Сепак, најмногу смртоносни повреди задава самиот метал во колата. Да, sudden stop има улога, ама смртните повреди најчесто се од нагмечувања, и урари со глава во тврди околни предмети.
Доколку си правилно седнат, врзан, немаш слободни тврди предмети во колата (све ти е уредно спакувано во гепек, а не ко некоја баба од седумдести со тегли пред ноги меѓу седишта) и доколку колата ти е опремена со ербези, скоро и да нема удари со глава од тврди предмети.
Она од кое што НЕМА СПАС, па макар вози и Мерцедес ес класа со сите сејфти фичри и 342 ербези, е наглата децелерација: внатрешните органи ти се прават каша, макар и од надвор да немаш скоро никакви видливи повреди. А при директен фронтален удар и при мало гужвање на колата децелерацијата е убедливо најголема. Колата го задржала структурниот интегритет, патниците ниту се искршени ниту испосечени, а пак сите мртви.
Доколку енергијата се потроши на гужвање на предницата, тогаш патниците и имаат некаква шанса.
Затоа: седи правилно во седиштето, врзи се па макар и возел 20 на саат до самопослуга и назад, ако некој неќе да се врзе (да, и позади тие што седат!) просто избркај го од кола и вози полека. Тоа е единствената формула за минимизирање на повредите и/или преживување! Нема друга.
Кога се работи за безбедноста, нужен и апсолутно оправдан е гестапо пристап. „врзи се ти позади, мајмун ни еден, или искачај“. Нема заебанции со тоа.