A sto e 2 godini skoro vo motor ima vrska toa?
Dali gubi masloto svojstva so tek na vreme?
Muabetot mi bese i onaka uste nekoj mesec nema da se vozi aktivno, da ne sedi i novoto maslo dzabe vo motor.
Drugo prasanje, vo tubata imam okolu 1.4L ostanato, dali moze toa da se upotrebi na sledno menuvanje normalno dokolku ostanatite 3L koi ke bidat kupeni ke bidat od istiot tip na maslo?
Моето лично искуство е следново:
Со оглед на тоа дека последниве 15 години имам службени возила, приватните ги возам многу поретко од вообичаено. На службените најчесто прво навршува година дена одколку 10 000 км, но одприлике година и два три месеци. Никогаш не сум имал проблем.
На приватните возила.
Во моите 25 години возачко искуство до сега, на приватните возила сум им менувал масло по препорака на производителот. Порано беше на 5000 км промена масло, а на 10 000 се менуваше и филтер. Зборам за застава 101, Југо и слично, во кои се ставаше 15-40, минерално масло...
Новите коли, нова технологија, нови мотори, нов тип гориво (оловни наспрема безоловни) итн итн....
Базата на маслата е 99% идентична, различни се адитивите. Адитивите се на синтетичка база.
Бензините наместо тетраетил олово, за да се запази октанскиот број користат ациклични јаглеводороди итн итн...
Многу хемии драпологии и срања.
На Пежото му менував понекогаш и на 3 години масло... По 3 до 4000 км годишно... Што во принцип не е ништо километража. Другото се возеше почесто, значи околу година ипол 10 000 км...
Никаков проблем не сум имал, ниту пак нешто како проблем да произлегува од тоа.
Работата е што со согорување на бензинот се ослободуваат многу хемиски соединенија кои го загадуваат маслото, и практично му се менува базноста, pH вредноста и тоа полека почнува да станува налик киселина. Е кога ке се зголеми киселоста, тогаш може да биде потенцијален ризик фактор за одредени аномалии...
Затоа што практично киселината делува абразивно врз металните површини и може да предизвика корозија...
Затоа е и ПРЕПОРАКАТА на производителите за замена на 1 година или ХХХХ број на километри.
Редовно на 1 година менував на Елантрата заради гаранцијата. За време на Ковид периодов со колта имам поминато околу 700-800 км возејќи ја само до одмор.
Уље нема да сменам се до наредна година. Користам високо квалитетно масло, и 100% (не 99%) сум убеден дека истото ке биде добро до следна година со поминати 7000 км од последното менување до сега.
Перформансите ке бидат сменети не повеќе од 10~15% максимум што е за мене тотално небитно.
На втората година ке го сменам само ради тоа што мене ќе ми биде шубе (и покрај тоа што знам дека нема никаков проблем), а верувам дека ако отворат граници ке дојдам и до 10к километри пред истекот на двете години за да го сменам.
Плус не го заборавај фактот на сите компании за маркетинг и пропаганда кои ПРЕПОРАЧУВААТ многу повеќе него што е потребно само за да се прави продажба и профит.
Што се однесува до маслото кое ти е во кантичка и не било ставено во кола, било прописно чувано и складирано, можеш слободно да го сметаш како за ново. Докупи си две литра и сипи си ги во кола и продолжи да си возиш и да не се замараш.