Автор Тема: Одстранување на катализатор  (Прочитано 55612 пати)

Отсутен gOJDO

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7689
  • Хорска Секција
Одг: Одстранување на катализатор
« Одговори #135 на: 09 Април 2012, 10:59:28 am »
Стратро, токму така наводно...

Increased Horsepower
Маргинално(0 до 3%) и тоа само на високи вртежи.

Better Gas Mileage
НЕВИСТИНИТОСо вадењето на катализаторот, гасови побрзо излегуваат, а со тоа се скратува времето за согорување. Следователно е намалена ефикасноста на моторот, а посебно на ниски и средни вртежи при кои најчесто ги возиме возилата. А тоа значи намалена економичност!

Healthier Exhaust Sound
НЕВИСТИНИТО
Со катализатор звукот е порафиниран, потивок и помалку дисторзиран!
Ум шо идит отпосле не јет ум!

Присутен Deni

  • Photo & Light
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 55019
  • Махер
Одг: Одстранување на катализатор
« Одговори #136 на: 09 Април 2012, 11:05:27 am »
A aко не си на Водно, важат истите ствари?

Отсутен NUME

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 5726
Одг: Одстранување на катализатор
« Одговори #137 на: 09 Април 2012, 11:18:41 am »
benzinot raboti na backpressure, ovie pridobivki bi se odnesuvale samo na dizel vozila....

Отсутен Simo - Carrier159

  • Сам свој мајстор
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 43786
  • Il Moderatore
Одг: Одстранување на катализатор
« Одговори #138 на: 09 Април 2012, 11:22:41 am »
Стратро, токму така наводно...

Increased Horsepower
Маргинално(0 до 3%) и тоа само на високи вртежи.

Better Gas Mileage
НЕВИСТИНИТОСо вадењето на катализаторот, гасови побрзо излегуваат, а со тоа се скратува времето за согорување. Следователно е намалена ефикасноста на моторот, а посебно на ниски и средни вртежи при кои најчесто ги возиме возилата. А тоа значи намалена економичност!

Healthier Exhaust Sound
НЕВИСТИНИТО
Со катализатор звукот е порафиниран, потивок и помалку дисторзиран!


gOJDO, за второво да ми појасниш, како се скратува времето за согорување со изваден катализатор?
Јас колку што разбирам, целта е гасовите целосно да согорат во комората, за согорување (цилиндерот), и согороените гасови да излезат надвор од моторот. Ако е намалена ефикасноста на моторот, тоа се коси со оноа погоре, кое викаш дека е точно (Increased horsepower).

Целта на секој добро тјуниран издувен систем, исто како и на секој добро тјуниран усисен систем, е да ја искористи инерцијата на гасовите,  во слулчајов, за побрзо да ги испразни цилиндрите.  Потребата од таканаеречениот "back pressure" во издувниот систем е минато свршено време. Сега сите бараме издув кој ќе биде тјуниран за да створи подпритисок во издувната гранка, за побрзо да ги исппразни цилиндрите.

Затоа и сите издуви ориентирани кон перформанси имаат пошироки канали и се полирани, за побрзо да „излезе ѓубрето“
http://www.veryuseful.com/mustang/tech/engine/exhaustScavenging.pdf

За другиве две работи се слагам :) Ако сакаш бољи звук, земи бољи заден љонец, ако сакаш повеќе снага, смени цел систем од гранка + брегасти + усис + ремап.

Auto ko i svaka Alfa automatski nevalja. Da je najbolji auto na svijetu - opet nevalja jer je Alfa.
Da Alfa nevalja će ti potvrdit SVI koji nikad nisu vozili istu. Jer da valja onda bi je vozili. A kako nisu - nevalja.

Отсутен gOJDO

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7689
  • Хорска Секција
Одг: Одстранување на катализатор
« Одговори #139 на: 09 Април 2012, 11:56:24 am »
Со изваден катализатор, гасовите побрзо излегуваат од комората, а како што знаеш дел од гасовите кои не се целосно согорени остануваат во цилиндарот и по последниот такт. Со одстранување на катализаторот се зголемува и брзината со која гасовите излегуваат од комората, па така во цилиндрите остануваат помалку недосогорени гасови кои во наредниот циклус досогоруваат. Практично, постојано во цилиндрите има недосогорени гасови, а со вадењето на катализаторот се намалува нивното количество.
Па така на ниски и средни вртежи, наместо да се користат недосогорените гасови и од нив да се добие дополнителна енергијта, тие се заменуваат со нова запаллива смеса. А тоа значи намалена ефикасност.

