Не е така Томи.
Нешто како „Коњажа“ не постои, туку пости крива на моќност во зависност од вртежите и оптоварувањето. Понатаму постои нешто како ефикасност на претворањето на горивото во механичка енергија. Таа е поврзана со дизајнот на моторот. Крајно постои начин на возење, т.е. опсег на вртежи и степен во менувачот, што е крајна истанца за тоа колкава ќе биде потрошувачката.
Крузање на ниски вртежи во висок степен на менувачот резултира со мала потрошувачка. Обратно, крузање на високи вртежи во низок степен на менувачот резултира со голема потрошувачка.
Ефикасноста на согорување зависи од притисокот под кој се пали смесата. Повисока компресија на моторот резултира со поголема ефикасност. Меѓутоа и форсираната аспирација, т.е. турбо и суперчарџер, го зголемуваат притисокот, па така следователно турбо/супер-чарџер моторите се поефикасни. Дополнително турбо/суперчарџер моторите имаат улога на драстично зголемување на притисокот со што многу повеќе се полнат цилиндрите со запаллива смеса, а посебно на пониски вртежи. Токму затоа турбо моторите имаат голема снага/вртежен момент уште од рани вртежи.
Понатаму, ефикасноста на сите моторите е правопропорционална со вртежниот момент. Па така моторите се најефикасни(што не имплицира најекономични) кога и нивниот вртежен момент е најголем. Следствено турбо мотор кој на пример има максимален вртежен момент од 200NM од 1500 до 4000 вртежи е многу поефикасен од атмосферски мотор кој има 170 до 220NM од 3500 до 5000 вртежи. Од овде е веќе јасно зошто турбо-моторите се поекономични. Понатаму јасно е зошто дизел моторите кои имаат драстично поголема компресија од бенизнците, се по-економични.
Крајно зависи од начинот на возење. За еден ист мотор со различен начин на возење може да се постигнат бројки на потрошувачка кои се разликуваат во пати. Погоре опишав за изборот на степен на менувачот и бројот на вртежи при крузање, но има и други фактори. На пример дали безцелно забрзуваме и потоа користиме кочница, да речеме од семафор до семафор. Понатаму, начинот на забрзување, дали забрзуваме пензионерски, што е не-економичен начин на возење, или пак забрзуваме агилно во опсег на вртежи каде моторот има максимален вртежен момент и е најефикасен.
Овие се примарни фактори за потрошувачката. Максималната моќност на моторот е само фиктивна бројка која нема никакво значење.
Пример 1. Форд Фокус 1.6 16v DOHC 115KS троши 10l бенизн на 100km во град. Истиот фокус со 1.6HDI 90KS троши помалку од 6l дизел на 100km возејќи по истите делници во град.
Пример 2. Golf 5 2.0FSI троши многу повеќе гориво од Golf 5 1.4TSI.