Не, не, не е виц. Вистина е се. Те можам продолжи со објаснувањата за Брзината на автопат и возење +20, како и стапката на смртност во земјите. Сите сакаат да читаат корелирани вести oд тој тип.
Ништо, а? Еееее Дени, Дени.
Но, ок, да се вратиме на темата „сообраќај“ после оваа куса, но индикативна екскурзија во темата „интегритет“.
Онолку колку што сум приметил + прочитал, во развиениот свет (а тоа се, по мое, не повеќе од десетина плусминус 5 земји на светот), толеранцијата над ограничувањето не е „вози колку сакаш во рамките на толеранцијата“ туку „толеранцијата е жут картон“.
Имено, ако ограничувањето е 80, а ти возиш 80+15=95, тоа не значи „слободно вози си 95, толерираме ако не претераш многу“, туку „ало, возиш 95 а треба 80, не те казнувам веднаш пошто не си претерал многу, ама намали“.
Па така, те слика камера и ако возиш 95. Ти тоа го приметуваш и намалуваш. А ако го игнорираш сликањето и си продужиш да возиш над ограничување, ќе те сликаат пак и после неколку сликања може стварно да јадеш казна.
Тоа е - конечно - и евидентно од листата на википедија. Бројката на загинати очебијно се намалува заедно со зголемувањето на степенот на почитување на правилата, законите и, воопшто, цивилизираноста. Нели гледате кои се горе а кои доле на табелата? Што ви зборува тоа?
Примерот со Германија и нивните неколку патни правци без ограничувања на никој начин не противречи на сето ова. И таму важи истото кога возиш на пат кој има ограничување на брзина, а тоа се најголемиот дел, скоро сите патишта во Германија. Тоа што во Германија има неколку аутобани без ограничување не значи дека не се почитуваат ограничувањата таму кај што ги има. Оу ноу.
За да кренеш ограничувања на брзина од аутопут треба да бидат задоволени
цела низа на услови.
Ширината, мазнотијата и правоста на патот е само еден од низата услови.
Потребно е и многу високо ниво на сообраќајна и безбедносна култура - неќеш секакви антиталенти со купени дозволи да ти прават глупости на патот - додека ти шибаш 250!
Потребно е и доволно високо технолошко-безбедносно ниво на просечната кола во сообраќајот. Неќеш секакви канти на патот пред тебе да губат контрола, или да им испаѓаат делчиња, или да пролизгуваат со ќељавите летни гуми во зима на ладно - додека ти шибаш 250!
Потребна е и детална, сериозна, повеќегодишна статистичка анализа на конкретната актуелна безнедносна состоја во сообраќајот.
Башка она конспирацијата која ја пиша зеро.
Сигуро има и други точки кои не ми текнуваат.
Кога СИТЕ овие услови ќе бидат задоволени, тогаш може и ќе тргнеме ограничувања.
А вака, либерално шибање, индивидуално „стручно“ и „здраворазумско“ толкување и непочитување направилата, шибање и гинење истовремено? Не може. Секој повреден/загинат државата ја чини МНОГУ.