Автор Тема: Корисни Совети за ауто-озвучување  (Прочитано 156310 пати)

Отсутен kalco

  • Јуниор
  • **
  • Пораки: 255
  • Audi a3 1.9 TDI
    • Kalco
Корисни Совети за ауто-озвучување
« на: 10 Февруари 2011, 10:54:32 am »
Пред се добровенајдов ми се допаќа форумов продолжете со добрата работа...Иначе тука сум по препорака на gOJDO,и се надевам дека ќе споделиме убав искуства и ќе научиме по нешто.

Ќе одвојам малце време да напишам неколку реченици кои се однесуваат на правилно местење и избор на озвучење како за во кола така и за дома.Одговорот не е лесен али вреди да се придржувате до него.Од мојето скромно искуство можам во кратки црти да напишам нешто.

Пренего што почнам да објаснам на што се треба да обрнете внимание при монтирањето ќе напоменам за инсталирањето на системот.
Квалтетно напојување и правилно поставена инсталација гарантираат квалтет,сигурност и долготрајност на вашиот аудио систем.Пред да поченете било каква работа исклучете ја (-) клемата од акумулаторот за да спречите краток спој со шасиата на возилото.Тоа е многу важно да би се избегнала голема штета на вашиот аудио систем.Повторно поврзете го (-) минусот одкако ќе завршите со инсталацијата.
-Многу е битна дебелината на напонските кабли.Во продолжение имате шема по која треба да ги избирате каблите.

-Осигурачот на напонскиот кабел може да биде одалечње максимално 30cm од акумулаторот.
-Напнскиот и RCA каблите никако да не идат од иста страна за да не дојде до сметање т.е зуење во звучниците.
-При споревудувањето на каблите пазете да не идат под остри ивици да не дојде до оштетување на каблите.
-Масата од појачалото спојте ја дирекон на каросерија и припазете да иам што поблиску до него и да има мимален пречник.

Одкако ќи знаете ови основни работи следно што треба да знаете е:

1.Појачало секогаш треба да биде (ако не дупло 35-40%) појако од звучниците на кои се спојува.
2.Појачалото кое се спојува на бас звучник треба да иам што поголем damping фактор,за да биде способен да го „запре“ резонирањето на ммебраната по престанувањето на сигналот.
3.Bass звучникот треба да иам што помала резонантна фрекфенција.
4.Високотонците треба да имаат што помала препорачана долна фрекфенција на резот во скретницата.
5.Скретниците треба да имаат пострмни резови,барем -18dB и поставен subsonic filter за бас звучник над неговата резонантна фрекфенција.
6.Сите звучници треба да имаат што поголема dB осетливост 1w/1m.
7.Кутијата за бас треба да биде прилагодена точно спрема звучникот.
8.Каблите помеќу појачалото и звучлниците нема потреба да биде поголема од 4-6mm2.
9.Каблите за маса и + вод треба да бидат што подебели,(но во граници на нормала).
10.Кондензаторите за кола и не се неопходен дел за квалтетно озвучување.
11.За секое појачало е потребна одредена снага за адекватен напон,затоа они кои мислата да имаат http://en.wikipedia.org/wiki/Mediumwave во својата кола мора да имаат огромни алтернатори (неверувам дека некој ќе има)
12.Бирајте радио со три chinch 4-6V preout излез ако мислите да имате одвоен бас.
13.Како правилно да подесите gain/volume контрола на целиот систем.
__________________________________________________ __________________________________________________ ____________
Ова беше премногу општо сеа по некоја реченича за она што го кажав погоре.

1.Појачало секогаш треба да биде (ако не дупло 35-40%) појако од звучниците на кои се спојува.

