Автор Тема: Фелни (Бандажи)-Дискусии, искуства, упатства, желби  (Прочитано 774295 пати)

Отсутен FiLo

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 6831
Одг: Фелни (Бандажи)-Дискусии, искуства, упатства, желби
« Одговори #3165 на: 24 Октомври 2016, 19:16:56 pm »
Шо ако има напред главчина кога кај едни од најстандардните опелови бандажи од тоа време, централниот отвор е испакнат нанадвор прилично. :D

Отсутен MartinAlfista

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 17780
  • Alfa Romeo Corruption 1.4 Turbo

Отсутен t0m1cA

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 3696
Одг: Фелни (Бандажи)-Дискусии, искуства, упатства, желби
« Одговори #3167 на: 24 Октомври 2016, 20:02:44 pm »
Чекајте малце другари.
Чудна ми е една работа, ја сум во заблуда цело време дека штрафовите всушност ги држат тркалата?
Па зошто тогаш ставам штрафови, ќе си возам без нив што, и пари фрлав да мењам главчини напред, без потреба.
Чисто информативно бандашиве што ги имам се ставени пред повеќе од 10 години, и од тогаш луфтата од работ на централната дупка до бандашот ми е 2-3мм, и?

Отсутен Dimac

  • Јуниор
  • **
  • Пораки: 674
Одг:
« Одговори #3168 на: 24 Октомври 2016, 20:17:57 pm »
Ако штрафовите не го држат тркалото, зошто при лабави штрафови се јавува тропање од тркалото при вожња????

Лично го имам осетено тоа тропање на олабавени штрафови

Sent from my SM-N920C using Tapatalk


Отсутен MartinAlfista

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 17780
  • Alfa Romeo Corruption 1.4 Turbo
Одг: Фелни (Бандажи)-Дискусии, искуства, упат
« Одговори #3169 на: 24 Октомври 2016, 20:19:43 pm »
Чекајте малце другари.
Чудна ми е една работа, ја сум во заблуда цело време дека штрафовите всушност ги држат тркалата?
Па зошто тогаш ставам штрафови, ќе си возам без нив што, и пари фрлав да мењам главчини напред, без потреба.
Чисто информативно бандашиве што ги имам се ставени пред повеќе од 10 години, и од тогаш луфтата од работ на централната дупка до бандашот ми е 2-3мм, и?

Да, во заблуда си за жал. Да се разбереме другари, ако ВИЕ сте немале проблем до сега, не значи дека тоа е универзална вистина за сите.

Повелете подетално објаснето:

Цитат
If you don't have the spigot taking all the weight of the car, chances are you'll break one or more studs when you drive the car hard or have to brake hard. The wheel nuts are simply there to hold the wheel on, NOT support the weight of the car. Also, as there is nothing to centre the wheel, you'll notice the wheels go in and out of balance because as you drive around, they'll move around on the hub.

Изворот е овој: http://www.gomog.com/allmorgan/wheeloffset.html, она што вас ве интересира од статијата е "Spigot size" делот.


P.S. Сега гледам каде е недоразбирањето меѓу мене и вас. Прочитав поубаво што пишувате и во случајов, и јас и вие двајца сте во право. Јас тврдам дека тежината на возилото МОРА да се потпира на фланшата, додека вие тврдите дека тркалото за кола го држат штрафовите. И двете работи се точни, само не сме се разбрале како што треба.
« Последно менување: 24 Октомври 2016, 20:27:17 pm MartinAlfista »

Отсутен sinisa

  • Редовен
  • ***
  • Пораки: 1207
Одг: Фелни (Бандажи)-Дискусии, искуства, упатства, желби
« Одговори #3170 на: 24 Октомври 2016, 21:05:05 pm »
Ако штрафовите не го држат тркалото, зошто при лабави штрафови се јавува тропање од тркалото при вожња????

Лично го имам осетено тоа тропање на олабавени штрафови

Sent from my SM-N920C using Tapatalk


Тропање и тресење на волан како лудо. :D

Отсутен Simo - Carrier159

  • Сам свој мајстор
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 44367
  • Il Moderatore
Одг: Фелни (Бандажи)-Дискусии, искуства, упатства, желби
« Одговори #3171 на: 24 Октомври 2016, 21:10:22 pm »
Како стигнавте до тоа дека штрафовите не го држат тркалото? Дено убаво си кажа:

Абе како може да нема проблем. Свесни ли сте дека централниот отвор уствари ја држи тежината на колата а штрафовите го држат
Тркалото за колата... не си играјте не се правете инженери...


Auto ko i svaka Alfa automatski nevalja. Da je najbolji auto na svijetu - opet nevalja jer je Alfa.
Da Alfa nevalja će ti potvrdit SVI koji nikad nisu vozili istu. Jer da valja onda bi je vozili. A kako nisu - nevalja.

Отсутен MecheTo

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 14717
  • Пудингот на шоферството
Одг: Фелни (Бандажи)-Дискусии, искуства, упатства, желби
« Одговори #3172 на: 24 Октомври 2016, 21:46:17 pm »
Дено сугерираше дека може да има проблем ако ја прошириш централната дупка.Да може да има проблем ако ја приошириш два сантима,ама ако ја прошириш за милиметар - два не игра никаква улога,ниту пак е опасно и за притресвање.
ако има месо бандашот,можеш да ги прошириш и дупките од штрафовите(4х98 да напасоваш без проблем на 4х100) и со конусни штрафови кога ке стегнеш тоа фаќа центар и нема кај да мрда.

Џабе се расправате дали штрафовите или централната дупка ја игра главната улога,гледајте лагерите да се здрави,да не видите како излегва комплет тркало. :)
God created Turbo Lag to give VTECs a Chance! :D

Отсутен t0m1cA

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 3696
Одг: Фелни (Бандажи)-Дискусии, искуства, упатства, желби
« Одговори #3173 на: 24 Октомври 2016, 21:53:24 pm »
Кај мене фланшата фаќа само 1/3 од целата должина на централната дупка на бандажот, зарем тоа ја држи цела тежина?
Плус штрафот што го штрафиш не е по цела должина со навој, туку само во делот каде што се штрафи на главчината, односно штрафот е во суштина фланша, ако сум грешен исправете ме.
Уште стојам позади тоа дека фланшата не ја држи тежината на колата, барем не кај мене.

Отсутен MartinAlfista

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 17780
  • Alfa Romeo Corruption 1.4 Turbo
Одг: Фелни (Бандажи)-Дискусии, искуства, упатства, желби
« Одговори #3174 на: 25 Октомври 2016, 00:13:01 am »
Нека не е кај тебе, само немој да си мислиш дека тоа е универзална вистина.

Отсутен Deno

  • Редовен
  • ***
  • Пораки: 2615
  • Custom made interiors
Одг: Фелни (Бандажи)-Дискусии, искуства, упатства, желби
« Одговори #3175 на: 25 Октомври 2016, 01:23:23 am »
Дено сугерираше дека може да има проблем ако ја прошириш централната дупка.Да може да има проблем ако ја приошириш два сантима,ама ако ја прошириш за милиметар - два не игра никаква улога,ниту пак е опасно и за притресвање.
ако има месо бандашот,можеш да ги прошириш и дупките од штрафовите(4х98 да напасоваш без проблем на 4х100) и со конусни штрафови кога ке стегнеш тоа фаќа центар и нема кај да мрда.

Џабе се расправате дали штрафовите или централната дупка ја игра главната улога,гледајте лагерите да се здрави,да не видите како излегва комплет тркало. :)

Јас сугерирав за тоа ако централната дупка на бандажот е поширока, и се држи само на штрафовите, и тогаш цела тежина од колата е на штрафовите и е опасно и ќе тресе.

Можеби нема да се скинат штрафовите и да ви летне тркало при бавно нормално возење и полека фаќање на кривина, а може и при брзо...а може и ќе ви летне!

И суѓерирав на тоа да не се прави никој стручњак, туку ако бандажот има поголем централен отвор а фабричкиот бандаж на колата си имал кнап точен централен отвор одете на дреар и направете си 4 прстени за 800 денари. Поедноставно од тоа здравје. Толку.

Отсутен Vlatzki

  • Редовен
  • ***
  • Пораки: 2069
Одг: Фелни (Бандажи)-Дискусии, искуства, упат
« Одговори #3176 на: 25 Октомври 2016, 02:22:14 am »
Пошто гледам дека на некои членови не им се размислува на оваа проблематика, туку информациите прочитани од интернет ги земаат здраво за готово, еве јас одвоив саат време и се потрудив да објаснам некои работи:

Има повеќе случаи на оптоварување на склопот главчина-бандаш кај возилата:

1. Статичко оптоварување, односно оптоварување при мирување,
2. Оптоварување при движење на прав пат, без кривини,
3. Оптоварување при движење во кривини, и
4. Оптоварување при забрзување и кочење при движење на прав пат или во кривина.

