Автор Тема: TUNING THE C 20 LET  (Прочитано 49127 пати)

Отсутен gOJDO

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7689
  • Хорска Секција
Одг: opel tigra 1.6 turbo
« Одговори #45 на: 29 Јули 2011, 00:26:08 am »
Ме интересираат за што не се согласуваш, не за да се расправам, туку сакам да слушнам и твое размислување на тие прашања. Аирлија не е проектот кој го спремате. Другарски би било од ваша страна доколку би споделиле и со останатите смртници на форумов. Се надевам дека ќе дојде многу скоро убавиот сончев ден кога и јас ќе спремам нешто многу љуто и многу жуто. :D. Ако Блажо не се вклучи во дискусијава до утре вечер тогаш тие контејнерите карши кои стално го паркира пежолчето ќе му ги заврзам со синџири, па ќе се вози со воз низ градов.

Што се однесува до 300 или 350КС, тоа е само пик на максималната моќност во само една точка од опсегот на вртежи. Таа моќност не е показател за перформансите бидејќи во другите точки моќноста е помала. Јасен показател за моќноста односно вртежниот момент на моторот е кривата која е мноштво на такви парцијални точки на моќност односно вртежен момент при целиот работен опсег на вртежи.

Според тоа успешен тјунинг е оној со кој ќе успееш да ја „кренеш“ кривата во целиот работен опсег на вртежи или во дел при кои вртежи сакаш да постигнеш поголеми перформанси. Неуспешен тјунинг е оној каде само минорен дел од таа крива е покачен нагоре каде кривата има шпиц, а во останатиот опсег моќноста и вртежниот момент се непроменети или незначително променети. При тоа во првиот случај може да се добие помала максимална моќност но перформансите на моторот да бидат далеку подобри одошто во вториот случај каде е постигнат голем пик на максимална моќност но не и реални придобивки на перформансите во пракса. Од тие причини човеков вели дека бројките 300КС, 600КС, катаљарда КС треба да се занемарат бидејќи можат да дадат само нереална слика за пеформансите на моторот.
Па така под појачување за 20% до 25% човекот подразбира 20% до 25% поголем вртежен момент и моќност во било при било кои вртежи во работниот опсег, а не 25% поголема моќност на 6000RPM што всушност е најчесто маркетиншко представување на „придобивките“ од страна на сите тјунерски куќи.

Неговата проценка дека над 25% просечно подобрени перформанси во работниот опсег на вртежи е веќе штетна по животот на моторот се однесува исклучиво за случај кога моторот е исправен и сочуван,а тјунингот е правилно изведен за цивилна употреба на возилото.  Правилно изведен тјунинг значи прописно нагодено палење, идеални соодноси на кислород и гориво, правилно пресметани притисоци на турбината во тие рамки и др. Покрај тоа за таков случајов препорачува исклучиво врвно моторно масло и квалитетен високо-октански бензин(кој го немаме...) Со самот тоа се намалуваат шансите за самозапалување, а си постои и knock сензор кај бензинците кој благовремено го уназадува палењето.
Ум шо идит отпосле не јет ум!

Отсутен Mato_Zlato

  • Јуниор
  • **
  • Пораки: 316
Одг: opel tigra 1.6 turbo
« Одговори #46 на: 29 Јули 2011, 10:40:09 am »
Блаже ИТР има интегра  ;D инаку порано имаше Астра турбо, доста спремна, затоа сакав да се вклучи во муабетот и од искуство да каже што и како знае.

што се однесува до снага, секаде во свет се мери максимална снага и таа како таква се кажува, невозможно е да имаш максимална снага по целиот опсег, нормално со добар тјунинг таа снага, просто кажано, се распределува по потреба, само што кај нас нема тјунер што може да ти ја истјунира колата, (затоа се оди во (пр) грција, кај ВИСТИНСКИ тјунер, со Dyno, wide band lambda......)

има уште многу да се зборуава ама да не ја оптеретуваме темава....... а и ме мрзи да куцам  ;D
EAST SIDE DRIVERS

Отсутен mrmut

  • Јуниор
  • **
  • Пораки: 731
    • http://VisitsToMoney.com/index.php?refId=601060
Одг: opel tigra 1.6 turbo
« Одговори #47 на: 29 Јули 2011, 18:45:46 pm »
Јас не се согласувам со @gOJDO во врска со (буст) притисокот на турбото, тоа зависи од турбо мапата и компресиониор однос заемно со силата која ја добиваш, друго вртежниот момент ако го качиш 20%-30% не значи дека и моќноста(КС) ќе ја качиш толку.