Причина за ова е да се избегне clipping.Мислите дека со ова ќе изгорат звучниците.НЕ! звучник гори во два случаеви:Поради преголем ход на мембраната или поради DC сигналот кој исчезнува во појачалото поради clipping.
Clipping најчесто настанува кога во појачалото ќе влезе прејак сигнал,па така појачалото мора да даде повеќе снага него што може.Тогаш појачалото не испорачува чист синусоидена крива. туку крива кој има одсечни/испревевртени врвови.Таквиот сигнал има друга фрекфенција која се коси од високите фрекфенции.Тоа е главен услов за прегорување на високотонците..Басовите прегоруваат или поради clipping или поради преголемиот „ход“ на мембраните. кој ствара предлабок сигнал доведен до звучникот.
Звучниот сигнал изгледа како крива (највиско и најниска точка)Највискота точка е највисокит сигнал,а најниската минималниот.Тие сигнали траат се на се десетина ms.Средината преставува континуирана average/loudness сигнал и прставува вредност вредност на сигналот кој ние го викаме гласност.Тој average сигнал је главно оптеретеност на целиот систем.Вкупната разлика помеќу највисоката и најниската точка е околу 12-20dB за просечно снимено ЦД.Што значи дека average сигналот е негде околу -6 do -10dB во однос на високиот сигнал.Тоа е негде од 4-10 пати поголема електрична снага.На пример ако сакате просечна гласност од 100dB морате да имате систем кој контролирано може да отсври 106-110dB без clipping.Појачалата се конструани да можата увек да испорачаат 2пати повеќе снага за тие кратки високи сигнали.Звучници за +6dB (peak power).Ако појачалото е јако колку и звучникот тогаш ќе може да испорача само +3dB над average сигналот без clipping. и звучникот ќе остане неискористе пошто он издржува +6dB.Ако пак појачалото е 2пати појако од звучникот ќе имате на располагање +6dB за високи сигнали и тоа влегува во границите на нормалата.Во тој случај и појачалото и звучниците работата со 50% оптеретеност без clipping и без прегревање.
Појачало кое работи во clipping mod не само што се прегрева и ружно звучи,туку и троши 4пати повеќе струја од она за за што е предвидено.
Корисни линкови:
http://en.wikipedia.org/wiki/Clipping_%28audio%29
http://forum.ecoustics.com/bbs/messa...79/109138.html

2.Појачалото кое се спојува на бас звучник треба да иам што поголем damping фактор,за да биде способен да го „запре“ резонирањето на ммебраната по престанувањето на сигналот.

Мамбраната на звучникот е споена со намотка која се наоќа во постојано магнетно поле во магнетот на звучникот.Струјата од појачалото постојано го менува својот поларитет па намотката се мрда надвор/внатре,па така ја мрда и мембраната која пак го движи и воздухот околу неа што ние го слушаме како звук.Повеќето од вас знаат дека со мрдањето на навојот во магнетното поле генерира и струја во истото таа струја се вика protuelektromotorna сила.и се враќа преку жиците во појачалото.Ако појачалото нема доволен "damping factor" постои можност звучникот да го изгори појачалото...Тоа многу ретко се случува пошто секое појачало има горе доле ист damping factor.Она за што навистина тој служи е тоа да го запре резонирањето на мембраната по престанувањето на доаѓањето на сигналот од појачалото.Да не должам,многу бутно е како ќе го инсталрате звучниот и појачалото останатот е помалку вано.
Корсни линкови:
http://en.wikipedia.org/wiki/Damping_factor

3.Bass звучникот треба да иам што помала резонантна фрекфенција (fs)

Тоа е фрекфенција при која мембраната има најголемо линеарно поместување.АЛи при која звучникот/кутијата сеуште колку-толку ќе може да го контролира движењето.Што таа фрекфенцие помала толку тој бас ќе може да отсври подлабоки тонови.
По правило звучникот несмее да работи под таа резонантна фрекфенција.За контролирање на овие прениски сигнали се корсти subsonic filteri или high-pass filter околу 35Hz,и онака звук испод 30Hz не влиае на квалтетот за звукот воопшто,а само многу јако го оптеретува системот.
Корисни линкови:
http://en.wikipedia.org/wiki/Resonant_frequency

4.Високотонците треба да имаат што помала препорачана долна фрекфенција на резот во скретницата.

Со самото тоа ќе бидат способни и да истрпат и некои средни тонови во себе.Обичните јаки и големи восокотонци имаат помал фрекфенциски рез околу 2kHz.Многу битно за ова е дали звучникот е 2или3 системски.


5.Скретниците треба да имаат пострмни резови,барем -18dB и поставен subsonic filter за бас звучник над неговата резонантна фрекфенција.

Скретниците служат да на секој звучник му испорачаат само оној спектар на фрекфенции кој му е потребен,но не постои скретница која може целосно да ги исфрли непотребните фрекфенции туку ги сече со одредена dB/okt. Октава е секоај дуплиран број Hz.Човекот служа околу 10 октави.1 октава е од 20Hz-40Hz,друга од 40Hz-80Hz,трета од 80Hz-160Hz и така натака се до десетиот 10kHz-20kHz.Општо постојат 4 типа на рез.-6dB/okt., -12dB/okt., -18dB/okt. i -24dB/okt.Што поголем рез тоа и подобро пошто подобор се изфрлаат непотребните фрекфенции.Идеални тип на скретници се АКТИВНИТЕ скретници кои се поставуваат пред појачалото пошто имаат поголема способност и помалце слектронски компоненти.Мана им е тоа што за секој звучник во кутијата треба одвоено појачало.Пасивните скретници се ставаат помеѓу појачалото и звучникот.Предност им е тоа што се една скретница може да се контролираа цела кутија.

6.Сите звучници треба да имаат што поголема dB осетливост 1w/1m.