На високи вртежи, при товар, кога цилиндрите максимално се полнат со запаллива смеса, со побрзо исфрлање на издувните гасови се ослободува повеќе простор за полнење со свежа запаллива смеса која пак ќе ослободи повеќе енергија од недосогрената смеса од претходниот циклус. Токму поради ова се зголемува и моќноста на моторот, но само при високи вртежи и тоа, маргинално.
Ум шо идит отпосле не јет ум!

Отсутен Simo - Carrier159

  • Сам свој мајстор
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 43786
  • Il Moderatore
Одг: Одстранување на катализатор
« Одговори #140 на: 09 Април 2012, 12:35:53 pm »
Со изваден катализатор, гасовите побрзо излегуваат од комората, а како што знаеш дел од гасовите кои не се целосно согорени остануваат во цилиндарот и по последниот такт.

Затоа сакаме (инжинерите сакаат) да го искористиме негативниот притисок, создаден од гасовите кои се движат со одреднеа брзина, па и друга финта, го отвораме усисниот вентил пред да се затвори издувниот (преклопување), за да ги исфрлиме што полесно остнатите гасови, а воедно да внесеме нова чиста смеша, и да не ни` остане многу од издувното ѓубре.

Цитат
Со одстранување на катализаторот се зголемува и брзината со која гасовите излегуваат од комората, па така во цилиндрите остануваат помалку недосогорени гасови кои во наредниот циклус досогоруваат. Практично, постојано во цилиндрите има недосогорени гасови, а со вадењето на катализаторот се намалува нивното количество.

Што би било добро кога би било точно! Сакаме да ги извадиме СИТЕ гасови пред да внесеме чиста горивна смеса. со точно одреден однос на гориво + кислород.

Цитат
Па така на ниски и средни вртежи, наместо да се користат недосогорените гасови и од нив да се добие дополнителна енергијта, тие се заменуваат со нова запаллива смеса. А тоа значи намалена ефикасност.

целта ни` е секоја молекула бензин да ја согориме со кислород. ако имаме повеќе несогорени гасови ламбда сондата ќе му „проќења“ на ECU-то, и овој ќе намали количество на гориво - соодветно. Значи ефикаснота не се намалила.

Цитат
На високи вртежи, при товар, кога цилиндрите максимално се полнат со запаллива смеса, со побрзо исфрлање на издувните гасови се ослободува повеќе простор за полнење со свежа запаллива смеса која пак ќе ослободи повеќе енергија од недосогрената смеса од претходниот циклус. Токму поради ова се зголемува и моќноста на моторот, но само при високи вртежи и тоа, маргинално.

Со оглед дека ламбда-та му кажала на ecu-то дека има несогорена смеса, овој го намалил веќе дотокот на гориво на бризгалките. Не паше! :)

Проблемот со губење на обртен момент при ниски вртежи е што издувниот систем е наштиман фабрички да даде поголем торк при ниски обртаи, внимавајќи на возните својства на автомобилот. Кога ќе го извадиме катализаторот, практично го „расштимуваме“ моментот на добар „ Scavenging“ при ниски вртежи, а го подобруваме при високи. Е ова доведува до намалување на моментот при ниски вртежи и мало зголемување на снагата при големи вртежи.

Исто како и усисот, и издувот може да биде добро тјуниран само при одреден (ограничен) ранг на вртежи. За усисниот систем лекот е вариабилна гранка, ама за издувниот се`уште нема таков лек, па може само да шифтаме низ обртаите.

Auto ko i svaka Alfa automatski nevalja. Da je najbolji auto na svijetu - opet nevalja jer je Alfa.
Da Alfa nevalja će ti potvrdit SVI koji nikad nisu vozili istu. Jer da valja onda bi je vozili. A kako nisu - nevalja.

Отсутен Stratro

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 22218
Одг: Одстранување на катализатор
« Одговори #141 на: 09 Април 2012, 13:28:17 pm »
Plus, ima razlika dali zborime za n/a ili forced induction?