А ЈАС би удрил на ВРТЕЖИ (RPM) автомацки качувам моќност на вртежен момент на толку многу. ;D :P

Ако би земал да правам LET би ја направил да врти помеѓу 8500-9000 вртежи и со хибридно турбо за да ја намалам турбо дупката .

РАЗМИСЛУВАЛ ЛИ НЕКОЈ НА ОВА. ???

Во ваков случај би си ја возел колата домаќински со едни дизни со помал boost и за стискање имаш дтор пар дизни и со повисок boost.  ;D

Отсутен Stratro

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 22218
Одг: opel tigra 1.6 turbo
« Одговори #48 на: 29 Јули 2011, 20:51:08 pm »
mrmut...ako si ja videl standardata kriva na C20 LET ke vidis deka najmalku sto mu trebaat na toj motor se vrtezi, bidejki maximalen NM postignuva na 2400 RPM, a maximalna snaga na 5600 RPM, a potoa opaga.

So zgolemuvanje na RPM i pomestuvanje na maximalnata snaga na povisoki  RPM ( makar i da vadi 300 KS na 6800 RPM) , avtomatski zgolemuvas turbo dupka i namaluvas NM na niski RPM...a toa pri domakinsko vozenje na kolata na niski vrtezi i te kako ke go primetis.
« Последно менување: 29 Јули 2011, 21:28:18 pm Stratro »

Отсутен mrmut

  • Јуниор
  • **
  • Пораки: 731
    • http://VisitsToMoney.com/index.php?refId=601060
Одг: opel tigra 1.6 turbo
« Одговори #49 на: 29 Јули 2011, 21:39:51 pm »
кога би го качил вртежот не мислам да ја поместам кривата на поголем вртеж мислев кривата да изгледа како стандард и да продолжува нагоре таму каде почнува да опаѓа и да пожне да опаѓа покасно и на некој 9000RPM да ја довртиш и мењаш брзина  ;D.

Овој мотор е многу сличен да она јас што го имам само што кај тебе ефективната симла ја има на 6800RPM довртува 7800MAX и почнува од 2400RPM а кај мене е почнува со 1200RPM и ефективната сима ја има на од 3400 од 4000RPM a довртуба до 5000RPM

И на некој му успеало многу добро ова што ти кажав со модификација на глава , брегаста , и вентили нормално и соодветно довод на гориво.. ;D

Отсутен Blaze ITR

  • Јуниор
  • **
  • Пораки: 165
Одг: opel tigra 1.6 turbo
« Одговори #50 на: 31 Јули 2011, 20:40:57 pm »
ajde da se vklucam u temava :) za 300-350 ks da se vozi ne ti treba menjanje klipovi barem za c20let fabrickite klipovi mnogu izdrzuvaat garantiram deka i poveke sila ke izvadis so fabrickite samo kaj nas vo makedonija za zal nema covek sto moze da ti usoglasi se da bide idealno na kolata i da ja vozis i motorot najveke se krsi od ne dobro nasteluvano smesa,benzin-vozduh a i normalno od nekvalitetno gorivo sto deka jas posledniot pat staviv JE PISTONS so keramika oblozeni koga toj motor pukna za 2000 km do klipovite bilo ili :)))

Отсутен mrmut

  • Јуниор
  • **
  • Пораки: 731
    • http://VisitsToMoney.com/index.php?refId=601060
Одг: opel tigra 1.6 turbo
« Одговори #51 на: 31 Јули 2011, 21:14:14 pm »
ajde da se vklucam u temava :) za 300-350 ks da se vozi ne ti treba menjanje klipovi barem za c20let fabrickite klipovi mnogu izdrzuvaat garantiram deka i poveke sila ke izvadis so fabrickite samo kaj nas vo makedonija za zal nema covek sto moze da ti usoglasi se da bide idealno na kolata i da ja vozis i motorot najveke se krsi od ne dobro nasteluvano smesa,benzin-vozduh a i normalno od nekvalitetno gorivo sto deka jas posledniot pat staviv JE PISTONS so keramika oblozeni koga toj motor pukna za 2000 km do klipovite bilo ili :)))

Јас се согласувам кога можат JE PISTONS да ги возат на 9:1 CR  и 2 bar (boost) на профи трки и ништо да не биде само кај нас може туку така да се сјебе мотор. Колку и да не е наштелувано убризгувањето ќе се осети на возење, ако донесеш посиромашна смеса ќе нама снага, ако донесеш побогата ќе фрла црн чад низ ауспух , ај да фрли ама на пуна на ниски вртежи кога ке предозира а да повлече но во кој било од овие случаеви кај нас е горивото.

