Батали градациjaта како таква која е разликата, све е во адитивите. Сите 504/507 масла се лонглајф и како такви нудат многу добра заштита на долг рок, мало абење и што е најважно многу мало ниво на пепел што директно произведува поголеми проблеми за дизели поради дпф и егр.
Тука на форумов има една голема заблуда дека демек со погусто масло го штитиш моторот а уствари само зголемуваш потрошувачка, моторот произведува поголема количина на пепел и со самото тоа повеќе шанса за гареж и проблеми со егр.
Инаку стариот 505.01 стандард важеше само за ПД моторти и промена на максимум 15.000 поради начинот на кој што дизните и брегастата работат нели под огромен притисок и маслото мора да биде со највисоките стандарди, но дури и лонг-лајф неможе да издржи таков притисок над 15.000км. 504 и 507 е понов стандард и го преполовува 505.01 така да фурај што и да најдеш дали било кастрол, мотул, елф, ликви моли итн освен нели како што кажав мотул х-клеан 5-40
мора и јас малку да се уклучам
„Батали градациjaта како таква која е разликата, све е во адитивите“
-Покрај адитивите поголема улога за квалитетот и издржливоста на малсото е базното масло од што е создадено, дали синтетичко, минерално, естер пао итн... само добра комбинација од овие компоненти дава краен квалитетен производ моторно масло.
„Тука на форумов има една голема заблуда дека демек со погусто масло го штитиш моторот а уствари само зголемуваш потрошувачка, моторот произведува поголема количина на пепел и со самото тоа повеќе шанса за гареж и проблеми со егр“
-погусто масло произведено од исти базни масла и со ист модерен пакет на адитиви подобро го штити моторот него поретко масло на високи температури и на високи обртаи. Скоро сите рејсинг масла имаат градации 0в40 5в50, 10в60, 10в40 а Мотул има специјално ЛеМан масло које е 20в60 ’300V LE MANS 20W60“ што се користи во трката ле Ман 24ч.. Значи да запомнеме, високи температури во моторот подобра заштита со погусто масло. Во пракса тоа би значело ако ја цедиш колата на автопат до 4-5к обртаи да, 5в40 има повеќе резерви. Тоа со потрошувачката е точно, погусто повеќе троши.
-Моторот не произведува пепел, пепелот на кој ти мислиш што е во маслото се создава при согорување на маслото кога не може да ги издржи јаките температури, тогаш таа пепел оди директно во дпф филтерот и не може да се испразни со регенерирање, затоа поквалитетни масло со јаки адитиви и базни масла имаат пониска NoAck вредност која се наведува во %. Врвните масла имаат вредност до макс. 7% од 7% до10% е веќе одлично од 10-12% стандард АЦЕА Ц3. Мобил1 есп формула 5в30 има ноак вредност од одприлика 6%. Покрај ноакот битен фактор е и вредноста HtHs (High temperature High Shear), хтхс според мене треба да биде мин.3,5 или повисок.
Гареж и проблеми со агр настануваат од издувните гасови кои се враќаат повратно во моторот до 2,5к обртаи, обично во градска вожња, затоа се препорачува дизели барем еднаш месечно да се вадат на автопат над 3к обртаии да се издуваат.
Било како било 5в30 со 504/507 адитивен пакет е за нормлано возење идеална градација и за во град и на отворено.
5в40 само ако навистина е потребно.
исто мора да се напомене дека при согорувањето на честитките во дпф филтерот, се вбризгува дизел да се зголеми температурата и убрза регенерациајта и на тој начи се разредува маслото. затоа мора и тоа да се има во предвид дека колку повеќе се вози колата во град толку повеќе трпи маслото и се разградува побрзо. дизелот потешко испарува од бензинот.
да скратам, 5в40 масло не создава поголем гареж и пепел од 5в30 масло, напротив можно е и да создава помлаку. дпф филтерот се полни од сулфатната пепел и фосфорот во маслото. спецификациајта ацеа ц3 или 504/507 наложува макс 0,8% сулфатен пепел во адитивите. Затоа сите масла го користат терминот Low SaPs ili MidSapS Sa-Sulfatash Ps-Phosphor. Колку повеќе маслото согорува толку повеќе пепел оди во дпф филтерот.
Така да погусто масло со 5в40 кое има ист пакет на адитиви и базни масла е ермички постабилно и поотпорно на согорување.
ДПФ филтерот ги собира штетните честички од дизелот и ги согорува. тоа пред се се спојки од јаглероводороди.