Hyundai je sa novim i30 definitivno stavio tačku na „i“ kada je reč o ulasku u višu i prestižniju klasu automobila


Novi Hyundai i30 zasenjuje u ovom trenutku veliku većinu rivala u segmentu. Dizajnerski jezik je sasvim jasno nasleđen od većeg i40, i to je pun pogodak. Dobar izgled, visok kvalitet i izuzetno bogata oprema su glavni aduti ovog automobila, a da li su neki drugi i potrebni?
U Hyundaiju su sasvim jasno naveli da im je uzor bio simbol klase, VW Golf, a bez dileme se može reći da je učenik u ovom slučaju nadmašio učitelja. Komfor pre svega
Hyundai i30 1.6 CRDI je stvoren za putovanje, i to ekonomično, bezbedno i ugodno putovanje. Turbo dizel agregat sa 128 „konja“ pruža uglađena i za ovaj tip motora prilično linearna ubrzanja. Dakle, ne očekujte eksplozivne startove i „trkačke“ performanse, jer to nije njegov domen. Doduše, do „stotke“ stiže za sasvim solidnih 10,9 sekundi, a maksimalno može da pojuri do 190 km/h. Ono što je dominantan osećaj u kabini i30 je da ste bezbedni. Automobil odiše sigurnošću, i tu je ostvaren „svemirski“ napredak u odnosu na prošli model.
Ono što je dominantan osećaj u kabini i30 je da ste bezbedni
Dakle, ukoliko ste u potrazi za vozačkim uzbuđenjima, zaobiđite Hyundai i30, a ukoliko vam je potreban automobil u kome ćete se osećati „kao u svojoj kući“ na četiri točka, izbor je idealan.
Neodoljiv utisak je da i30 karakteriše ono što smo nekada zvali „francuska udobnost“. Ogibljenje je podešeno sa tim imperativom, tako da je naginjanje karoserije nešto prisutnije u oštrim krivinama, a upravljanje nije direktno u onoj meri u kojoj smo to navikli kada su u pitanju automobili C segmenta.
Ipak, prilikom zahtevne vožnje, automobil se ponaša sasvim korektno, a motor se pri snažnim ubrzanjima nešto izraženije čuje. Ipak, generalni utisak jeste da je i30 tih, i to upravo prilikom eksploatacije kojoj je i namenjen, a to su duže distance na otvorenom putu, kao i učešće u svakodnevnom gradskom saobraćaju. Sem što odiše komforom, kabina pruža sasvim dovoljno prostora i na zadnjoj klupi. Sedišta su mnogo bolja nego kod prethodnog modela, kako što se tiče pozicije sedenja, tako i lateralne podrške.
Kvalitetni praktičar
U još jednom segmentu je Hyundai napravio veliki korak unapred, a to je kvalitet izrade. Kompanija se generalno penje na listama pouzdanosti i trajnosti, tako da ni novi i30 ne bi trebalo da bude izuzetak. Enterijer predstavlja pravu malu demonstraciju kvaliteta materijala i završne obrade. I ovde su sasvim jasne sličnosti sa i40; armaturna tabla je masivna, sa možda nešto više linija nego što bi neki minimalista poželeo, ali ne može se poreći da je sve na svom mestu. Grafika instrumentacije je izvanredna, kao iz Enterprizea, i nadmašuje rešenja iz mnogo skupljih automobila. Prosto, teško je prihvatiti činjenicu da ovaj test automobil predstavlja novu generaciju prethodnog i30, jer on izgleda i deluje kao potpuno novi model, koji pripada mnogo višoj klasi.
Preglednost je takođe više nego zadovoljavajuća kada u obzir uzmemo prosek u segmentu, sem naravno zadnjeg prozora. U našem slučaju je to savršeno rešavala pozadinska kamera, uz asistenciju parking senzora. Koliko je ocena, da se ovde radi o hečbeku predviđenom za duža putovanja na mestu, dokazuje prostornost enterijera i prtljažnika. Hyundai i30 poseduje „gepek“ 28 l veći od VW Golfa.
Korejski kandidat ima ubedjive argumente, a oni se tiču pre svega praktičnog aspekta, dizajna, kvaliteta i vrednosti koju kupac dobija za svoj novac. Ne treba zaboraviti ni na ekološke atribute i potrošnju goriva, bar što se tiče dizel motora. Nekom će možda zasmetati nedostatak „eksplozivnosti“ kod 1.6 CRDI, ali vožnja u kojoj trošite između 4 i 5 litara dizela na 100 km donosi jednu, u današnje vreme mnogo popularniju vrstu radosti. Komfor je na vrhunskom nivou za C segment, i svi oni kojima su udobnost i bezbednost na prvom mestu, treba ozbiljno da razmotre kupovinu ovog „Korejca“.
Treba odati Hyundaiju i priznanje zbog smelosti, posebno što se tiče dizajna. Takođe, ponoviću nešto što sam ranije napisao: Hyundai treba ozbiljno da razmišlja o promeni ili modernizaciji bedža, jer iskošeno slovo „H“ simbolizuje nešto što je današnji Hyundai prestao da bude. U nižoj srednjoj klasi automobila u Evropi je „velika gužva“, a sa novim i30 korejska marka je mnogo ubedljivija od nekih do sada renomiranijih i duže prisutnih modela.
Zaključak
Automobil na našem testu je vrhunski opremljen. Zapravo, do te mere je opremljen, da ga u toj formi nećete naći u prodaji. On je demonstracija svega onoga što vam je dostupno, i šta možete odabrati prilikom formiranja svog budućeg „ljubimca“.
Automobil odiše sigurnošću, i tu je ostvaren "svemirski" napredak u odnosu na prošli model
Spisak opreme je toliki da bi bila potrebna čitava jedna stranica da se sve nabroji. Ipak, ono što treba izdvojiti, kada je o atraktivnosti reč, je pre svega zadnja kamera, čije se „oko“ nalazi ispod bedža, tako da neće biti uprljana prilikom loših vremenskih uslova. Omogućava precizan i jasan prikaz na displeju navigacionog sistema, koji vam može mnogo pomoći prilikom delikatnih parkiranja.
Koža se podrazumeva, a još jedno premijum obeležje je panoramski krov. Automobil počiva na atraktivnim naplacima od 17 cola, „obuvenim“ u pneumatike dimenzija 225/45 R17. Tu su i elementi poput Flex Steera, trostepenog sistema osetljivosti upravljanja i prednjih svetala sa statičkim zakretanjem snopa.
Sve u svemu, Hyundai i30 1.6 CRDI u PREMIUM paketu opreme, sa PDV-om košta 16,690 evra. Cena možda nije mala, ali realno, za taj novac dobijate dosta. Ovaj automobil je pre svega racionalna kupovina, posebno kada je reč o ostvarivanju praktičnih potreba jedne savremene evropske porodice.
Jednim pogledom


Piše Pavle Barta
Opširnije u časopisu
VRELE GUME br. 218
Postavljeno: 21.09.2012
http://www.vrelegume.rs/test/hyundai-i30-1/