Отсутен gOJDO

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7689
  • Хорска Секција
Одг: opel tigra 1.6 turbo
« Одговори #52 на: 31 Јули 2011, 21:58:44 pm »
mrmut покачување на вртежниот момент за 20%-30% во одреден оспег значи буквално зголемување и на моќнсота за 20%-30%. Ѕирни таму како се пресметува моќност и ќе ти стане јасно. Да го направиш C20LET високотуражен нема логика бидејќи со тој напречен пресен на цилиндри очигледно дека не е дизајниран да биде таков.

Патем довив уште еден одговор на дополнителните прашања. Вели фабричките делови се предимензионирани така што поединечно би можеле да издржат двојно поголеми сили од она со кои се оптоварени, меѓутоа како комбинација двојно оптоварени неможат да тераат догло. Поготово ако го малтретираш моторот. Добро тјуниран stock C20LET со пик од 350 до 380HP и без долготрајни малтретирања вели дека можат да тераат до 30000km. После тоа следи ремонт. Кај нас тоа е релативно голема километража, каде што живее и работи човекот тоа е километража на годишно ниво. Го прашав што подразбира под тоа на долги стази (long term). Вели 200.000-250.000km, односно километража која во нормални услови би прошол еден stock C20LET без ремонт.

Е сега во одговорите човекот постојано го потенцираше професионално изведениот тјунинг...најверојатно затоа што видел многу сјебани аматерски тјунирани мотори. Исто така, вели дека по тјунинг каде се зголемува моќноста за 20%-30% за долговечност неопходно е користење на врвно масло и квалитетен високо-октански бензин. Што од тоа ние имаме овде?
« Последно менување: 31 Јули 2011, 22:00:26 pm gOJDO »
Ум шо идит отпосле не јет ум!

Отсутен Sportex

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7879
  • Иштван Беќар Пецарош
    • camouflage.mk
Одг: opel tigra 1.6 turbo
« Одговори #53 на: 31 Јули 2011, 22:51:30 pm »
;D ;D ;D




Отсутен IvAnA

  • Јуниор
  • **
  • Пораки: 487
Одг: opel tigra 1.6 turbo
« Одговори #54 на: 31 Јули 2011, 22:56:45 pm »
;D ;D ;D





Треба да му ја пишеш на раче и тоа 5 со *. :P

Отсутен Sportex

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7879
  • Иштван Беќар Пецарош
    • camouflage.mk
Одг: opel tigra 1.6 turbo
« Одговори #55 на: 31 Јули 2011, 22:58:26 pm »
;D ;D ;D





Треба да му ја пишеш на раче и тоа 5 со *. :P

За неговото раче ми треба од тие украсните моливи по едно метро долги! ;D

Отсутен Stratro

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 22218
Одг: opel tigra 1.6 turbo
« Одговори #56 на: 31 Јули 2011, 23:15:51 pm »
Gojdo,prasaj go dopisnikot koi se spored nego najdobri chipovi za C20let i zosto?..(Lotec, EDS, SM ili VMax).

Okolu trajnosta...pri zgolemen torque od nad 100 Nm ( od fabricki 280 Nm na nad 380 Nm),  prvo ke pocne da klizi lamela, pa ke otkaze 4x4 pogonot, pa menjacot...a motorot ko motor makar i fabricki ke trae zavisno od nacinot na vozenje i odrzuvanje.

« Последно менување: 31 Јули 2011, 23:20:04 pm Stratro »

Отсутен Stratro

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 22218
Одг: opel tigra 1.6 turbo
« Одговори #57 на: 31 Јули 2011, 23:19:23 pm »
..eve nesto od eden iskusen tuner, sto sum go postiral i prethodno...