Ова е еден од најважните параметри за звучниците (ако се работи за повеќе од 2).
Правило 1 за секоја дупло доведена снага на звучникот од дава само +3dB,или во 10пати поголема снага +10dB.Значи ако некој звучник дава со 1W влаезна снага 90dB,он со 2w ќе даде 93dB,со 4w 99dB итн.Од ова ќе заклучиме дека ако звучникот има осетливост од пример 93dB 1w/1m му треба дупло помалце снага за иста гласност него звучник кој има осетливост 90dB 1W/1m,или дури 4пати помала ако има снага од 6dB поголема осетливост.
Пример:Звучникот има 600w RMS и осетливост 90dB 1w/1m.Тој ќе даде околу 100dB гласност.Некој друг звучник кој има на пример 103dB 1W/1m и ќе му треба само 60w за истата гласност.
Затоа кога ќе купувате звучници немоје слепо да ги гледате само ватите туку со помош на ова израчунајте што ви треба и со која снага.

7.Кутијата за бас треба да биде прилагодена точно спрема звучникот.


Некои звучници подобро работат во затворена кутија некои во бас рефлексна.Нејзината големина завис од 10000 фактори.Затоа нема овде да го тупам со тоа туку само ќе ви сугерирам:Подобро подлабок box него поплиток,bass-reflex иде подлабоко, band-pass поплиток пошто работи само на многу низок појас на фрекфенција.Поголем звучник поголема кутија,помал звучник помала кутија...

...

Отсутен kalco

  • Јуниор
  • **
  • Пораки: 255
  • Audi a3 1.9 TDI
    • Kalco
Одг: Корисни Совети за ауто-озвучување
« Одговори #1 на: 10 Февруари 2011, 10:56:21 am »
8.Каблите помеќу појачалото и звучлниците нема потреба да биде поголема од 4-6mm2.

Во зависност од должината на каблите али поголеми до 4mm2 навиостина нема потреба,иако се подолги од 50m и поминуваат kW.Затоа немојде да се лажете на 100% чист бакар и златни конектори за перфектен звук...не се тие пресудни...не си фрлајте пари за џабе.

9.Каблите за маса и + вод треба да бидат што подебели,(но во граници на нормала).

Струјата во автомобите има мал напон али огромна ампеража.Затоа каблите кои пренесуваат струја на поголемите потрожувачи во колата треба да бидат подебели (30-50mm2).Ионака жиците во појачалото се текни,значи нека бидат дебели али не претерувајте,подобро ставите добри осигурачи и добро спојте ја масата со шасијата.

10.Кондензаторите за кола и не се неопходен дел за квалтетно озвучување.

Кондензаторите и не се неопходен дел од авото озвучувањето.ТОј само ќе ви помогне во стабилизација на напонот,и он мора од негде да се пуни,аќе го пуни алтернаторот..што значо подобро инвестирајте во алтернатор него во кондезатор.

11.За секое појачало е потребна одредена снага за адекватен напон,затоа они кои мислата да имаат http://en.wikipedia.org/wiki/Mediumwave во својата кола мора да имаат огромни алтернатори (неверувам дека некој ќе има)

Секој систем троши некоја струја,а 95% од струјата на аудио системот троши појачалото.Алтернатор од 140A и идеални 14V дава 1960W.Многу од тоа зима самата кола,па за појачалото не останува многу.Затоа потребен ви јак и стабилен алтернатор кој ќе дава доволно струја за целата кола и за појачалото секако

12.Бирајте радио со три chinch 4-6V preout излез ако мислите да имате одвоен бас.

За да доловите одличен квалитетен звук во вашето возило морате да имате 3 одвоени аудио канали;лев и десен за стерео и еден одвоен моно за бас.Шема каде од еден излез од појачалото се дели на на пример странични звучници и бас е безврска.4-6V chinch излези се потребни за адекватно да се искористи снагата на појачалото.

13.Како правилно да подесите gain/volume контрола на целиот систем.

-Намалето го појачалото и радиото скоро на 0.
-Подесете ги сите скретници како што ви одговара(басовите поврзете ги на 120Hz а доле на 35Hz средни и високи според спецификации)
-Подесете ги сите еквилајзер контроли како што ви одговара (bass,treble...)
-Пуштете некоја песна со тврд бас( нешто што произведува најак сигнал)
-Појачувајте го радиото се додека не чуете дисторзија (+40)
-Намалете малку додека дисторзијата ја снема (+37)
-Додека радиото свири појачлувајте го појачалото додека не чуете дисторзија од било кој тип
-Намалете го појачалото додека дисторзијата исчезне

Уживајте во квалтетниот звук.