Пред да почнам со објаснување на овие случаи, да објаснам некои работи кои се карактеристични за сите случаи на движење кои ги наведов погоре:

- теоретски, како што вие викате, фланшата го држи товарот само во мирување и возење на прав пат, но и тоа е дискутабилно, поради толеранциите помеѓу фланшата и отворот на бандашот. За да може фланшата да го држи товарот цело време, потребни се толеранции од втора и трета децимала па нагоре, односно толеранции помали од карикирам 0.09 милиметри (не успеав да најдам поконкретна студија за толеранциите кај фланшата и централниот отвор од бандашот на интернет). Во машинството, секоја толеранција поголема од втора децимала се нарекува зјај. Но вакви толеранции во склопот главчина-бандаш не се воопшто практични: економски неисплатливо за масовно производство и поприлично тешко за изведување поради големиот број на произведени возила и бандаши, иако станува збор за иста кола, деловите не се прават само во една и единствена фабрика, а со тоа и практично невозможно е да се запазат толеранциите.

- исто така бандаши и фланши со овие толеранции ќе бидат многу тешки за менување пред се заради механичките удари кои фланшата ги трпи при удирање во дупки (деформации на фланшата и централниот отвор кои се помали од милиметар), како и корозијата што може да го „запече“ бандашот за фланшата. Толеранции од втора децимала па нагоре захтеваат совршено чисти и мазни површини.
Затоа се користат поголеми толеранции, поевтино е за производство и возилото е полесно за одржување.

- фланшата има улога првенствено да го олесни поставувањето и центрирањето на бандашот на главчината. Кај дел од автомобилите не се користат цилиндрични, туку конусни фланши. Добар дел од постарите автомобили и воопшто немаат фланши.

- друга улога на фланшата е да ги поприми и поднесе силните и изненадни оптоварувања кои се случуваат при возење на нерамен пат и удирање во дупки, сили кои се далеку посилни и ги надминуваат силите на триење помеѓу бандашот и главчината, и силите на триење помеѓу штрафот и конусното лежиште на штрафот. Но ретко се случува ова, поради системот за амортизација на возилото, еластичните деформации на каросеријата и поради самата природа на гумата (пневматикот)- да амортизира удари.
Поради зјајот што постои меѓу фланшата и централниот отвор на бандашот, за да фланшата ја држи тежината на колата треба цело време зјајот да се нулира, односно фланшата и централниот отвор да се спојуваат на најдолната точка од кругот на отворот или на која и да е друга точка во тој круг, односно таму каде што товарот е најголем (оваа точка најголем дел од времето е во иста линија со точката на моменталниот пол на брзина).
За да се оствари тоа што вие го велите - фланшата да ја држи тежината на колата, практично би значело бандашот цело време да се поместува во однос на главчината за да ги нулира толеранциите кои постојат меѓу фланшата и централниот отвор - што би донело до постојано олабавување на штрафовите или мутерите на тркалото, освен ако не се користат самоблокирачки мутери кои кај комерцијалните патнички возила се мисловна именка.

- трета и најбитна работа, главната сила што го држи товарот се штрафовите, односно силата на триење помеѓу бандашот и главчината кои тие штрафови ја предизвикуваат, како и триењето помеѓу конусните глави на штрафовите и нивните лежишта на бандашот.
Убаво ви рече Томица, конусните штрафови делуваат и го стегаат бандашот како еден вид на фланша БЕЗ толеранции.

- конусните лежишта на бандашот за штрафовите исто така го потпомагаат центрирањето на бандашот и го носат главниот товар на тркалото тогаш кога е тоа најпотребно. Во најголемиот дел од времето на експлоатација на возилото, товарот го носи триењето помеѓу бандашот и главчината. Помеѓу штрафовите и конусните лежишта нема толеранција како е случај со толеранцијата помеѓу фланшата и централниот отвор. Затоа и викам, тежината не ја носи фланшата туку ја носат штрафовите !

- ако штрафовите не ја држат тежината на возилото како што викате, зошто тогаш постојат возила со 3 штрафови (старите француски возила), возила со 4, 5, 6 па и повеќе штрафови ? ;) Зошто производителите се глупи и прават беспотребно поголеми трошоци да ставаат штрафови и поголеми главчини со повеќе дупки ?

- штрафовите се стегаат толку колку што е потребно за да не се олабават во возење и да не се оштетат од престегнување и при нормална експлоатација (структурни оштетувања на навојот и кинење на штрафот поради преголемите аксијални и трансферзални сили). Овие сили на затегнување на штрафот се пропишани од производителот, во зависност од дебелината на телото на штрафот, должината и видот на навојот како и материјалот од кој е изработен самиот штраф (или штрафот со мутерот).
Луѓето често ги престегнуваат штрафовите и со тоа предизвикуваат непотребни дополнителни внатрешни напони кои го заморуваат материјалот од кој што е изработен штрафот, или ги „излижуваат“ навоите. Честа е и употребата на афтермаркет штрафови/мутери кои често се подолги и со послаб квалитет од фабричките.

- прстените (пиксните) кои луѓето ги ставаат на бандашите за да легнат на фланшата се чисто само, и само заради подобро центрирање на бандашот. Прстените се изработени или од индустриска пластика (полиамид) или од алуминиум или од челик. Само прстените од челик (донекаде и алуминиумските) можат ефикасно да ја заменат улогата на фланшата што се тиче поднесувањето на ударци од дупки и нерамнини на патот. Тоа е така бидејќи пластичните прстени на почетокот имаат еластична деформација и нула толеранција кога лежат врз фланшата, а подоцна тие еластични деформации преминуваат во пластични, и се јавува зјај.
Кај алуминиумските прстени еластичните деформации практично и да ги нема, тие веднаш се деформираат пластично. Тоа е така бидејќи пластиката и алуминиумот се далеку помеки материјали од челикот од кој што е изработена фланшата. Ако во Македонија постои дреар кој ќе изработи алуминиумски или челични прстени со толеранција од втора децимала, тој не треба да работи во Македонија туку во НАСА.

- фланша треба да има, не само заради центрирањето на бандашот, туку и заради примањето на силните удари од дупки, иако се ретки (како што спомнав погоре), за да го продолжи животниот век на самите штрафови, пошто штрафовите и онака се нонстоп оптоварени.

Сега да ги објаснам случаите на оптоварување кои ги спомнав на почетокот:

1.



G=Fnp
G=m*g [N] - дел од вкупната тежина која дејствува на тркалото, бидејќи возилата имаат најчесто по 4 тркала и не се сите тркала еднакво оптоварени
Fnp [N] - реакциона сила од подлогата која е спротивна но еднаква на силата G
Fμ - сила на триење која дејствува по целата допирна површина помеѓу главчината и бандашот
Fstraf - сила нормална на главчината која го притиска бандашот кон неа
Fn - реакциона сила на Fstraf

2. Е углавном исто како и 1., со таа разлика што тука постојат нерамнини и удари на кои најпрво им се спротивствавува гумата, потоа штрафовите и силата на триење (Fμ) помеѓу главчината и бандашот. Па после доаѓа амортизацијата. Ако се од ова не е доволно, на крај доаѓа фланшата - за тие најтврдокорните удари во дупки.

3. Кај движењето во кривина се јавува и нова сила - центрифугалната сила која што се стреми да ја истурка колата на страна. Таа е количник со радиусот на кривината, од производот на масата и квадратот на брзината со која што се движи возилото. Се јавуваат и нови, странични сили на триење на пневматикот со подлогата, кои практично тежнеат да го ИСКРИВАТ тркалото. Тука е главната улога на штрафовите во оваа акција, да ја држат тежината на возилото во кривините:



Fc = (m*v^2)/r - интензитет на центрифугалната сила
G1 - резултантна сила од Fc и G

При криволиниско движење, силата Fstraf во горната половина од кругот на главчината се зголемува и повеќе десетици пати него ли при праволиниско движење или при мирување. Силата на триење и нормалната реакциона сила на главчината во нејзината горна половина се намалува, додека во долната половина таа се зголемува (триаголникот со стрелките кој го нацртав во долниот дел). По површината на главчината, по линијата на пресек што поминува низ центарот на главчината не дејствуваат аксијални напони.
Во долниот дел од тој полукруг штрафовите вршат многу мал притисок Fstraf врз бандашот и главината.
Можете ли да замислите какви напони трпат штрафовите на тркалото кога во кривина ќе наидете на дупка ? ;)
Фланшата не игра никаква улога во кривини, освен при крвничко удирање во дупки !

