Автор Тема: Crash Test-ови  (Прочитано 38066 пати)

Отсутен MecheTo

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 14292
  • Пудингот на шоферството
Одг: Crash Test-ови
« Одговори #225 на: 13 Април 2013, 13:32:28 pm »
 :D
God created Turbo Lag to give VTECs a Chance! :D

Отсутен Harris

  • Редовен
  • ***
  • Пораки: 1285
    • http://www.facebook.com/RenaultOwnersClubMacedonia
Одг: Crash Test-ови
« Одговори #226 на: 15 Април 2013, 17:12:06 pm »
хахаха ФАКИН РАШНС  :D

Отсутен adNN

  • Почетник
  • *
  • Пораки: 23
Одг: Crash Test-ови
« Одговори #227 на: 19 Април 2013, 17:25:52 pm »



Отсутен LosiPatista

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 12136
  • Duh sa TDI-jom
merCedes
« Одговори #228 на: 15 Мај 2013, 10:32:39 am »
Лошите резултати кои Mercedes Citan (луксузнaта и ребрендирана верзија на Renault Kangoo) ги постигна на неодамнешниот тест за безбедност Евро-NCAP, ја предизвикаа првата конкретна реакција. Управата од Штутгарт на вонредно сервисирање повика 3.500 сопственици на вакви модели, а се проценува дека нивната бројка ќе се зголеми на вкупно 10.000. Новите прозорски воздушни перничиња со поефикасен механизам за активација, кои ќе бидат инсталирани во сервисираните модели, треба да компензираат дел од слабостите кои основната структура на автомобилот ги покажала при страничен судир.



За Daimler AG, најстариот и најпознатиот производител на автомобили, особено за неговиот бренд Mercedes-Benz, чијe бизнис мотото e „Најдоброто или ништо“ очигледно веќе е направена непроценлива штета. По освојувањето на само три ѕвезди за безбедност (дури и кај корејските производители не доаѓа предвид ништо помалку од пет), директорот Дајтер Зече беше, и се’ уште е, подложен на голем број критики. Поради срамот и бизнис штетите кои ги претрпе најпрестижната автомобилска компанија, се шпекулира и за негова смена. Во секој случај, во Mercedes, упорно работат за санирање на штетите.

http://koli.com.mk/novosti_vnatresna.aspx?id=3816

Torsion Beam - The Only Axle You Will Ever Need

Отсутен Drive-r

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7476
  • FB Vlecna Suzba Niko-m
Одг: Crash Test-ови
« Одговори #229 на: 15 Мај 2013, 17:17:01 pm »
Бруки...

Класа на дачиа.  :D

Отсутен nevian

  • Јуниор
  • **
  • Пораки: 248
Одг: Crash Test-ови
« Одговори #230 на: 15 Мај 2013, 17:52:56 pm »
Еве нешто што ископав за тигра  :) Знае некој по кои критериуми е овој тест извршен?

"Its one thing to understand how to bolt aftermarket parts to your car. Its another thing entirely to understand how they all work together."

Отсутен Drive-r

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7476
  • FB Vlecna Suzba Niko-m
Одг: Crash Test-ови
« Одговори #231 на: 15 Мај 2013, 18:14:26 pm »
Би рекол со 40км мах.
Нема тест за тиграва.
Новиот модел е со 4*

Отсутен nevian

  • Јуниор
  • **
  • Пораки: 248
Одг: Crash Test-ови
« Одговори #232 на: 15 Мај 2013, 18:18:10 pm »
95та ќе да е правен тестов, тогаш и еуронкап беше во зародиш. Памтам корса б имаше 2 или 3 ѕвезди ова е на истата платформа. Не знам дали краш тест со 40кмч бил некогаш.
"Its one thing to understand how to bolt aftermarket parts to your car. Its another thing entirely to understand how they all work together."

Отсутен Drive-r

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7476
  • FB Vlecna Suzba Niko-m
Одг: Crash Test-ови
« Одговори #233 на: 15 Мај 2013, 18:23:56 pm »
Во кина краш тест на нивно возило изгледа како со тиграва.
Но кај еуроенкап тестот е со 1*.

Отсутен Sportex

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7879
  • Иштван Беќар Пецарош
    • camouflage.mk
Одг: Crash Test-ови
« Одговори #234 на: 17 Мај 2013, 10:28:25 am »
Only 2 of 13 small SUVs do well in crash tests




