Дени поевтино не значи подобро,освен кога се работи за VW,јасно мие
Зеро,како преживуваа пред 15 години компаниите,а зошто не би можеле и понатаму да опстануваат...
Добро де, малку карикирав. Меѓутоа, на крајот на денот се сведува на успешно балансирање на легислативата со тоа што на купувачите навистина им треба или го сакаат. Самите ние знаеме колку брендови за малку ќе пропаднеа ако не улетаа поголемите играчи да ги купат, или ако не ги купеше некој тотално неповрзан со автомобилската индустрија.
Мислите дека Bentley ќе постоеше денес ако не улеташе Volkswagen? Или дека ќе постоеше Rolls Royce ако не улеташе BMW во приказната? Што ќе се случеше со Land Rover и Jaguar? За жал скоро и да не постојат веќе мали независни производители кои нудат нешто уникатно (како на пример Pagani), а сето тоа е резултат на економијата, и уште побтино, на economy of scale.
Јас пак ќе се навратам на Opel - во моментов имаат два автомобили кои ги вадат од тотална пропаст (Falanga in 3.. 2.. 1..) - a тоа се Insignia и Astra, и тоа повеќе Insignia отколку Astra. Корсата е добар играч, но бледнее во споредба со конкуренцијата, а да не праиме муабет за промашените “експерименти“ као Signum и компанија. Дали некој од вас би купил Meriva (иако, верувајте ми, одлично возило е) или Antara? Thought so.
Дали поефтиното е подобро е ствар на дискусија и на реално согледување на работите. Џони Смит од 5th Gear имаше еден многу добар коментар кога го тестираше Голфот - вика „Everything is just quieter and better, but somehow cheaper. I'm not sure how they've done it, maybe they've put egg boxes in the doors, but it just works." - a на крајот на краиштата, токму тоа е битното - финалната перцепција на купувачот.
Ниеден, ама ниеден купувач (реално) не го интересира колку неговото возило загадува. Го интересира колку троши, колку брзо оди, колку добро кочи, итн. Ама сите нас не боли Цветко за тоа колку нашето возило загадува. А да не беше горивото скапо (со тенденција на поскапување) немаше Цветко да не боли ни колку возилата ни трошат. Да не станеа горивата скапи, и да не реагираа луѓето, нит производителите ќе инвестираа во технологии за намалување потрошувачка, нит бутур.
Намалување на капацитетот на моторите е сосема логичен чекор во (да кажам) еволуцијата на моторите. Со оглед на цената на горивото, ако можам да додадам турбо полнач, да го намалам капацитетот на моторот (да речеме од 2.0 на 1.4 литри), да ја намалам потрошувачката а да ја одржам истата моќност, сосема е логично да го направам тоа. Ако моторот издржи 200.000 километри - уште подобро. Земјите кои се реални потрошувачи на возила (рецимо, западна Европа) не размислуваат како нас - они размислуваат да возат едно возило 2 години и после тоа да го сменат, а не како нас - да ми трае возилото 20 години. И токму кон нив се ориентира целата автомобилска индустрија. Во Германија се продаваат не-знам-колку-милиони возила годишно. Сигурно они не ги возат возилата по 20 години - ги возат 2 години и после тоа ги менуваат/продаваат и купуваат нови.
Во Македонија лани се продадоа 6.000 возила (и со зборови - шест илјади возила). Мислите дека на производителите им се исплати да размишљаат како да направат возила за нас, или за земјите како нас? Ги боли уво за нас.
Затоа моторите како 1.4 TSI и соодветните варијанти на другите производители се супер - наменети се за земји како Германија, каде што не се ни очекува од колата да трае повеќе од 2-3-5 години. За кај нас треба некој Мерцедес со 2.8 литра дизел со 90 коња, да трае 2.000.000 километри.