И За крај 158dB рокање стакла и еден лудак кој седи со отворени врати.....
http://www.youtube.com/watch?v=HonVe...layer_embedded

Напомена долку не се сметате за доволно остручени немојте да го правите ова дома...Јас не сносувам никакви последеци од неправилно поврзување...

Благодарам

Отсутен maci

  • Редовен
  • ***
  • Пораки: 1317
Одг: Корисни Совети за ауто-озвучување
« Одговори #2 на: 10 Февруари 2011, 10:59:24 am »
добро дојде калчо :)
форд фиеста 1,4 тдци

Отсутен zeroSignal

  • FEARLESS LEADER
  • Генерал Прва Класа
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 29673
    • CARclub.mk
Одг: Корисни Совети за ауто-озвучување
« Одговори #3 на: 10 Февруари 2011, 11:02:42 am »
Whoa, awesome! Корисно, и информативно! Иде стики ова! Добредојде, и благодарам за одличниот прв пост!

Отсутен Banzai

  • Blitzqueen
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 9998
Одг: Корисни Совети за ауто-озвучување
« Одговори #4 на: 10 Февруари 2011, 11:09:43 am »
Браво за првиов пост! :)
За вкусовите не се дискутира, по нив се плука.

Отсутен S16-HGT

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 4442
  • НУКЛЕАРЕН КОМАРЕЦ
Одг: Корисни Совети за ауто-озвучување
« Одговори #5 на: 10 Февруари 2011, 11:54:14 am »
8.Каблите помеќу појачалото и звучлниците нема потреба да биде поголема од 4-6mm2.

Во зависност од должината на каблите али поголеми до 4mm2 навиостина нема потреба,иако се подолги од 50m и поминуваат kW.Затоа немојде да се лажете на 100% чист бакар и златни конектори за перфектен звук...не се тие пресудни...не си фрлајте пари за џабе.

9.Каблите за маса и + вод треба да бидат што подебели,(но во граници на нормала).

Струјата во автомобите има мал напон али огромна ампеража.Затоа каблите кои пренесуваат струја на поголемите потрожувачи во колата треба да бидат подебели (30-50mm2).Ионака жиците во појачалото се текни,значи нека бидат дебели али не претерувајте,подобро ставите добри осигурачи и добро спојте ја масата со шасијата.

10.Кондензаторите за кола и не се неопходен дел за квалтетно озвучување.

Кондензаторите и не се неопходен дел од авото озвучувањето.ТОј само ќе ви помогне во стабилизација на напонот,и он мора од негде да се пуни,аќе го пуни алтернаторот..што значо подобро инвестирајте во алтернатор него во кондезатор.

11.За секое појачало е потребна одредена снага за адекватен напон,затоа они кои мислата да имаат http://en.wikipedia.org/wiki/Mediumwave во својата кола мора да имаат огромни алтернатори (неверувам дека некој ќе има)

Секој систем троши некоја струја,а 95% од струјата на аудио системот троши појачалото.Алтернатор од 140A и идеални 14V дава 1960W.Многу од тоа зима самата кола,па за појачалото не останува многу.Затоа потребен ви јак и стабилен алтернатор кој ќе дава доволно струја за целата кола и за појачалото секако

12.Бирајте радио со три chinch 4-6V preout излез ако мислите да имате одвоен бас.

За да доловите одличен квалитетен звук во вашето возило морате да имате 3 одвоени аудио канали;лев и десен за стерео и еден одвоен моно за бас.Шема каде од еден излез од појачалото се дели на на пример странични звучници и бас е безврска.4-6V chinch излези се потребни за адекватно да се искористи снагата на појачалото.

13.Како правилно да подесите gain/volume контрола на целиот систем.

-Намалето го појачалото и радиото скоро на 0.
-Подесете ги сите скретници како што ви одговара(басовите поврзете ги на 120Hz а доле на 35Hz средни и високи според спецификации)
-Подесете ги сите еквилајзер контроли како што ви одговара (bass,treble...)
-Пуштете некоја песна со тврд бас( нешто што произведува најак сигнал)
-Појачувајте го радиото се додека не чуете дисторзија (+40)
-Намалете малку додека дисторзијата ја снема (+37)
-Додека радиото свири појачлувајте го појачалото додека не чуете дисторзија од било кој тип
-Намалете го појачалото додека дисторзијата исчезне

Уживајте во квалтетниот звук.

И За крај 158dB рокање стакла и еден лудак кој седи со отворени врати.....
http://www.youtube.com/watch?v=HonVe...layer_embedded

Напомена долку не се сметате за доволно остручени немојте да го правите ова дома...Јас не сносувам никакви последеци од неправилно поврзување...

Благодарам


kalco. а колку бараш за штеловање ? :) имам еден jbl со појачало и со 300 други к**а што треба да се штелне.

