

Neposredno po završetku salona u Ženevi, dobili smo priliku da osetimo duh i telo novog čeda Opelove familije i proverimo da li vetar u kosi njegovom pojavom postaje dostupnija zabava za šire narodne mase?
Po svemu sudeći, uz blagodeti obilne državne pomoći, Opel se polako vraća na staze stare slave. Izgleda, nisu se šalili kada su najavili da se već ove godine mogu svrstati u prvih pet svetskih proizvođača.Osim povećanja produktivnosti, to naravno nameravaju da postignu i paletom novih modela.
Iako kabrioleti nikada nisu nosili masovni deo proizvodnje, jedan od novih modela od kojih Opel mnogo očekuje je upravo Cascada. Da su im namere ozbiljne, dokazuju stil, vreme i mesto promocije! Kavijar, šampanjac, luksuzan smeštaj za pripadnike sedme sile i nasmejana lica domaćina, nagoveštavaju neki drugačiji Opel u koji nisu uloženi samo inženjerski sati, već i emocija. Vozili smo ga beskompromisnim planinskim krivinama u okolini Monte Karla, gurali se njime po uzanim ulicama kneževine i spuštali ga tik do mediteranskih talasa. Da priča bude kompletna, pobrinula se i majka priroda! Teški, kišni oblaci pojureni prolećnim razvigorom, dali su nam priliku da ga oprobamo u uslovima gotovo sva četiri godišnja doba.
Zapažena pojava
Ako se po jutru dan poznaje, onda je Cascada bar stilski uspešan novitet! Reakcije novinara iz cele Evrope ali još značajnije zapanjeni pogledi prolaznika na ulicama Monte Karla, to nagoveštavaju. Pored svih svakodnevnih „ala Ferrari & Bugatti“ prizora, običan stanovnik Monte Karla nije propustio da uz blagonaklono interesovanje prokomentariše Cascadu. Naravno, automobil je upečatljiv, ali čini se da oni koji žive od plate, posebno osećaju da bi i oni mogli postati vlasnici pravog pravcatog kabrioleta. Dobro osmišljen potez Opelovih stratega. „Rupa“ između mejnstrima i premijuma lako bi mogla biti popunjena upravo ovim modelom. Dovoljno fensi a upotrebljiv. Luksuzan a relativno jeftin. Skroman a raskošan. Interesantan miks pre svega.
Na oko, činio se potpuno pripadajućim delom , najskuplje mediteranske marine a kasnije i na samom ulazu u čuveni Casino Royal.
Čiste linije, umiven dizajn i skladne proporcije dovele su do, bez obzira na različitost ukusa, sjajnog finala. Elegantna i prefinjena, u detaljima sportski dinamična. Cascada je jednako, svojevrsna, skulptura sa spuštenim i podignutim krovom, koji popunjen poliesterskom vunom, postavljenom između spoljnih i unutrašnjih površina, pruža odličnu zvučnu i toplotnu izolaciju.
Insignia tehnologija
Bogata, udobna, u svim pravcima elektronski, podesiva sedišta, odlično i udobno obuhvataju telo, koje se smešteno u napa koži, oseća uzvišeno. Jednako je prihvatljiva udobnost i u zadnjem delu, ali istini za volju, tek za za sitnu decu ili gradske relacije.
Instrument tabla u obliku krila, nadopunjuje utisak luksuza i praktičnosti sa čijim smo se detaljima upoznali u Insigniji. Obiluje nizom preglednih, i dostupnih, manje-više korisnih, ali savremenom vozaču prekopotrebnih prekidača, dugmića i pokazivača.
Ipak, za kompletniji stav, presudna je bila vožnja, skoro trasom Formule 1, na momente, nimalo prijatnim i zakrčenim uličicama kneževine.
Svojih, bezmalo, 4,7m dužine i nešto preko 1,80 cm širine, Cascada poslušno, ali živahno i poletno nosi. Precizna, upravljiva, bez napora i zakasnelih reakcija vođena je šestostepenim manuelnim menjačem, kombinovanim sa Start Stop sistemom. Agregat 1.6 L SIDI turbo ECOTEC benzinac nije prevelik ali je dobro odabran. Kombinacija je solidne snage i obrtnog momenta – 170 „konja“ i 280 Nm. Razvija, maksimalnih 222 km/h, dok do stotke stiže za 9,6 sekundi.
Iznenađujuća upotrebljivost
Vozili smo ga krstareći gradom i međugradskim putevima ka Nici. Malo, ali sasvim dovoljno da osim udobnosti i stila posebno pohvalimo superčvrstu karoseriju, unapređeno HiPer Strut vešanje i Flex Ride adaptivni sistem oslanjanja.
Konačno i zvaničnici Opela su se otvorili otkrivajući nam nadu da će se iz fabrike u Gliwicama (Poljska) najviše Cascada povesti na putevima Velike Britanije, Holandije, Belgije i Španije.
A možda mu se nevelikom startnom cenom od 21.000 evra posreći i kod nas! Uz malo sreće i dobar lizing, mogao bi biti popularan pre svega u kategoriji kupaca koji sanjaju BMW 3 kabrio ali imaju mogućnosti tek da kupe bolje opremljenog Golfa.
U tom slučaju, Cascada je pritajeni favorit!
Osim tehnike, pruža i mnogo duše, što se u ovoj klasi itekako traži!
Opel je Cascadom uradio mnogo dobar posao, o kojem će se tek pričati!
Opel Cascada 1.6 Turbo ECOTEC
Cena: od 21.000 evra
Motor: Turbo benzinski, redni/4, 1598 cm³/direktno ubrizgavanje goriva, 125 kW, 170 KS pri 4.250 o/min, 260 Nm između 1.650 i 4.250 o/min
Transmisija: Na prednje točkove, šestostepeni manuelni menjač
Ogibljenje: napred MacPherson HiPer Strut, nazad multi-link
Performanse: 0-100 km/h – 9,6 sec, maksimalna brzina 222 km/h
Prosečna potrošnja: 6,3 l, emisija CO₂ 148 g/km
Karoserija: kabriolet, DxŠxV 4696x1839x1443 mm, međuosovinsko rastojanje 2695 mm, masa 1733 kg, prtljažnik 280 l
http://www.vrelegume.rs/test/opel-cascada-1/