Автор Тема: Hyundai  (Прочитано 403271 пати)

Отсутен LosiPatista

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 12136
  • Duh sa TDI-jom
Одг: Hyundai
« Одговори #765 на: 20 Јануари 2012, 10:18:08 am »


Hyundai CEO John Krafcik has confirmed that the Korean automaker will supply Chrysler with transmissions for its new Dodge Dart, according to Car and Driver. While the two automakers may seem like odd dance partners, the tie-up makes plenty of sense. Both companies use engines born out of the now-defunct Global Engine Manufacturing Alliance with Mitsubishi. As a result, 2.0- and 2.4-liter four-cylinder engines found in the Dart share more than a few strands of DNA with the same displacement engines found under the hood of vehicles like the Hyundai Sonata. Needless to say, it shouldn't take too much effort to get the Hyundai gearbox and Chrysler engines to play nice.

We say "shouldn't" because according to Car and Driver, the American manufacturer is reportedly having issues getting the transmission properly calibrated to obtain the lofty fuel economy numbers necessary to satiate the powers that be in Washington. Chrysler hasn't confirmed the move as of yet, and Hyundai is keeping its lips sealed on which transmissions are headed to the Dart line. Even so, if Chrysler's engineers are struggling over calibration, chances are it's a six-speed automatic.

So... what about those lofty 40 miles per gallon claims claims Chrysler was bandying about at the Detroit Auto Show? C/D hypothesizes that figure may be reliant on a specific engine and transmission combination, be it turbocharged 1.4-liter turbo four-cylinder and a dual-clutch gearbox or a 2.0 and a six-speed manual. Curiouser and curiouser.

http://www.autoblog.com/2012/01/19/dodge-dart-to-use-transmission-from-hyundai/

Torsion Beam - The Only Axle You Will Ever Need

Отсутен LosiPatista

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 12136
  • Duh sa TDI-jom
Одг: Hyundai
« Одговори #766 на: 20 Јануари 2012, 14:48:26 pm »
Откако минатата седмица Kia ја објави првата официјална фотографија од новата генерација на Cee`d, денес комплетно го открива својот нов играч меѓу компактите кој пристигнува на лето.



Секако во моментот Kia не сака да се расфрла со податоци и се задржува само на дизајнот за кого вели дека најуспешната комбинација на линии која успева еден хечбек со пет врати да го претвори во купе.

Намерите се јасни стилот на купе да се спои со практичноста на еден автомобил со пет врати и воедно да се нагласи новиот дизајнерски јазик на марката. Секако веќе знаме дека основата е од новиот Hyundai i30.

Тука застануваат официјалните информации. Меѓутоа се знае дека под хауба се очекуваат новата генерација на 1.1 литарскиот турбо дизел CRDi кого веќе го доби Rio и исто така новиот турбо бензинец 1.6 T-GDI од Hyundai Veloster Turbo.

Како што наведовме претходно светската премиера ќе се оствари во март на салонот на автомобили во Женева, а продажбите стартуваат на лето.

http://www.vozi.com.mk/vesti/kia-go-otkriva-noviot-cee-d.html
-------------------------------------


eve nesto okolu ponudata na motori:

najekonomicniot i najcistiot dizel + 200ks turbo benzinec.

Torsion Beam - The Only Axle You Will Ever Need

Отсутен zeroSignal

  • FEARLESS LEADER
  • Генерал Прва Класа
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 30263
    • CARclub.mk
Одг: Hyundai
« Одговори #767 на: 20 Јануари 2012, 16:01:18 pm »
Официјални податоци околу моторите сеуште нема. „Се знае“ е многу флексибилна работа.

Али ќе направат сериозен промашај ако не го стават турбо бензинчето во понуда. Е сега, дали воопшто ќе го нудат кај нас, тоа е сосема друг муабет.

Отсутен Deni

  • Photo & Light
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 55150
  • Махер
Одг: Hyundai
« Одговори #768 на: 20 Јануари 2012, 16:24:58 pm »
Официјални податоци околу моторите сеуште нема. „Се знае“ е многу флексибилна работа.

Али ќе направат сериозен промашај ако не го стават турбо бензинчето во понуда. Е сега, дали воопшто ќе го нудат кај нас, тоа е сосема друг муабет.
Бандажи не нудеа на стариот, ваљда од оваа серија ќе почнат...

