Ми нема логика да мора да имаат регуларни коли кои се на погон на сите тркала (НЕ Теренци!!!) 2мм подлабока шара на гумите од оние кои се на погон на две тркала... Баш овие возила со истите гуми треба да се однесуваат во зимски услови мноooгу подобро во однос на обичните на преден/заден погон....
Ако се работи за теренски возила, ДА има логика, пошто и онака шарата на тие типови на гуми и фабрички е подлабока, но за коли кои се наменети за на асфалт стварно мислaм дека нема логика да важи мин. 6мм шара
Има логика.
Доколку имаш 3 диференцијали на колата, и притоа на 2 тркала не ставиш ланци. Диференцијалот работи на тој принцип што сите тркала добиваат подеднакво вртежен момент (торк). Доколку само едно од тркалата неможе да го пренесе тој торк ќе ги углави и другите тркала. Значи ако имаш 4 тркала и три диференцијали, и имаш 100нм момент. Тогаш сите ќе добијат по 25Нм. Но, доколку едно од тркалата има помалку тракција и може да пренесе 5Нм тогаш и другите ќе имаат 5Нм. Ако едно има 0Нм тогаш и другите ќе имаат 0Нм и целата моќност на моторот ќе оди кон шлајфување на тоа едно тркало.
Во случај на лед, значи дека ако на предните тркала ставиш ланци, целата моќност на моторот ќе оди кон задните тркала. Тоа значи дека тие ќе пролизгуваат многу, и ќе пренесат кон предните многу малку од моќноста. Исто како да немаат погон предните. А ти си ставил на предните ланци, и испаѓа дека на оние кои имаат тракција немаат моќност. Исто и обратно ако ставиш на задните ланци, целата сила ќе од ина предните и пак ќе стоиш во место.
Ако ставиш на сите 4 тркала ланци со погон на 4 тркала, тогаш даваш релативно слична тракција на сите погонски тркала, пришто ќе се пренесува правилно силата кон повеќето тркала.
Тоа е така зошто ако законот наложи да имаш блокажа на диференцијали, па предните да ги заклучиш и да ставиш на задните... бла бла многу ќе се искомплицира.
Значи осетно е колку е лошо да имаш погон на 4 тркала и ланци на двете тркала. Ако пробаш ќе осетиш. Не треба да се однесуваат подобро. Ќе се однесуваат подобро само ако се со соодветна опрема, но не и поинаку. Еве појасно да ти биде. Пази сега:
- Даваш гас со ланци на предните тркала. Тие не добиват погон скоро ич и шлајфуваат задните! Зошто треба доста сила за да тргне ланец ќе почне газот да ти доаѓа нанапред и да дрифаш. Ова зборувам од место ако тргаш.
- Ако па недај боже веќе си тргнал со напред ланци и погон на 4 тркала со отворени диференцијали некако. Било многу суво ваљда па си успеал да тргнеш. И стигаш до првата кривина! Кочиш пред кривина како што треба, ок си кочи колата колку толку. Го поминуваш апексот и што се дешава! Даваш малку гас! И силата оди кон задните тркала, а ти си на снег. Почнуваат да вртат задните тркала и колата да дрифта во сред кривина! И правиш поприлично голема беља.- Ако си ставил на задните ланци, тогаш ќе ти дојде скоро исто како да возиш кола со погон на предни и си ставил ланци позади. Скоро ич моќ ќе има позади, и само ќе тропаал ланците. На кочење ќе помагаат повеќе и тоа е тоа. Во кривина ако дадеш гас ќе шлајфуваат предните и ќе влечат нанадвор. Буквално исто како да си со погон на предни и без ланци. Само доста по неудобно заради ланците позади.
Не е тешко да увидиш ако пробаш. Само да не е на јавен пат пробувањето па да настрада некој непотребно.
Кај коли со погон на 4 тркала МОРА сите тркала да се што е можно послични меѓу себе секогаш. Кај коли со погон на само две тркала МОРА двете погонски тркала да се што е можно по слични едно со друго.
Има опција и за блокирање на диференцијалите кај коли со погон на 4, ама тоа е веќе страшно комплицирано заради различните системи, заради начинот на работа и слично. Многу тешко ќе се изрегулира тоа, затоа законски се зема дека сите коли се со отворени диференцијали - што и е случај во 99% возила: