Автор Тема: Зимски гуми  (Прочитано 1365650 пати)

Отсутен Deni

  • Photo & Light
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 55051
  • Махер
Одг: Зимски гуми?
« Одговори #5055 на: 17 Ноември 2015, 14:59:17 pm »
Ми нема логика да мора да имаат регуларни коли кои се на погон на сите тркала  (НЕ Теренци!!!) 2мм подлабока шара на гумите од оние кои се на погон на две тркала... Баш овие возила со истите гуми треба да се однесуваат во зимски услови мноooгу подобро во однос на обичните на преден/заден погон....
Ако се работи за теренски возила, ДА има логика, пошто и онака шарата на тие типови на гуми и фабрички е подлабока, но за коли кои се наменети за на асфалт стварно мислaм дека нема логика да важи мин. 6мм шара :)  
Има логика.

Доколку имаш 3 диференцијали на колата, и притоа на 2 тркала не ставиш ланци. Диференцијалот работи на тој принцип што сите тркала добиваат подеднакво вртежен момент (торк). Доколку само едно од тркалата неможе да го пренесе тој торк ќе ги углави и другите тркала. Значи ако имаш 4 тркала и три диференцијали, и имаш 100нм момент. Тогаш сите ќе добијат по 25Нм. Но, доколку едно од тркалата има помалку тракција и може да пренесе 5Нм тогаш и другите ќе имаат 5Нм. Ако едно има 0Нм тогаш и другите ќе имаат 0Нм и целата моќност на моторот ќе оди кон шлајфување на тоа едно тркало.

Во случај на лед, значи дека ако на предните тркала ставиш ланци, целата моќност на моторот ќе оди кон задните тркала. Тоа значи дека тие ќе пролизгуваат многу, и ќе пренесат кон предните многу малку од моќноста. Исто како да немаат погон предните. А ти си ставил на предните ланци, и испаѓа дека на оние кои имаат тракција немаат моќност. Исто и обратно ако ставиш на задните ланци, целата сила ќе од ина предните и пак ќе стоиш во место.

Ако ставиш на сите 4 тркала ланци со погон на 4 тркала, тогаш даваш релативно слична тракција на сите погонски тркала, пришто ќе се пренесува правилно силата кон повеќето тркала.

Тоа е така зошто ако законот наложи да имаш блокажа на диференцијали, па предните да ги заклучиш и да ставиш на задните... бла бла многу ќе се искомплицира.

Значи осетно е колку е лошо да имаш погон на 4 тркала и ланци на двете тркала. Ако пробаш ќе осетиш. Не треба да се однесуваат подобро. Ќе се однесуваат подобро само ако се со соодветна опрема, но не и поинаку. Еве појасно да ти биде. Пази сега:
- Даваш гас со ланци на предните тркала. Тие не добиват погон скоро ич и шлајфуваат задните! Зошто треба доста сила за да тргне ланец ќе почне газот да ти доаѓа нанапред и да дрифаш. Ова зборувам од место ако тргаш.
- Ако па недај боже веќе си тргнал со напред ланци и погон на 4 тркала со отворени диференцијали некако. Било многу суво ваљда па си успеал да тргнеш. И стигаш до првата кривина! Кочиш пред кривина како што треба, ок си кочи колата колку толку. Го поминуваш апексот и што се дешава! Даваш малку гас! И силата оди кон задните тркала, а ти си на снег. Почнуваат да вртат задните тркала и колата да дрифта во сред кривина! И правиш поприлично голема беља.

- Ако си ставил на задните ланци, тогаш ќе ти дојде скоро исто како да возиш кола со погон на предни и си ставил ланци позади. Скоро ич моќ ќе има позади, и само ќе тропаал ланците. На кочење ќе помагаат повеќе и тоа е тоа. Во кривина ако дадеш гас ќе шлајфуваат предните и ќе влечат нанадвор. Буквално исто како да си со погон на предни и без ланци. Само доста по неудобно заради ланците позади.

Не е тешко да увидиш ако пробаш. Само да не е на јавен пат пробувањето па да настрада некој непотребно.

