VW не да ќе осети удар, туку веќе и го осеќа. Го осеќаат сите сериозни автомобилски компании, и ако не ги сфатат KIA и Hyundai сериозно, гадно ќе се заебат.
Факт и реалност е дека Корејските производители напреднаа драстично прошливе неколку години. Сум рекол милион пати, и ќе речам пак - преземањето на Питер Шрејер од Ауди е најдобар потег кој Киа го има направено во својата историја.
Е сега, конкретно кај Оптимата дури е приметлива борбата помеѓу Шрејер и шпараџиите од Киа. Шрејер сака да понуди премиум возило (што е приметливо по дизајнот, опременоста, итн) али Корејците сакаат на ситници да заштедат, па на колата и фалат оние последните 5% за да биде навистина на самиот врв.
Да, дизајнерски (од надвор) изгледа одлично. Опремена е одлично, и добро е изолирана од бука итн. На автопат е стварно комотна за патување. Ама (и ова е многу битно ама) финалната обработка не е тоа што би требало да биде. Рачната е лабава - игра горе-доле добри 5 цм (треба да проверам дали и во другата кола е така, или овој проблем го има само оваа што е кај мене на тест), прскалиците за фарови кога се затворени не легнуваат скроз како што би требало, сувозачката врата крцка, и некои такви, ситни моменти кои многу малку го нарушуваат одличниот впечаток кој колата го остава. Некој друг можеби и не би ги ни приметил.
Во секој случај, КИА има одличен играч во класата. Цената на прв поглед е висока, ама пак тука игра улога опремата - опремете конкурентски модел (еве, пошто се фативме за пасат) со ксенон, кожа, сензори за паркирање, 17-инчни тркала, keyless entry (што мене ми е практична работа во кола од оваа класа), електрика на седишта, греење на седишта, блутут итн, па ќе праиме муабет околу цената.
Тој што ќе купува кола од оваа класа и ќе ја прескокне Киата пошто е Киа, ќе направи сериозна грешка. Аутото е стварно многу, многу добро.