Ахам, да... Забораив
Имам и претходно опишано како се детектира течење на струја низ систем, воглавно иде вака процедурата:
1. откачиш негативна клема од акумулаторот,
2. помеѓу полот на акумулаторот и клемата, сериски врзуваш амперметар (мултиметар, подесен на А).
3. причекај неколку моменти да се стабилизира струјата која тече низ систтемот, бидејќи првиот пат кога ќе го споиш амперметарот, протекува струја до сите потрошувачи, како борд компјутер, еку, радио итн...Потоа ќе се стабилизира на некоја вредност, веројатно доста поголема од 40-50mA. 1A струја може за 48h потполно да испразни акумулатор со озбилен капацитет. За 8-9ч ако е малку ослабнат, доволно да не може да запали.
4. Возачката врата има прекидач за светло во самата брава. Со штрафцигер, на отворена врата врати го клипчето - да глуми затворена врата (да не ти свети светлото у кабина).
5. Прво почни со осигурачите под хауба, вади еден по еден. Додека си околу акумулаторот, на + клемата се директно врзани каблите од анласерот и алтернаторот. Некогаш тој од алтернаторот е врзан во серија на самиот анласер, па има само еден кабел од анлсер до алтернатор. За алтернаторот да го провериш, треба тој кабел да го извадиш. Обично, 10че клуче брка работа.
6. прати го амперметарот како откачуваш потрошувачи, додека не се појави нагло паѓање (односно нормализација) на течњето на струја во системот. (Јас кога имав пробиен реглер, некаде преку 2А ми беше јачината на струја, наместо 20-30mA.
Внимавај, кога ги враќаш осигурачите назад во лежиште, повторно ќе се зголемува на моменти вредноста на амперметарот, но по неколку секунди пак се стабилизира.
7. Ако отштекувањето на потрошувачи под хауба не придонесе за пад на струјата, продолжуваш со откачување на еден по еден осигурач од кутијата за осигурачи под волан или во кабина кај и да е. (провери во упатството за колата кај све има табли за осигурачи, некои коли имаат неколку - под хауба, под волан, во гепек, позади ладица за ракавици итн..).
8. Кога ќе падне јачината на струјата (амперметарот ќе покаже јачина од под 100-200mA), гледаш што си отштекал од струјното коло - види според упатството за колата. Неколку уреди може да бидат врзани на ист осигурач. На пример, радио и инструмент табла, упаљач и таванско светло и сл..
Тоа е тоа воглавно. Обично не повеќе од пола-саат/саат е потребно за да тетектираш што е проблемот.
Исто така, може и со стујна клешта да се работи, наместо со мултиметар, тогаш не отштекуваш клема од акумулатор, туку ја ставаш клештата на кабелот за маса одд аку до шасија.
Има и други методи,
на пример мерење на пад на волтажа на самиот осигурач и споредување
со табела, ова е згодно ако не сакаш да ја „ресетираш“ цела кола, згодно за понови модели на коли, ама јас повеќе го сакам горе опишаниот метод...