Кај коли со погон на 4 тркала МОРА сите тркала да се што е можно послични меѓу себе секогаш. Кај коли со погон на само две тркала МОРА двете погонски тркала да се што е можно по слични едно со друго.

Има опција и за блокирање на диференцијалите кај коли со погон на 4, ама тоа е веќе страшно комплицирано заради различните системи, заради начинот на работа и слично. Многу тешко ќе се изрегулира тоа, затоа законски се зема дека сите коли се со отворени диференцијали - што и е случај во 99% возила:

Отсутен Vlado_78

  • Јуниор
  • **
  • Пораки: 228
    • Pretty Womans from your city for night
Одг: Зимски гуми?
« Одговори #5056 на: 17 Ноември 2015, 15:01:40 pm »
И мене ми делува тој момен проформа, али пошто зимскиве ми се втора сезона па си викам да не треба да измерам дали сум легален т.е. дали ми се 6мм шара зимскиве гуми ??? хехехехе
Незнам кога се нови зимските гуми колку им е длабочината на шарата????

Отсутен Tischläufer

  • Le Diesel
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 34157
  • Таков е животот... јебига
Одг:
« Одговори #5057 на: 17 Ноември 2015, 15:08:42 pm »
8 do 10mm.

Отсутен Vlado_78

  • Јуниор
  • **
  • Пораки: 228
    • Pretty Womans from your city for night
Одг: Зимски гуми?
« Одговори #5058 на: 17 Ноември 2015, 15:11:46 pm »
Ми нема логика да мора да имаат регуларни коли кои се на погон на сите тркала  (НЕ Теренци!!!) 2мм подлабока шара на гумите од оние кои се на погон на две тркала... Баш овие возила со истите гуми треба да се однесуваат во зимски услови мноooгу подобро во однос на обичните на преден/заден погон....
Ако се работи за теренски возила, ДА има логика, пошто и онака шарата на тие типови на гуми и фабрички е подлабока, но за коли кои се наменети за на асфалт стварно мислaм дека нема логика да важи мин. 6мм шара :)  
Има логика.

Доколку имаш 3 диференцијали на колата, и притоа на 2 тркала не ставиш ланци. Диференцијалот работи на тој принцип што сите тркала добиваат подеднакво вртежен момент (торк). Доколку само едно од тркалата неможе да го пренесе тој торк ќе ги углави и другите тркала. Значи ако имаш 4 тркала и три диференцијали, и имаш 100нм момент. Тогаш сите ќе добијат по 25Нм. Но, доколку едно од тркалата има помалку тракција и може да пренесе 5Нм тогаш и другите ќе имаат 5Нм. Ако едно има 0Нм тогаш и другите ќе имаат 0Нм и целата моќност на моторот ќе оди кон шлајфување на тоа едно тркало.

Во случај на лед, значи дека ако на предните тркала ставиш ланци, целата моќност на моторот ќе оди кон задните тркала. Тоа значи дека тие ќе пролизгуваат многу, и ќе пренесат кон предните многу малку од моќноста. Исто како да немаат погон предните. А ти си ставил на предните ланци, и испаѓа дека на оние кои имаат тракција немаат моќност. Исто и обратно ако ставиш на задните ланци, целата сила ќе од ина предните и пак ќе стоиш во место.

Ако ставиш на сите 4 тркала ланци со погон на 4 тркала, тогаш даваш релативно слична тракција на сите погонски тркала, пришто ќе се пренесува правилно силата кон повеќето тркала.

Тоа е така зошто ако законот наложи да имаш блокажа на диференцијали, па предните да ги заклучиш и да ставиш на задните... бла бла многу ќе се искомплицира.

Значи осетно е колку е лошо да имаш погон на 4 тркала и ланци на двете тркала. Ако пробаш ќе осетиш. Не треба да се однесуваат подобро. Ќе се однесуваат подобро само ако се со соодветна опрема, но не и поинаку. Еве појасно да ти биде. Пази сега:
- Даваш гас со ланци на предните тркала. Тие не добиват погон скоро ич и шлајфуваат задните! Зошто треба доста сила за да тргне ланец ќе почне газот да ти доаѓа нанапред и да дрифаш. Ова зборувам од место ако тргаш.
- Ако па недај боже веќе си тргнал со напред ланци и погон на 4 тркала со отворени диференцијали некако. Било многу суво ваљда па си успеал да тргнеш. И стигаш до првата кривина! Кочиш пред кривина како што треба, ок си кочи колата колку толку. Го поминуваш апексот и што се дешава! Даваш малку гас! И силата оди кон задните тркала, а ти си на снег. Почнуваат да вртат задните тркала и колата да дрифта во сред кривина! И правиш поприлично голема беља.