DETROIT (AP) — Only two of 13 small SUVs performed well in front-end crash tests done by an insurance industry group, with several popular models faring poorly in the evaluations.
Subaru's 2014 Forester was the only vehicle to get the top "good" rating in the results released Thursday. The 2013 Mitsubishi Outlander Sport was rated as "acceptable." But fast-selling models such as the Ford Escape, Honda CR-V and Jeep Wrangler received only "marginal" or "poor" ratings from the Insurance Institute for Highway Safety.
Small and midsize SUVs, which get decent gas mileage and have the cargo and passenger space of larger SUVs, are among the fastest-growing segments of the U.S. auto market. Sales grew 50 percent from 2005 to last year, when U.S. consumers bought more than 2.5 million of them, according to Ward's AutoInfoBank.
The IIHS ratings are influential because many auto shoppers find them while researching vehicles on the Internet. The group says its crash tests and ratings are designed to get automakers to improve the crashworthiness of their vehicles.
The ratings are for the institute's "small overlap" crash test that covers only 25 percent of a vehicle's front end. The test was added to the IIHS evaluations last year, with the institute aiming to push automakers into bolstering the crash resistance of their vehicles.
The group's tests are more stringent than the U.S. government's full-width front crash test. The institute says that in many vehicles, a crash affecting one-quarter of the front end misses the main structures designed to absorb the impact of a crash. Yet such crashes account for nearly a quarter of the collisions that cause serious or fatal injuries to people in the front seats, IIHS said.
The new Ford Escape, the top-selling small SUV so far this year, got a "poor" overall rating, while Honda's CR-V, the No. 2 seller, got a "marginal" rating. Toyota's RAV-4, another big seller, hasn't done the testing yet because Toyota asked for a delay to improve the vehicle's structure, the IIHS said.
Other SUVs getting "poor" ratings were the Jeep Patriot, Buick Encore, Kia Sportage and Hyundai Tuscson, the institute said. The BMW X1, Nissan Rogue, Mazda CX-5, Volkswagen Tiguan and Jeep Wrangler two-door all got "marginal" ratings.
Ford said in a statement that the Escape is safe because it is equipped with advanced safety features and a structure designed to manage the impact of a crash. But the company said it takes new developments in crash performance seriously.
The Forester and Outlander Sport each received the IIHS' coveted "Top Safety Pick Plus" award because they performed well in multiple tests including the small offset crash. Many of the other SUVs, including the Escape and CR-V, won "Top Safety Pick" designations, but didn't get the "plus" due to their performance in the small offset tests. Only 20 vehicles across all car segments have received the IIHS "Top Safety Pick Plus" award.
"With the redesigned Forester, Subaru's engineers set out to do well in our new test, and they succeeded," Joe Nolan, the institute's vice president of vehicle research, said in a statement. "This is exactly how we hoped manufacturers would respond to improve protection."
All SUVs tested, except the Forester, were 2012 or 2013 models. The institute said tests of 2012 models were valid because no significant design changes were made between model years.
Honda said in a statement that the CR-V earned a Top Safety Pick award, which was the best when it was introduced in 2011. The company would not comment when asked if it's reworking the CR-V so it does better in the small offset test.
Chrysler said the Wrangler and Patriot both meet or exceed all government safety requirements and perform well in real-world driving. Like most of the vehicles tested, both were designed before the IIHS added the small offset test.
The IIHS tests have a big impact on car-buying decisions because people are concerned about safety when they shift to smaller vehicles, said Jeff Schuster, senior vice president of auto sales forecasting for LMC Automotive, an industry consulting firm. People buy the small SUVs, which also are called crossovers, or CUVs, because they perceive them to be safer than cars, he said.
The test results "could impact sales of these models, but more so with families and with parents purchasing these for their kids," he said in an email.
IIHS conducts its small offset test by crashing vehicles into a fixed 5-foot-tall barrier at 40 mph to simulate collisions with a utility pole or tree. The institute gives vehicles demerits when the structure intrudes into the passenger compartment, or if a crash dummy suffers injuries to head, neck, chest or other parts of the body. The group also measures how well seat belts and air bags protect people. "Good" is the top rating, followed by "acceptable," then "marginal" and "poor."
IIHS is a nonprofit research group funded by auto insurance companies.





« Последно менување: 17 Мај 2013, 16:50:11 pm Sportex »

Отсутен nevian

  • Јуниор
  • **
  • Пораки: 248
Одг: Crash Test-ови
« Одговори #235 на: 17 Мај 2013, 10:52:11 am »
Во кина краш тест на нивно возило изгледа како со тиграва.
Но кај еуроенкап тестот е со 1*.
Кај ја најде информацијата? Дај линкче ме интересира.
"Its one thing to understand how to bolt aftermarket parts to your car. Its another thing entirely to understand how they all work together."

Отсутен Deni

  • Photo & Light
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 54991
  • Махер
Одг: Crash Test-ови
« Одговори #236 на: 17 Мај 2013, 16:58:50 pm »
Foresterot vo se si e super.

Отсутен Simo - Carrier159

  • Сам свој мајстор
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 43722
  • Il Moderatore
Одг: Crash Test-ови
« Одговори #237 на: 24 Мај 2013, 15:47:28 pm »
@Sportex, ќе мора да го смениш твоево за нешто по„acceptible“ ;D Барем за модел 2013 :)




Auto ko i svaka Alfa automatski nevalja. Da je najbolji auto na svijetu - opet nevalja jer je Alfa.
Da Alfa nevalja će ti potvrdit SVI koji nikad nisu vozili istu. Jer da valja onda bi je vozili. A kako nisu - nevalja.

Отсутен Sportex

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7879
  • Иштван Беќар Пецарош
    • camouflage.mk
Одг: Crash Test-ови
« Одговори #238 на: 24 Мај 2013, 16:15:23 pm »
Немам намера !

После Форестер има најдобри оценки !   Пет звездички ми се доволни за не дај боже, поготово што нема шест !



Туку остај тоа, гледај постариве модели на Алфа загреови се, 3 звезди пуна капа, како картони се!


Отсутен Simo - Carrier159

  • Сам свој мајстор
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 43722
  • Il Moderatore
Одг: Crash Test-ови
« Одговори #239 на: 24 Мај 2013, 16:40:33 pm »
На алфите не им требаат ѕвезди за кршење, они имаат ѕвезди за управливост и недоведување у ситуација за кршење ;)

Auto ko i svaka Alfa automatski nevalja. Da je najbolji auto na svijetu - opet nevalja jer je Alfa.
Da Alfa nevalja će ti potvrdit SVI koji nikad nisu vozili istu. Jer da valja onda bi je vozili. A kako nisu - nevalja.