Отсутен velestrumf

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 20665
Одг: Корисни Совети за ауто-озвучување
« Одговори #6 на: 11 Февруари 2011, 13:35:53 pm »
првиов пост на kalco е толку добар, што посветените Христијани би го нарекле „Велигденски“ :)
The numbers thing, the how-fast-can-we-drag-race-a-bunch-of-cars, is the realm of people who think more is better, not better is better. - Matt Hardigree, Jalopnik.

Отсутен Autoland inCar specialists

  • Јуниор
  • **
  • Пораки: 85
  • inCar audio & alarm & multimedia specialists
    • www.autoland.com.mk
Одг: Корисни Совети за ауто-озвучување
« Одговори #7 на: 11 Февруари 2011, 13:49:55 pm »
Браво другар после овакво ОДЛИЧНО објаснување дури и оние неупатените можеби се охрабрат сами да си ја изведат инсталацијата во своето возило  ;D, ноооо подобро е сепак да ни ја доверат оваа проблематика на нас професионалците   *_^  затоа што ризикот е десетици пати поголем во однос на цената за услугата и тоа е во нивна корист !!!
Со Почит, / Best Regards,
                Autoland Team
     caraudio & caralarm & multimedia specialists
T-Mobile:+38970-217464,VIP:+38975-217464,
            Phone : + 389 2 3131100
Show room & montage service MI-DA Motors
               www.autoland.com.mk
          e-mail:info@autoland.co

Отсутен audiofil

  • Јуниор
  • **
  • Пораки: 83
Одг: Корисни Совети за ауто-озвучување
« Одговори #8 на: 11 Февруари 2011, 22:03:50 pm »
Одличен пост посебно за почетници кои сакаат да научат основни работи околу аудио техниката.Не се сложувам со оној дел каде што појачалото мора да биде околу 40% појако од звучниците затоа што и во тој случај може да отиде звучникот ако му дојде поголема синусна снага од појачалото отколку што самиот звучник може да ја поднесе дири и влезниот сигнал да е толку низок како и нумерата да е со правилен мастеринг.Првите знаци се крцкање на мембраната и се слуша како да удирате со остар предмет во картон.За цели 20 години откако сум со аудио техниката сум видел во пракса се и сешто и од искуство можам да кажам дека звучници можат да изгорат само доколку на нив пушта музика лаик човек кој не знае што е изобличување и како во пракса звучи тој звук.На времето сум издавал и озвучување,сум пуштал музика и на мое и на туѓо озвучување и досега никогаш звучник не ми има изгорено поради клипинг ама сум знаел каде е границата на таа синусоида која Калчо ја кажува.Но има и случаеви каде што колку ида се идеално компонирани појачалото и звучниците можете да направите беља ако нумерата што ја пуштате самата изобличува поради катастрофалниот мастеринг што е направен во самото студио.Слушнете го цедето Greatest Hits на
Robbie Williams на пример нумерата Feel дури и да го имате оригиналот ке слушнете изобличување.За да ви биде појасно за што зборувам видете го клипов:
http://www.youtube.com/watch?v=3Gmex_4hreQ

Отсутен SaleSk

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 6130
  • 69
Одг: Корисни Совети за ауто-озвучување
« Одговори #9 на: 27 Февруари 2011, 00:15:05 am »
Аудиофил, како и секогаш одлично образложение за недостатоците на звукот...
Dusevno bolniot covek nikogas ne napagja bez pricina.Po toa se razlikuva od normalnite ludje.

Отсутен djidji

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 10557
Одг: Корисни Совети за ауто-озвучување
« Одговори #10 на: 27 Февруари 2011, 16:33:38 pm »
Одличен пост посебно за почетници кои сакаат да научат основни работи околу аудио техниката.Не се сложувам со оној дел каде што појачалото мора да биде околу 40% појако од звучниците затоа што и во тој случај може да отиде звучникот ако му дојде поголема синусна снага од појачалото отколку што самиот звучник може да ја поднесе дири и влезниот сигнал да е толку низок како и нумерата да е со правилен мастеринг.Првите знаци се крцкање на мембраната и се слуша како да удирате со остар предмет во картон.За цели 20 години откако сум со аудио техниката сум видел во пракса се и сешто и од искуство можам да кажам дека звучници можат да изгорат само доколку на нив пушта музика лаик човек кој не знае што е изобличување и како во пракса звучи тој звук.На времето сум издавал и озвучување,сум пуштал музика и на мое и на туѓо озвучување и досега никогаш звучник не ми има изгорено поради клипинг ама сум знаел каде е границата на таа синусоида која Калчо ја кажува.Но има и случаеви каде што колку ида се идеално компонирани појачалото и звучниците можете да направите беља ако нумерата што ја пуштате самата изобличува поради катастрофалниот мастеринг што е направен во самото студио.Слушнете го цедето Greatest Hits на
Robbie Williams на пример нумерата Feel дури и да го имате оригиналот ке слушнете изобличување.За да ви биде појасно за што зборувам видете го клипов:
http://www.youtube.com/watch?v=3Gmex_4hreQ