Removing the catalytic converter on a stock car will probably get you 5 h.p. or less, but if it has been modified you will probably see more.
If you have a turbo on your car or other form of forced induction, the back pressure caused by the converter would kill a substantial amount of power, say 10-15 h.p. if not more.
« Последно менување: 09 Април 2012, 15:18:10 pm Stratro »

Отсутен onak

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 15993
  • сељаторе ин ил селандроре!!
    • КАНО еко системи
Одг: Одстранување на катализатор
« Одговори #142 на: 10 Април 2012, 23:54:52 pm »
јас на колите до сега кога ги вадев катализаторте, увек ми се појачуваше потрошња... мит или вистина, знам по литража потрошена... дефакто и дека на снага се добиваше... тврдам со сигурност...

е сега има уште еден мал момент, а тоа е дека во 90% од мојот возачки стаж, јас возам со педалата до доле стисната... ова што го пиша можда е за некој “нормален“ кој практикува “нормална“ вожња... не за мене...
www.kano.com.mk
www.parno.com.mk
www.kanosistemi.com.mk
www.evtinogreenje.com.mk
https://www.facebook.com/kano.eko.sistemi
кликни на било кој, нема да утнеш, сите водат на исто место, во исто време

Отсутен Simo - Carrier159

  • Сам свој мајстор
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 43786
  • Il Moderatore
Одг: Одстранување на катализатор
« Одговори #143 на: 11 Април 2012, 00:13:08 am »
За мене објаснувањето за зголемената потрошувачка е следно:
Кога постои катализатор и позади него О2 сонда, таа служи за да каже дека целиот кислород е врзан (согорел). Знаеме дека катализаторот служи за да ги претвори CO во CO2, NOx vo N2 i O2 и додатно согорување на остатокот од CxHy.
Цитат: wikipedia
    Reduction of nitrogen oxides to nitrogen and oxygen: 2NOx → xO2 + N2
    Oxidation of carbon monoxide to carbon dioxide: 2CO + O2 → 2CO2
    Oxidation of unburnt hydrocarbons (HC) to carbon dioxide and water: CxH2x+2 + [(3x+1)/2]O2 → xCO2 + (x+1)H2O.

За да се извршат овие реакции, смешата на гориво треба да биде за нијанса НАД соихиометриската, или со други зборови,  малку сиромашна, односно малку повеќе кислородни молекули треба да внесеме, за да може катализаторот да ги искористи за овие ракции.

Кога ќе го извадиме катализаторот, ламда сондата што служи за контрола на работата на катализаторот, кажува дека има повеќе О2 во смешата, мислејќи дека катализаторот завршил работа, но останало уште кислород, па кажува на ECU-то да додаде уште малку бензин.
Резултат, зголемена потрошувачка, и зголемена снага :)
Можеби грешам, но мене ова ми изгледа многу логично.

Auto ko i svaka Alfa automatski nevalja. Da je najbolji auto na svijetu - opet nevalja jer je Alfa.
Da Alfa nevalja će ti potvrdit SVI koji nikad nisu vozili istu. Jer da valja onda bi je vozili. A kako nisu - nevalja.

Отсутен marsher

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 3177
    • smchiptuning
Одг: Одстранување на катализатор
« Одговори #144 на: 11 Април 2012, 00:40:32 am »
Сондата пред катализаторот е задолжена за таа работа,иначе не би имало потреба од неа.Ќе си постоеше само таа после катализаторот и во исто време ќе ги бркаше  двете работи, да ја контролира, завршно смесата и работата на катализаторот.
Поинаку ја викаат и О2 сонда..

Отсутен Simo - Carrier159

  • Сам свој мајстор
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 43786
  • Il Moderatore
Одг: Одстранување на катализатор
« Одговори #145 на: 11 Април 2012, 00:56:15 am »
Јас ова го прочитав во eLearn документацијата За Alfa Romeo за Bosch Motronic ME 7.3.1:

Цитат: FIAT ELearn

In EOBD systems the Lambda sensors, which are all the same type, are located upstream of the catalyzer and downstream of the catalyzer. The upstream sensors carry out the check on the mixture strength known as the 1st loop (upstream sensor closed loop). The sensor downstream of the catalyzer is used for the catalyzer diagnosis and for finely modulating the 1st loop control parameters. With this in mind, the adjustment of the second loop is designed to recover both production differences and those in the response of the upstream sensors which may occur as a result of ageing and pollution. This control is known as the 2nd loop (downstream sensor closed loop).


