Ете, има ограничувања, и тоа добри, издржани, но тоа е многу, многу, многу далеку од „немој да правиш грешка дизел за земеш.“
Во моментов е не така далеку. Да не збориме за во иднина. Не ми е јасно дали од петни жили го браниш ставот или стварно не капираш?
Нормално. И јас сеуште го возам мојот ЕУ4 дизел. Како што одат работите, и во догледно време ќе продолжам да го возам. Кога ќе го забранат кај мене, ќе му ја мислам.
Друга работа, ЕУ4 дизел со зафатнина од 3000ццм има данок околу 450 евра, која во комбинација со повисоко/поскапо осигурување, доаѓа до годишна сума од 1000-1200 евра само за регистрација.
Дизелот ако не го возиш повеќе од 30к километри на година (особено ако е постар дизел) е најчесто неисплатлива комбинација.
Шкотска и Шведска веќе најавија забрана за дизел патнички возила од 2023-та година. Париз исто така најавија за од 2024-та.
Проблемот со дизелите го увидоа и најголемиот број од производителите на возила и најавија крај на дизел моторите во патничките возила од 2022-ра година ако не се лажам. Темпото може ќе успори, може ќе забрза, останува да видиме.
И секако, да не заборавиме, зошто најбитната лекција која се учи во школово Карклаб е чувањето на вредноста на возилата.
Да речеме во 2018-та купиш нов дизел, секоја година те чекаат повисоки давачки и еколошки такси и на повидок е забрана за користење во град во наредните 5-8 години. Што мислиш, што ќе се случува со вредноста на дизел возилата во 2024-та година на пример? Што ќе правиш тогаш со обсолетниот дизел и со помислата дека си можел да земеш на времето бензинец, хибрид или електрик?
Какви црни петни жили, само се обидувам да бидам објективен. Ете,
човек што живее во Германија ти кажува дека во Германија (земја каде што ти
не живееш) не е никаков проблем со понов дизел да се оди било каде.
За електрик за нормална, секојдневна употреба, имаат технологиите уште леб да јадат. Односно, лебот е смесен, еве почнува да стасува, и кај и да е ќе почне да биде биде јаден. Има време. Барем неколку години сме од тоа. Особено ние во не-Германија и не-Скандинавија.
За хибрид.. Мех. Хибрид е stepping stone. Нужно зло. Чекор кон целосна електрификација.
Бензинец.. Е супер, ама исто како што дизелите ќе отидат by way of the dodo, истото ќе се случи и со бензинците. Ќе се случи со моторите со внатрешно согорување тоа. Но јас го гледам изумирањето на бензинците и дизелите како симултан процес. Во ред, можеби дизелите ќе ги снема неколку години порано, но нејсе..
--
Треба да се направи разлика меѓу „ќе се забрани да се продава ново возило на дизел гориво“ и „ќе се забрани да се вози возило со дизел гориво“. Забрани како забрани имаат само 4 града глобално најавено. Еве, во Штутгарт нешто се крчка, ама и таму процесот е далеку од готов. Од друга страна, сите земји што најавија забрани за продавање на возила, најавија забрани за продавање на конвенционални возила со конвенционален мотор со внатрешно согорување, не само бензин или само дизел.
GM најави дека ќе одат all-electric, но не дадоа никаква конкретна дата. Потврдија две електрични возила за следната година и дури 18 електрични возила до 2023. Слични планови имаат сите, и иднината е несомнено електрична, но јас не гледам проблем некој да купи нов дизел денес и да го вози мање-више без проблеми следниве 10 години.