[/b]
Hladan start znatno skraćuje vijek agregata (citaj gradska voznja)
Ukoliko često startujete motor zbog kratkih relacija u gradu, obavezno skratite interval zamjene ulja. Imajte na umu da samo jedan hladan start troši motor kao 15 sati rada na optimalnoj radnoj temperaturi.
(toa sto tuka vekje go palamudevme deka kilometrite ne se merodavni faktor za promena na maslo i zosto toa e taka)
Konecno pravata pricina zosto gradska voznja povekje stetno vlijae I na motor I na ulje I na drugi raboti.
Laden start e najgolemiot ostetuvac na motorot. Imam citano-slusnato od strucno lice od avtomobilska industrija deka "sekoj motor moze bez problem da pominuva nad 1.000.000km ako moze voopsto da ne se gasi I pali".
Prethodnite "palamudenja" za Nm, za rabotni casovi I neznam sto uste, nemaat nikakva (ili minimalna) vrska so promena na uljeto.
A skratuvanjeto na intervalot na promena I toa kako se primenuva kaj nas, od predvideni 30.000km od proizvoditel, kaj nas I vo ovlasten ti vikaat na 10.000 da dojdes, retko nekoj kazuva I 15.000. Ako pola ili 2/3 ne e skratuvanje na interval na promena, togas sto e.
pa vo toa e fintata za kolku treba da se skrati intervalot?
celata diskusija pocna dali posle 5.000km izvozeni vo grad treba da se menuva masloto i kako da se odredi potoccno intervalot na menuvanje?
mojot predlog:
rabotni casa (200) x prosecna brzina= Interval
Kaj tebe mozze da bide 6.000 kaj nekoj drug mozze da bide 8,10,20k km zavisi kako kolata se vozi so koja prosecna brzina.
taka da koga kupuvate kola na staro ne gi gledajte pominatite kilometri nego gledajte ja proseccnata brzina na kolata koja e vo modulot, i videte vo servisnata knishka na kolku go menjale uljeto, pa kje znaete dali motorot e neguvan ili maltretiran so staro maslo.
A eve i uste edno "palamudenje" od drug izvor, koje go napishav uste vo moite prvi postovi sto naide na goleo zaccuduvanje ovde na forumov:
"Ako je ulje u motoru nakon 10.000 km iste boje kao kada je sipano u agregat, to znači samo jednu stvar - da ste u vaš motor sipali motorno ulje lošeg kvaliteta. Primarna uloga ulja jeste da podmazuje sve pokretne dijelove agregata, ali i da ispuni svoju ulogu "pranja".
Prilikom sagorijevanja goriva, u motoru dolazi do stvaranja različitih nečistoća - gareži. Kvalitetno ulje dobrim dijelom "spira" nečistoće sa klipova i cilindara, čime omogućava da motor pređe veliki broj kilometara prije generalnog remonta."
ok, dodusha ova vazzi za benzincite, kaj dizelite masloto e crno posle 100km :-)
no sepak, tie sto vozat bezinci imaat ete dobra orientacija.