Појачалото МОРА да биде појако од звучниците бар за 20%, но што повеќе тоа подобро заради самата контрола на појачалото и помалото загревање на звучниците и ризикот од "забегување" во clipping. Заради clipping-от уствари и загреваат звучниците. Ако звучникот е појак од појачалото на посилен глас доаѓа до дисторзија на звукот, па и clipping кој го убива и појачалото и звучниците. 90% од свирнати звучници е ради clipping-от, а тоа што појачалото си загрева - тоа е нормално и не е штетно (има и заштита од прегревање). Clipping настанува кога напонот од самото напојување ќе дојде до крајна граница (лимит), така да подобро е да имаш појако појачало ако не сакаш да ти исчури бел чад :)
« Последно менување: 27 Февруари 2011, 16:35:30 pm djidji »

Отсутен kalco

  • Јуниор
  • **
  • Пораки: 255
  • Audi a3 1.9 TDI
    • Kalco
Одг: Корисни Совети за ауто-озвучување
« Одговори #11 на: 27 Февруари 2011, 16:59:23 pm »
Така е џиџи ПРЕПОРАЧЛИВО од хх причини да биде појако.

Отсутен audiofil

  • Јуниор
  • **
  • Пораки: 83
Одг: Корисни Совети за ауто-озвучување
« Одговори #12 на: 28 Февруари 2011, 22:37:50 pm »
Одличен пост посебно за почетници кои сакаат да научат основни работи околу аудио техниката.Не се сложувам со оној дел каде што појачалото мора да биде околу 40% појако од звучниците затоа што и во тој случај може да отиде звучникот ако му дојде поголема синусна снага од појачалото отколку што самиот звучник може да ја поднесе дири и влезниот сигнал да е толку низок како и нумерата да е со правилен мастеринг.Првите знаци се крцкање на мембраната и се слуша како да удирате со остар предмет во картон.За цели 20 години откако сум со аудио техниката сум видел во пракса се и сешто и од искуство можам да кажам дека звучници можат да изгорат само доколку на нив пушта музика лаик човек кој не знае што е изобличување и како во пракса звучи тој звук.На времето сум издавал и озвучување,сум пуштал музика и на мое и на туѓо озвучување и досега никогаш звучник не ми има изгорено поради клипинг ама сум знаел каде е границата на таа синусоида која Калчо ја кажува.Но има и случаеви каде што колку ида се идеално компонирани појачалото и звучниците можете да направите беља ако нумерата што ја пуштате самата изобличува поради катастрофалниот мастеринг што е направен во самото студио.Слушнете го цедето Greatest Hits на
Robbie Williams на пример нумерата Feel дури и да го имате оригиналот ке слушнете изобличување.За да ви биде појасно за што зборувам видете го клипов:
http://www.youtube.com/watch?v=3Gmex_4hreQ

Појачалото МОРА да биде појако од звучниците бар за 20%, но што повеќе тоа подобро заради самата контрола на појачалото и помалото загревање на звучниците и ризикот од "забегување" во clipping. Заради clipping-от уствари и загреваат звучниците. Ако звучникот е појак од појачалото на посилен глас доаѓа до дисторзија на звукот, па и clipping кој го убива и појачалото и звучниците. 90% од свирнати звучници е ради clipping-от, а тоа што појачалото си загрева - тоа е нормално и не е штетно (има и заштита од прегревање). Clipping настанува кога напонот од самото напојување ќе дојде до крајна граница (лимит), така да подобро е да имаш појако појачало ако не сакаш да ти исчури бел чад :)