Па според болдираното, заклучив дека има и те како врска и контролната сонда.

Auto ko i svaka Alfa automatski nevalja. Da je najbolji auto na svijetu - opet nevalja jer je Alfa.
Da Alfa nevalja će ti potvrdit SVI koji nikad nisu vozili istu. Jer da valja onda bi je vozili. A kako nisu - nevalja.

Отсутен marsher

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 3177
    • smchiptuning
Одг: Одстранување на катализатор
« Одговори #146 на: 11 Април 2012, 08:15:41 am »

Отсутен gOJDO

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7689
  • Хорска Секција
Одг: Одстранување на катализатор
« Одговори #147 на: 11 Април 2012, 09:29:17 am »
Затоа сакаме (инжинерите сакаат) да го искористиме негативниот притисок, создаден од гасовите кои се движат со одреднеа брзина, па и друга финта, го отвораме усисниот вентил пред да се затвори издувниот (преклопување), за да ги исфрлиме што полесно остнатите гасови, а воедно да внесеме нова чиста смеша, и да не ни` остане многу од издувното ѓубре.
Цитат
Што би било добро кога би било точно! Сакаме да ги извадиме СИТЕ гасови пред да внесеме чиста горивна смеса. со точно одреден однос на гориво + кислород.
1) Никогаш потполно не се извлекуваат согорените/недозогорените гасови од цилиндирте. Од дизајнот на издувот зависи колку согорени/несогорени гасови ќе останат при последниот такт
2) Не е точно дека поентата е да се извадат издувните гасови по секоја цена. Напротив сите модерни возила имаат систем за враќање порција од издувните гасови на ре-согорување преку EGR вентилот. Со тоа се намалува темепратурата во цилиндрите, се намалуваат азотните оксиди. Воедно се зголемува и компресијата и се намалува дозирањето на бензин поради што се зголемува економичноста.

Цитат
целта ни` е секоја молекула бензин да ја согориме со кислород. ако имаме повеќе несогорени гасови ламбда сондата ќе му „проќења“ на ECU-то, и овој ќе намали количество на гориво - соодветно. Значи ефикаснота не се намалила.
Цитат
Со оглед дека ламбда-та му кажала на ecu-то дека има несогорена смеса, овој го намалил веќе дотокот на гориво на бризгалките. Не паше! :)
За да ја согориме секоја молекула бидејќи ни се потребни специјални услови: константен број на вртежи, константен товар, константен AFR и тн. Целта е да согориме што повеќе мешавина од смесата. Притоа ламбда сондата има толеранција во која влегува недосогорената смеса, па така во новиот циклус во AFR ќе влезе и плусот од недосогорени гасови во рамки на толеранција. Недосогорените гасови ќе се измешаат со новата смеса и ќе се добие смеса со соодветен AFR.

Цитат
Проблемот со губење на обртен момент при ниски вртежи е што издувниот систем е наштиман фабрички да даде поголем торк при ниски обртаи, внимавајќи на возните својства на автомобилот. Кога ќе го извадиме катализаторот, практично го „расштимуваме“ моментот на добар „ Scavenging“ при ниски вртежи, а го подобруваме при високи. Е ова доведува до намалување на моментот при ниски вртежи и мало зголемување на снагата при големи вртежи.
Обртен момент/торк не зависи директно од издувниот систем, туку зависи од геометријата на цилиндарот, количеството на запаллива смеса, AFR и времето кое е дадено за согорување.
Од усисниот и издувниот систем зависи колкаво количество на запаллива смеса ќе се наполни во цилиндрите.
Со вадењетона катализаторот, брзината со која се вадат издувните гасови се зголемува, па така се зголемува и колечството кое ќе се извади од цилндирите. Но полнењето зависи од усисот кој не е променет.

На ниски вртежи усисот на атмосферскиот мотор не е доволно моќен да усиса големо количество на воздух во цилиндирте. Па затоа тие се делумно наполнети со запаллива смеса. Дозирањето на горивото се прави според количеството на усисан воздух одчитано преку MAF/MAP.