Отсутен MartinAlfista

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 17845
Одг: Hyundai
« Одговори #769 на: 20 Јануари 2012, 19:40:38 pm »
Се извинувам ако било постирано тука, ако не било, дискутирајте.

http://www.caranddriver.com/reviews/hyundai-genesis-r-spec-50-sedan-test-review

Отсутен cuoresportivo159

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 4194
Одг: Hyundai
« Одговори #770 на: 21 Јануари 2012, 00:38:56 am »
Ubavo



Alfa Romeo 166 is one of only three cars that have "that special thing" !!! 
-J.Clarkson

Отсутен zippo

  • Јуниор
  • **
  • Пораки: 443
Одг: Hyundai
« Одговори #771 на: 21 Јануари 2012, 01:18:14 am »
.
« Последно менување: 05 Мај 2012, 02:16:56 am zippo »

Отсутен gOJDO

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7684
  • Хорска Секција
Одг: Hyundai
« Одговори #772 на: 22 Јануари 2012, 14:00:01 pm »
Имаа право пиратите од Сомалија пред две години кога киднапираа брод со 2300 Хондаи. А ние се заебаавме...

http://paultan.org/2010/01/07/somali-pirates-hijack-ship-with-hyundai-and-kia-cars/
Ум шо идит отпосле не јет ум!

Присутен Sase_91

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 4009
Одг: Hyundai
« Одговори #773 на: 22 Јануари 2012, 14:07:58 pm »
Znaat i piratite so e ubavo :D, ne se budali i oni so go sakaat idniot No. 1 brend
If everything seems under control, you're not going fast enough.  /  KKBA

Отсутен gOJDO

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7684
  • Хорска Секција
Одг: Hyundai
« Одговори #774 на: 22 Јануари 2012, 14:09:32 pm »
Што би рекол Гwујо: За иднината се работи!

Ум шо идит отпосле не јет ум!

Отсутен LosiPatista

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 12136
  • Duh sa TDI-jom
Одг: Hyundai
« Одговори #775 на: 22 Јануари 2012, 17:57:40 pm »
a tamam ke pisuvav vo temata 'kaj e forumasot' :)

Torsion Beam - The Only Axle You Will Ever Need

Отсутен LosiPatista

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 12136
  • Duh sa TDI-jom
Одг: Hyundai
« Одговори #776 на: 22 Јануари 2012, 18:14:50 pm »
Имаа право пиратите од Сомалија пред две години кога киднапираа брод со 2300 Хондаи. А ние се заебаавме...

http://paultan.org/2010/01/07/somali-pirates-hijack-ship-with-hyundai-and-kia-cars/

mozea da ukradat sto bilo, no odbraa H.

Torsion Beam - The Only Axle You Will Ever Need

Отсутен gOJDO

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7684
  • Хорска Секција
Одг: Hyundai
« Одговори #777 на: 22 Јануари 2012, 20:44:43 pm »
Имаа право пиратите од Сомалија пред две години кога киднапираа брод со 2300 Хондаи. А ние се заебаавме...

http://paultan.org/2010/01/07/somali-pirates-hijack-ship-with-hyundai-and-kia-cars/

mozea da ukradat sto bilo, no odbraa H.
Што знае дете што се 300 кила железо. :D
Ум шо идит отпосле не јет ум!

Отсутен LosiPatista

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 12136
  • Duh sa TDI-jom
Одг: Hyundai
« Одговори #778 на: 23 Јануари 2012, 10:30:22 am »
(Formatiranjeto na tekstot vo originalniot link e pocitlivo)

By Chris Reiter - Jan 23, 2012 12:01 AM GMT+0100

Hyundai Motor Co. ’s Elantra, seen here, beat the VW Passat to win the North American Car of the Year award. Photographer: Andrew Harrer/Bloomberg