Ima edna pogovorka a taa e na sekoj covek kako i da se vrti zadnikot mu e pozadi.Sto sakam da kazam?Vo bilo koja varijanta laik covek ke napravi belja toa ti garantiram so glava.Pojacaloto nema da izgori no sto pravime koga zvucnicite ke pocnat da prdat izvini na izraz bidejki e probiena RMS snagata?Mislis deka nema da prolupaat?Prasanje e samo kolku minuti im treba za da ti kazat deka treba da gi nosis na motanje.Pred 17 godini od Sofija potocno Ilienci pazarot zemv Pioneer elipsi 50W RMS na 4 oma.Iako na niv imeto Pioneer bese pravilno napisano ne bev bas siguren deka bea original iako togas kineska roba od Kina nemase tuku se bese od Tajvan i pocnaa mnogu falsifikati da se pojavuvaat.Za da vidam kolku mozat da izdrzat zemav 2x 200 pojacalo na 8 oma sto togas go koristev za zurki.Go simnav cd pleerot od doma i pocnav da eksperimentiram so nekolku cedea postepeno zgolemuvajki go volumeto od pojacaloto koe nemase ton kontroli tuku samo za glas.Koga gi pustiv vo toa vreme mnogu popularnite Scooter posle nekolku minuti pocna od drajverite za visoki da izleguva cad i vednas namaliv.Koga pak pustiv ovojpat drugo cede zakluciv deka visokotoncite izgorele od cist signal koj ti celo vreme go potenciras a nikakvo krcenje ne se slusanje ili bilo kakov znak deka na zvucnicite tuka im e krajot.I od togas nikogas ne sum staval pojako pojacalo na poslabi zvucnici.Koga gi pravev moite FOCAL dvosistemski 2 x 60 na 8 oma kaj brakata vo Singelic prvo test slusanje bese na kvalitetno pojacalo Yamaha 2 x 80 na 8 oma.Vo zavisnost od signalot na cedeto i igranjeto na bas membranite go pustivme na volume 6 cist signal i membranite baagi igraa.Bese klasika od Vivaldi so normalen signal.Go izvadivme cedeto i pustivme Sting.Ne se sekavam bas koja numera prva ja pustivme no pocna da se slusa prepoznatlivoto prdenje i vednas go namalivme glasot se dodeka ne se izgubi.Ti na primer ke pustis cede vo kola i spored toa cede ke mu kazes na laikot deka smee da go pusta maksimum na volume 20 da receme od mozni 30.No toj laik ke te svati bukvalno deka na sekoja numera moze da go pusta na volume 20 pa i vo slucaj da pusti nekoja numera sto ima pojak vlezen signal od istata na cedeto spored koe ti si mu kazal deka do tuka moze da pusta i sto ke napravi?Ke gi osteti zvucnicite.Za da ne se sluci toa treba da mu kazes deka maksimumot za nego e Volume 16 koga zvucnicite pri signal od cedeto davaat okolu 80% od RMS snagata za koga tipot ke pusti numera so pojak signal da dojde otprilika do maksimumot na RMS snagata.E sega dali ke ima steta ako pojacaloto i zvucnicite se isti po snaga a pojacaloto se optereti na 80% od maksimumot?Nema ni po ednoto ni po drugoto bidejki nema izoblicuvanje a go dobivas istiot efekt.Dali ke ima steta ako zemes kvalitetno pojacalo onolku jako kolku na 80% snaga namesto na 100% da te zadovoluva a zvucnicite bidat 2 pati pojaki?I dvete raboti ke ti traat dolgo odnosno ke gi vozis so godini.Si se zaprasal zosto vo Audio Centar kaj niedna kombinacija sto ja probuvaat pojacaloto e poslabo od zvucnicite?Sigurno ke mi odgovoris deka kaj ona vo kola se steluva izleznata snaga spored potenciometrite na samoto pojacalo a si pustas glasnost od radio cedeto no vo toj slucaj pak ke go nasteluvas pojacaloto da dava onolku snaga kolku sto mozat zvucnicite da podnesat a toa ti e isto kako da kupis pojacalo i zvucnici so ista snaga.Vo ovoj slucaj edinstvena prednost e sto pojacaloto namesto na 80% baranjata ke gi zadovoli na 50% iskoristenost sto ni vo dvata slucaevi nema opasnost dokolku tranzistorite imaat dobro ladenje a zasteduvas pari za da kupis pokvalitetni zvucnici so poslabo pojacalo otkolku pojako so pomalku kvalitetni zvucnici.Vlado Filevski badijala ne vika deka koga davas 1000 evra za pojacalo i zvucnici 200 se davaat za pojacalo a duri 800 za zvucnici zatoa sto kvalitetot na zvukot najmnogu zavisi od niv a toa e ucestvo od 90% vo finalniot kvalitet.Na kraj matematikata pak izleguva deka onoj sto pusta treba dobro da slusa i da proceni koga ima izoblicuvanje za da ne napravi belja.