4. Оптоварувањата кои штрафовите ги трпат при забрзување и кочење не се во никој начин и случај потпомогнати од фланшата. Тие оптоварувања ги носат само и само штрафовите и силата на триење Fμ помеѓу главчината и бандашот.

ЕДИТ: Да додадам заклучок, целта ми беше да докажам дека не е фланшата што го трпи товарот, туку штрафовите и силата на триење меѓу главчината и бандашот. Колку позарѓано и позапечено е помеѓу тие две површини, силата на триење е поголема. Штрафовите се заморуваат и кинат од престегнување и удари во дупки, уште полошо е ако се афтермаркет штрафови кои се подолги и помалку квалитетни од оригиналните. Дали со фланша или без, има голема можност да се скинат. Со фланшата само подолго ќе траат пред да се скинат, а колку ќе траат никој не може да каже за точно, некои траат додека не заврши колата на отпад, некои се кинат и после 3 месеци возење. Со фланша е дефинитивно подобро за штрафовите, поради патиштата у нашата ни мила Македонија...
« Последно менување: 25 Октомври 2016, 03:00:07 am Vlatzki »

Отсутен Vlatzki

  • Редовен
  • ***
  • Пораки: 2069
Одг: Фелни (Бандажи)-Дискусии, искуства, упат
« Одговори #3177 на: 25 Октомври 2016, 03:18:47 am »
Сори за дупли пост, прочитајте го линкчево (пошто некои членови повеќе ги ценат текстовите на англиски), каде што е објаснето за силите на триење и за штрафовите. Воедно многу е добро објаснето и за самите штрафови и за принципот на затегнување.

http://www.crashforensics.com/wheelandhubfailures.cfm

Цитат
A bolted joint, such as a wheel mounting system, works by tightly clamping two surfaces together. The friction of the two mated surfaces and the force created from clamping them together with bolts (Clamp Load) allows the surfaces to resist movement. The amount of friction and Clamp Load determines the level of resistance the joint has to movement.

http://www.maximummotorsports.com/tech_wheels_spacers.aspx

Цитат
Will wheel spacers cause my wheel studs to bend?

No. The load from a wheel is transferred to the axle/hub through the friction of the clamped joint, not through the wheel stud. A wheel stud can only bend if the lug nuts are not properly torqued, in which case the wheel is about to fall off, anyway.
Углавном.
« Последно менување: 25 Октомври 2016, 03:44:26 am Vlatzki »

Отсутен SaleSk

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 6204
  • 69
Одг: Фелни (Бандажи)-Дискусии, искуства, упатства, желби
« Одговори #3178 на: 25 Октомври 2016, 08:44:35 am »
Прекрасен пост, прекрасно објаснување подржано со факти.
Темава може да оди после ова под клуч, постот да остане за почит и читање, а телетабисите и понатаму да останат цртан филм за малите дечиња.
Фала многу пријатно.
Dusevno bolniot covek nikogas ne napagja bez pricina.Po toa se razlikuva od normalnite ludje.

Отсутен Deni

  • Photo & Light
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 55107
  • Махер
Одг: Фелни (Бандажи)-Дискусии, искуства, упатства, желби
« Одговори #3179 на: 25 Октомври 2016, 09:10:25 am »
Уште неколку линкови на латиница. Концизно.
http://tires.about.com/od/understanding_wheels/a/hub-centric-vs-lug-centric-wheels.htm
Цитат
Hub-Centric

Nearly all OEM Wheels are designed to be hub-centric. The automaker designs an OEM wheel to fit on a certain car or range of cars. The center bore of the wheel is sized to fit perfectly onto the axle of that car. This is a hub-centric connection, as the wheel is centered by it's connection to the axle hub. The lugnuts hold the wheel firmly to the mounting plate, but it is the wheel-to-axle connection that actually holds the weight of the car.

This is quite an important distinction, as the lugnuts are designed to handle lateral forces that push the wheel away from the mounting plate. The forces that the hub and center bore connection are designed to withstand – the weight of the car forcing downward and impacts forcing upward – are at right angles to the forces that the lugnuts are designed for.