Во случајот со катализатор во цилиндрите имаме поголемо количество на издувни гасови кои зафаќаат некаков волумен и кои не се 100% согорени. Кога ќе се додаде свежата смеса од чист воздух и бензин, заедно со недосогорените гасови од претходниот циклус прават поголем волумен на смеса со што:
1) се зголемвуа компресијата во комората, што автоматски значи поголема ефикасност
2) ECU-то дозира помалку бензин бидејќи има недосогорена смеса од претходниот циклус

Во случајот без катализатор во цилиндрите имаме помало количество на издувни гасови, па така ќе биде и помал волуменот кој ќе се добие од свежата смеса на чист воздух и бензин и заостанатата недосогорена смеса од гасови од претходниот циклус. Со тоа имаме:
1) помала компресија во однос на случајот со катализатор, а тоа значи намалена ефикасност
2) ECU-то дозира повеќе бензин бидејќи сега имаме помалку недосогорена смеса која во случајот со катализатор досогорува во присуство на кислород

На високи вртежиусисот на атмосферскиот мотор е многу помоќен и веќе има сила да ги исполни цилиднрите со воздух.
Тоа е така затоа што брзината со која клиповите се движат е многу поголема, а како што знаеме од физика F = m * V^2. Ова значи дека силата на усисот расте квадратно со бројот на вртежи, т.е. брзината на движење на клиповите.

Во ваков случај поголемото присуство на недосогрени гасови од претходниот циклус го намалува расположливиот волумен за полнење со свежа смеса од чист воздух и бензин кој ослободува многу поголема енергија од недосогорената смеса од претходниот циклус. Па така со вадењето на катализаторот и овозможувањето овие гасови да се извлечат поефективно практично се зголемува зафатнината на цилиндрите. Со тоа се добива и поголема моќност, но и поголема потрошувачка.

Цитат
Исто како и усисот, и издувот може да биде добро тјуниран само при одреден (ограничен) ранг на вртежи. За усисниот систем лекот е вариабилна гранка, ама за издувниот се`уште нема таков лек, па може само да шифтаме низ обртаите.
Така Симо, кај атмосферските мотори од должината на цевката на усисот и нејзиниот пресек зависи на колку вртежи воздушните бранови генерирани од клапната ќе се поклопат во првец на движење со ушмукувањето генерирано од клиповите.


Што се однесува до O2 кај катализаторот, таа е само контролна сонда која има за задача да утврди дали катализаторот функционира правилно или не. Сондата која го утврдува AFR-от се наоѓа пред катализатор, што е логично бидејќи во катализаторот се досогорува смесата и кога би се мерело по катализатор ќе се добијат погрешни податоци за смесата. Поради тоа сондите пред и по катализатор даваат различни вредности, и доколку разликите во вредностите се во одредени граници значи дека катализаторот е исправен. Доколку има отстапки значи дека катализаторот е неисправен и треба да се промени.
« Последно менување: 11 Април 2012, 09:41:03 am gOJDO »
Ум шо идит отпосле не јет ум!

Отсутен Simo - Carrier159

  • Сам свој мајстор
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 43786
  • Il Moderatore
Одг: Одстранување на катализатор
« Одговори #148 на: 11 Април 2012, 10:57:09 am »
Немам коменатар на оваа теорија.

Успут еве некое линкче:

http://www.importtuner.com/features/0610impp_catalytic_converter_removal/viewall.html

http://www.pypesexhaust.com/dynotests.html

http://www.the370z.com/south-east-region/23630-proven-power-dyno-database-thread.html#post743133

http://www.popularmechanics.com/cars/how-to/maintenance/4270747

http://honda-tech.com/showpost.php?p=46800812&postcount=1

Мојот заклучок е дека вадење катализатор е здраво за моторот, а нездраво за околина. Бидејќи возам на плин, може и ќе се одлучам не декат систем :)

Auto ko i svaka Alfa automatski nevalja. Da je najbolji auto na svijetu - opet nevalja jer je Alfa.
Da Alfa nevalja će ti potvrdit SVI koji nikad nisu vozili istu. Jer da valja onda bi je vozili. A kako nisu - nevalja.

Отсутен gOJDO

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7689
  • Хорска Секција
Одг: Одстранување на катализатор
« Одговори #149 на: 11 Април 2012, 11:14:00 am »
Симо,

„немам коментар“ е за некој кој ништо не разбира. А бидејќи ти разбираш, сигурно имаш коментари. Баш би сакал да ги прочитам. Пиши што мислиш дека не е точно во „мојата“ теорија и објасни го како што го објаснив јас.
Ум шо идит отпосле не јет ум!