- Ако си ставил на задните ланци, тогаш ќе ти дојде скоро исто како да возиш кола со погон на предни и си ставил ланци позади. Скоро ич моќ ќе има позади, и само ќе тропаал ланците. На кочење ќе помагаат повеќе и тоа е тоа. Во кривина ако дадеш гас ќе шлајфуваат предните и ќе влечат нанадвор. Буквално исто како да си со погон на предни и без ланци. Само доста по неудобно заради ланците позади.

Не е тешко да увидиш ако пробаш. Само да не е на јавен пат пробувањето па да настрада некој непотребно.

Кај коли со погон на 4 тркала МОРА сите тркала да се што е можно послични меѓу себе секогаш. Кај коли со погон на само две тркала МОРА двете погонски тркала да се што е можно по слични едно со друго.

Има опција и за блокирање на диференцијалите кај коли со погон на 4, ама тоа е веќе страшно комплицирано заради различните системи, заради начинот на работа и слично. Многу тешко ќе се изрегулира тоа, затоа законски се зема дека сите коли се со отворени диференцијали - што и е случај во 99% возила:
Да ОК е ова што го викаш и фала за обемниот одговор, али ова во случај да ставаш ланци, мене ми беше друго муабетот за x4 зимски гуми кои сите горе/доле би имале иста тракција и кое образложението за Audi A4 Quattro би морало да има 2мм подлабока шара од обично Audi A4 на преден погон  :)

Отсутен Roci

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 3821
Одг: Зимски гуми?
« Одговори #5059 на: 17 Ноември 2015, 15:15:56 pm »

Отсутен Deni

  • Photo & Light
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 55051
  • Махер
Одг: Зимски гуми?
« Одговори #5060 на: 17 Ноември 2015, 15:16:04 pm »
Каде ти е ова со шарава? Дај дел од законот, па ќе го дискутираме и тоа.

Отсутен Vlado_78

  • Јуниор
  • **
  • Пораки: 228
    • Pretty Womans from your city for night
Одг: Зимски гуми?
« Одговори #5061 на: 17 Ноември 2015, 15:18:23 pm »
1.9 Зимска опрема
Член 11
(1) Како зимска опрема на моторни возила со најголема дозволена маса која не надминува 3.500 kg се подразбира:
- зимски пневматици на сите тркала, со минимална длабочината на шарите на слојот што гази по обем и широчина, од четири mm.
- пневматици со летен профил на сите тркала со длабочината на шарите на слојот што гази по обем и широчина, со минимум од најмалку четири mm. ако возилото во приборот има синџири за снег со адекватна големина за погонските тркала или други соодветни помагала.
(2) Како зимска опрема за моторни возилата со погона на четири тркала (4 х 4) се подразбира:
- зимски пневматици на сите тркала, со минимална длабочината на шарите на слојот што гази по обем и широчина, од шест mm.
- пневматици со летен профил на сите тркала со длабочината на шарите на слојот што гази по обем и широчина, со минимум од најмалку четири mm. ако возилото во приборот има синџири за снег, и во случајот кога имаат постојан погон, синџири за снег треба да имаат најмалку за задната осовина, а во случај на преклоплив погон, синџири за снег треба да имаат најмалку на постојано вклучената осовина.

Отсутен Deni

  • Photo & Light
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 55051
  • Махер
Одг: Зимски гуми?
« Одговори #5062 на: 17 Ноември 2015, 15:21:37 pm »
Хм видиш. Интересно. Не би знаел да кажам зошто би било така.