Line inspection workers check out a Volkswagen AG 2012 Passat at the company's factory in Chattanooga, Tennessee. Photographer: Mark Elias/Bloomberg
Volkswagen AG (VOW) threw a party for 120 guests at New York’s Museum of Modern Art in early January to mark a breakthrough year in the U.S. for the German automaker. The celebration proved to be premature.
Two days later in Detroit, Hyundai Motor Co. (005380)’s Elantra beat the VW Passat to win the North American Car of the Year award, underscoring the company’s status as a Volkswagen killjoy. The Seoul, South Korea-based manufacturer and its Kia Motors Corp. (000270) affiliate want to repeat their U.S. success, where they outsell the German company more than three to one, on VW’s home turf.
“It’s very important for Hyundai to be successful” in Europe, said Allan Rushforth, Hyundai’s chief operating officer for the region. “Europe is a top priority because it affects how the company is perceived elsewhere.”
The carmaker, noted for low prices, is targeting Europe as the region’s debt crisis makes consumers cost-conscious. Hyundai’s mix of value and reliability helped it more than double global deliveries since 2004, beating VW’s 60 percent growth, according to researcher IHS Automotive. Hyundai is now adding European styling -- nimbler-looking than its U.S. cars -- confronting VW as the German company seeks to surpass General Motors Co. (GM) as the world’s largest automaker.
“Hyundai is one of VW’s most serious challengers,” said Stefan Bratzel, director of the Center of Automotive Management at the University of Applied Sciences in Bergisch Gladbach, Germany. “The mix of good value, quality and design is a solid basis, and they’ve been getting more innovative every year.”
Production Boost
The Hyundai brand plans to increase European sales by about 25 percent to 500,000 cars by 2013, boosted by the i40 sedan and the three-door Veloster sports coupe as well as the i30 compact and i40 wagon, which have been styled specifically for the region, said Rushforth. The company added a third shift at its factory in the Czech Republic last summer to expand production.
Sister brand Kia targets 350,000 deliveries this year, a 19 percent gain from 2011, thanks to new versions of the Optima sedan and Cee’d compact, said Paul Philpott, the brand’s chief operating officer for Europe. Kia will add a third shift at its factory in Slovakia in the first quarter to boost output of the Sportage sport-utility vehicle and new Cee’d.
“There’s potential for Kia to become a major mainstream player in Europe,” with sales of more than 500,000 vehicles, said Philpott in a Jan. 20 telephone interview from the company’s regional headquarters near Frankfurt, adding that “2011 was our take-off year and 2012 will be our acceleration year.”
Praise From the Top
VW Chief Executive Officer Martin Winterkorn effectively anointed Hyundai as a top rival after he was shown on video praising the adjustable steering column on an i30 compact during the Frankfurt Motor Show in September.
“Nothing rattles,” Winterkorn said to his entourage in a video posted on YouTube, which was viewed more than 1.6 million times. “Why can they do it? BMW can’t. We can’t.” The i30 starts at 15,490 euros ($19,990) in Germany, 10 percent less than VW’s best-selling Golf.
Hyundai plans to keep up the pressure by investing a record 14.1 trillion won ($12.4 billion) to upgrade plants and develop vehicle technology, the company said Dec. 29.
VW isn’t sitting still. The Wolfsburg-based manufacturer has budgeted 62.4 billion euros to invest in factories and new models over the next five years.
CEO Winterkorn told the company’s top 2,000 managers at a meeting in Dresden in December that he intends to position Volkswagen to withstand growing competition as it pursues the auto industry’s profit and technology lead.
Opponents
“It’s become increasingly clear that whoever’s at the front has a lot of opponents,” Winterkorn said in a speech from the event, the text of which was obtained by Bloomberg. “Our competitors are attacking Volkswagen all over the world.”
That pressure became clear on Jan. 9, when the Elantra beat the Passat and the Ford Focus in the voting of a jury of 50 automotive journalists from the U.S. and Canada for the independent award of best new car in North America. VW wanted to cap off 2011 with the award after opening a factory in Tennessee and reporting its highest annual U.S. sales since 2002.
“Hyundai offers compelling design at an affordable price-- a win-win for most consumers,” Jessica Caldwell, a senior analyst at U.S. auto website Edmunds.com. “Brand exposure has long been the problem for Hyundai, but that has certainly eased” with the help of higher sales, ads during the Super Bowl and the sponsorship of the World Cup soccer tournament.
Still, buyers on the U.K. auto website Drivethedeal.com paid 82 percent more for VWs, like the 24,175-euro Tiguan SUV, in the fourth quarter compared with Hyundai vehicles, said Richard Sanders, the site’s managing director.
“People just seem to trust VW more” when buying higher- end cars, said Sanders. “But that’s changing. There’s nothing wrong with Hyundai product anymore.”


http://www.bloomberg.com/news/2012-01-22/hyundai-rattles-vw-in-europe-with-low-prices-after-winning-in-u-s-cars.html

Torsion Beam - The Only Axle You Will Ever Need

Отсутен gOJDO

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7684
  • Хорска Секција
Одг: Hyundai
« Одговори #779 на: 23 Јануари 2012, 10:45:33 am »
Според пишаното критериум за изборот на кола на годината во Северна Америка бил бројот на продадени возила. Не биле квалитет, комодитет, перформанси или нешто друго!

Како што пишува во текстот Хондаи изјавиле дека продале 3 пати повеќе Елантри од Пасат благодарение на агресивно ниските цени. Сепак приходот на VW бил поголем од оној на Хондаи.

Ум шо идит отпосле не јет ум!