CALIBRA-TURBO PHASE-1 C20LET 204PS 260PS Nein 300.-euro
CALIBRA-TURBO PHASE-2 C20LET 204PS 285PS Nein 900.-euro
CALIBRA-TURBO PHASE-3 C20LET 204PS 310PS Nein 850.-euro
CALIBRA-TURBO PHASE-3.5 C20LET 204PS bis zu 350PS Nein 1250.-euro
CALIBRA-TURBO PHASE-4 C20LET 204PS bis zu 430PS Nein auf Anfrage

Stage 1 i 2 zahtijevaju vrlo male preinake uz chip i tiče se izmjene jačih sviječica i
regulatora pritiska goriva od 3.5bara.
od stage-a 3 pa nadalje ide još i veči IC,jači actuator,blow off ventil itd...

Dalje...
1.tvornički IC (intercooler) za stage 1 je dovoljan i hladit će zrak bez ikakvih problema!
2.injektori ostaju serijski uz napomenu da je pametno dignut pritisak za 0.5bara.
boost kontroler ostaje serijski kao i za stage 2 i 3.
3.veče usisno koljeno se obavezno stavlja jedino na stage 3+ i 4
u tom slučaju kada se proširuje promjer kompletnog usisa tada se obično mjenja i turbina
iz razloga jel mala turbina teže gura zrak kroz veči promjer cijevi(logika i pravilo).
4.let-ove komponente su u stanju držat sve do granice od 300-330ks i tu je amen.
sve preko toga je preveliki rizik od pucanja klipnjača,klipova pa u overboostu i do pucanja radilice.
5.k16 turbina,pod uvjetom da je u dobrom stanju što se tiče ležajeva i lopatica može
gurat do 1bara max.1.3bara ali ne često i ne dugo,em je isušna grana loša,em ona ima loše izvedeno hlađenje i ulja i vode.
stage 1 i 2,znači do max. 0.85bara ona odrađuje odlično i neče trpit.
6.pogon,od visko spojke pa do samog kompleta kvačila nemože trpit više od stage 2.
do te granice kvačilo bude još i držalo ali česta pregrijavanja viska dovedu vrlo brzo do
izbacivanja prekidača pogona a često i sami semering pusti ulje.
stage 1,serijski pogon i kvačilo odrađuje vrlo dobro i to je provjereno i garantirano.

i na kraju:
za stage 1,uz sami chip preporučam ti promjenu kvalitetnih svječica(preporučam denso iridium ili ngk BCPR7 EIX)
pravilo je:svako povečanje snage od 50-60ks zahtijeva sviječice za 1 stupanj hladnije,a zazor na elektrodama proporcionalno dizanju snage se smanjuje za 0.5mm čime se izbjegava missfire,odnosno preskakanje iskre!
znači ako dižeš snagu za 60ks a tvornički zazor je 0.7mm potrebno je smanjit zazor na 0.65mm itd...
min.98 oktansko gorivo i u globalu to je to za stage 1.

« Последно менување: 31 Јули 2011, 23:23:25 pm Stratro »

Отсутен gOJDO

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7689
  • Хорска Секција
Одг: opel tigra 1.6 turbo
« Одговори #58 на: 01 Август 2011, 00:14:04 am »
Ќе го прашам за чиповите, само се мисли на мапи или на видови на чипови и нивни карактеристики?
Околу преносот и трајноста, ќе прашам и за тоа, макар што досега се допишувавме општо за C20LET моторот, а не за Опел Калибра.

Што се однесува до муабетот од искусниот тјунер излегува дека во целост се поклопува со муабетов на мојов дописник. 20-25% просечно зголемена моќност е лимитот при кој нема да има оштетувања на моторот. А тоа би влегло во stage1/stage2.

Стратро, според тебе дали муабетите за 600KS и парцијална секојдневна употреба се мишн импосибл или не?
Ум шо идит отпосле не јет ум!

Отсутен marsher

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 3177
    • smchiptuning
Одг: opel tigra 1.6 turbo
« Одговори #59 на: 01 Август 2011, 09:04:08 am »
Чиповите се тие, се мисли на мапите во нив.
Но за stage 2,3, треба и некои дополнителни измени, како што е напоменато во претходниот пост од Stratro..
Мисијата е возможна, прашање е колку ќе се вози..Се разбира збориме за стандардни делови на моторот.
За некои физичари, да уловат некоја честичка во акцелератор, со животен век,се работи за ситни делови од секунда -е успешна невозможна мисија.
« Последно менување: 01 Август 2011, 09:54:19 am marsher »