Отсутен Tischläufer

  • Le Diesel
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 34157
  • Таков е животот... јебига
Одг:
« Одговори #5063 на: 17 Ноември 2015, 17:00:01 pm »
Zosto kaj 4x4 treba 6mm a kaj drugive 4? Pa verojatno od pricina sto terenskite 4x4 se prilicno poteski od patnickite pa spored toa za sa ima trakcija potrebno e sharite da se zabivaat podlaboko vo snegot a isto taka cesto imaat i posiroki gumi.

Отсутен Filip_90

  • Редовен
  • ***
  • Пораки: 1839
  • VW Golf 5 1.9 TDI
Одг: Зимски гуми?
« Одговори #5064 на: 17 Ноември 2015, 17:26:19 pm »
Zosto kaj 4x4 treba 6mm a kaj drugive 4? Pa verojatno od pricina sto terenskite 4x4 se prilicno poteski od patnickite pa spored toa za sa ima trakcija potrebno e sharite da se zabivaat podlaboko vo snegot a isto taka cesto imaat i posiroki gumi.
Работата е што има и коли 4x4. Доколку важи само за СУВ и теренци во ред е, нивните гуми и кога се нови се со подлабока шара отколку автомобилските (барем од око така ми изгледаат, не сум побарал дали е навистина така). На камион се уште подлабори шарите и најверојатно и минималната длабочина е поголема.

Отсутен Tischläufer

  • Le Diesel
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 34157
  • Таков е животот... јебига
Одг: Зимски гуми?
« Одговори #5065 на: 17 Ноември 2015, 17:32:22 pm »
Епа Ауди Кватро да речеме е возило на преден погон и не  е класифицирано како теренско возило. Погонот на сите 4 тркала е само бонус кој се вклучува по потреба. Штознам, можеби во класификацијата е дефинирано што е 4х4 возило а што не е согласно дали има опција за заклучување на диференцијали или не.

Отсутен Power to the people

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 6544
  • Медалист, Олимпијада за Сарказам Перу '98
Одг: Зимски гуми?
« Одговори #5066 на: 18 Ноември 2015, 09:23:43 am »
Дали во сообраќајната дозвола е бележано дека возилото, во случајов аудито, дека е со погон на сите 4 тркала?

Отсутен Tischläufer

  • Le Diesel
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 34157
  • Таков е животот... јебига
Одг: Зимски гуми?
« Одговори #5067 на: 18 Ноември 2015, 09:27:46 am »
Кога веќе возиш Ауди, пандурот нема да го интересира дали е 4х4 или не :D ќе мисли дека си заштитено диво животно со закон и ќе те пушти.

Отсутен Power to the people

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 6544
  • Медалист, Олимпијада за Сарказам Перу '98
Одг: Зимски гуми?
« Одговори #5068 на: 18 Ноември 2015, 09:35:24 am »
Освен ако нема назад ознака 4х4, јас не би можел да препознам нормално патничко возило дека е 4х4.

A замисли купуваш Ламборџини Хуракан со погон на сите тркала и ти бараат 6мм шара, а самата гума не е толку висока.

Отсутен Sase_91

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 3892
Одг: Зимски гуми?
« Одговори #5069 на: 19 Ноември 2015, 11:15:27 am »
Заради патување надвор од земјава сакам деновиве да ставам зимски гуми, иако според температуриве уште не е стасано како што треба за зимски. Па уште еднаш да прашам за мислење што да се одбере од следниве гуми. Најголемата дилема ми е дали Nokian WR D4 XL или Continental TS830P. Разликата во цена е мала но незнам дали е паметно да земам TS830P кога веќе постои ТS850, но ја немаат во бараната димензија.

205/60R16
Michelin Alpin A5 = 7.825 денари (Пнеуматик)
Hankook Winter I*Cept RS = 5.040 денари (Стоп - Го)
GoodYear Ultra Grip 9 = 7.040 денари (Пнеуматик)
Dunlop Winter Sport 5D = 7040 денари (Пнеуматик)
Dunlop Winter 4D = 7.000 денари (Пнеуматик)
Nokian WR D4 XL = 5.867 денари (Мотоцентар)
Continental TS830P = 6.700 Денари(Мотоцентар)

215/55R16
Pirelli Winter Sottozero II = 7.072 денари
If everything seems under control, you're not going fast enough.  /  KKBA