Отсутен DOG SECURITY

  • Јуниор
  • **
  • Пораки: 530
  • CAR AUDIO SPECIALISTS
    • www.dogsecurity.mk
Одг: Корисни Совети за ауто-озвучување
« Одговори #13 на: 02 Март 2011, 20:06:12 pm »
Одличен пост посебно за почетници кои сакаат да научат основни работи околу аудио техниката.Не се сложувам со оној дел каде што појачалото мора да биде околу 40% појако од звучниците затоа што и во тој случај може да отиде звучникот ако му дојде поголема синусна снага од појачалото отколку што самиот звучник може да ја поднесе дири и влезниот сигнал да е толку низок како и нумерата да е со правилен мастеринг.Првите знаци се крцкање на мембраната и се слуша како да удирате со остар предмет во картон.За цели 20 години откако сум со аудио техниката сум видел во пракса се и сешто и од искуство можам да кажам дека звучници можат да изгорат само доколку на нив пушта музика лаик човек кој не знае што е изобличување и како во пракса звучи тој звук.На времето сум издавал и озвучување,сум пуштал музика и на мое и на туѓо озвучување и досега никогаш звучник не ми има изгорено поради клипинг ама сум знаел каде е границата на таа синусоида која Калчо ја кажува.Но има и случаеви каде што колку ида се идеално компонирани појачалото и звучниците можете да направите беља ако нумерата што ја пуштате самата изобличува поради катастрофалниот мастеринг што е направен во самото студио.Слушнете го цедето Greatest Hits на
Robbie Williams на пример нумерата Feel дури и да го имате оригиналот ке слушнете изобличување.За да ви биде појасно за што зборувам видете го клипов:
http://www.youtube.com/watch?v=3Gmex_4hreQ

Појачалото МОРА да биде појако од звучниците бар за 20%, но што повеќе тоа подобро заради самата контрола на појачалото и помалото загревање на звучниците и ризикот од "забегување" во clipping. Заради clipping-от уствари и загреваат звучниците. Ако звучникот е појак од појачалото на посилен глас доаѓа до дисторзија на звукот, па и clipping кој го убива и појачалото и звучниците. 90% од свирнати звучници е ради clipping-от, а тоа што појачалото си загрева - тоа е нормално и не е штетно (има и заштита од прегревање). Clipping настанува кога напонот од самото напојување ќе дојде до крајна граница (лимит), така да подобро е да имаш појако појачало ако не сакаш да ти исчури бел чад :)


Samo da ja pozdravam ovaa odlicna druzina..i...Top postovi ...bravo za site koi odvoile vreme da spodelat informacii so ostanatite
www.dogsecurity.mk
Ул.Борис Трајковски бр.132
02/2461-110
070/380-242
078/402-204
www.facebook.com/dogs.mk
contact@dogsecurity.mk

Отсутен gOJDO

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7689
  • Хорска Секција
Одг: Корисни Совети за ауто-озвучување
« Одговори #14 на: 02 Март 2011, 21:02:57 pm »
Браво за одговорите Аудиофил. Многу пластично го опиша нубското однесување кон аудио опремата.

Јас би додал дека кога се купува појачало и звучници треба да се земе во предвид намената и типот на музиката. Па за некои случаи се купува појачало од 500 евра и звучници од 500 евра. Пример озвучување на тераса на некоја свадбарска биртија каде се фура психоделичен фолк и каде е битна гласноста, а не квалитетот на звукот. Таму побитно е појачалото да го издржи малтретирањето, а звучницте се направени своерачно од огромен бас и пиезо хорна, која како што вели докторот има за задача да ги зашамути присутните. Квалитетот е небитен, пошто и така певаљката пее фалш, а тој шо пушта секвенци на сајзерот е без вкус и музички необразован.

Понатаму, кога си ограничен со буџет, т.е. имаш 400 евра. Нема да земеш појачало од 80 евра, а звучници од 420. Ќе земеш појачало од 130, а звучници од 270. Во споредба со звучниците од 800 евра и појачалото од 200, разликата во квалитет ќе биде забележителна за 10-20% од популацијата, а цената од 2.5 пати неоправдана за 90% од купувачите. Значи филозофијата на Филевски важи за 10% од популацијата. Дури и тие 10% се спремни да направат компромис во квалитетот за сметка на финансиите.

Што се однесува до јачината на појачалото во однос на звучниците, битно е кое појало и кои звучници ќе ги избереш. На времето еден мој пријател се занимаваше со снимање на музика. За тоа време имаше профи опрема (декови, плеери, грамофон) и појачало Техникс(не знам кој модел ама знам дека беше од врвот на Техникс) 4x100W RMS. Си купи звучници Jamo 2x250W RMS кои откако ги купи му рикаа последователно во неколку месеци. Прво високите на двата, па на едниот звучник скретницата, па на другиот му рикна средниот, за на крај да ги шитне по неколку месеци користење. Потоа зема половни магариња Кервин Вега 2x150W RMS. Ги утепа од рокање неколку години и ништо не му рикна, на истото тоа појачало. Потоа ги продаде како сочувани.

Значи тоа правилата околу јачината на појачалото и звучниците дефинтивно се бабини десетини.


« Последно менување: 02 Март 2011, 21:07:40 pm gOJDO »
Ум шо идит отпосле не јет ум!