Автор Тема: Honda CRX  (Прочитано 3574 пати)

Отсутен marsher

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 3177
    • smchiptuning
Honda CRX
« на: 15 Септември 2011, 19:55:42 pm »
1.   Život sa Hondom CRX

Post od Bane R u 30 Avg 2008, 03:32



Glava 1 - otkrivanje - predgovor

Honda CRX, ona najpopularnija i najcešca, je druga generacija Honde CRX i pravljena je od 88-91 godine, VTEC model do 92.
O njoj su opevane razne narodne pesme, ali cini se da su ti pripovedaci videli jednako dobro koliko i Filip Višnjic. Pravljena je
u verziji sa 130 i 150ks, ali bilo kakva zamena šrafa na njoj u narodnom pripovedanju prouzrokovala bi povecanje snage u iznosu od
makar 20 - 30 ks. Bilo kakvi ozbiljni momenti u vidu filtera, izduva ili cak cipa, uslovljavali su da Honda CRX probija snagu od 200ks,
dok neke istinski prave stvari, kao što su bregaste ili turbo, toliko su povecavale snagu da se prica da su mnogi zbog toga poceli da
mucaju.

Svaki pošteni Srbin je cuo za Hondu CRX, ali tu se poznavanje sa njom i zaustavlja. Nema automehanicara ili pumpadžije koji nece prozboriti
koju rec o Hondi CRX, dok ce na semaforu u Bulevaru pojava ovog automobila kod cigancica koji prose izazvati vece oduševljenje nego da se
tu pojavi Bugati Veyron 16.4 sa sve zakacenim novcanicama od 100 evra na brisacima. Niko nikad nece znati zašto.

Glava 2 - upoznavanje

Upoznavanje je da zapravo nema upoznavanja. To je blind date, ljubav na nulti pogled. Svaki kupac Honde CRX zapravo nema pojma o tom autu
ništa, cak i manje od šturih osnovnih podataka iz predgovora ove pripovetke. On je rešio da taj auto kupi i tu spasa nema.
Ima tih 2200 evra koja je skupio od babe, od tetke, od prodatog neregistrovanog Fiat Una kojeg je deda ostavio jer nece da ga vozi više
zbog slabog vida, od prošlogodišnjeg rodendana i od honorarnog posla koji je radio za jednu poznatu domacu firmu koja nije platila kako
treba (majku im lopovsku i tajkunsku).

Glava 3 - muvanje (kupovina)

Sama kupovina se po pravilu obavlja negde na periferiji Beograda ili duboko u unutrašnjosti (obicno na jugu) Srbije.
Prodavac je jednako mlad kao i kupac i nosi crvene tri-cetvrt pantalone, papuce i brze naocare kao da je upravo došao sa rejv žurke.
Njegova je prica da auto nikada ne bi prodao, jer je toliko uložio u njega, ali pošto mu mladi brat upravo krece na fakultet, trebaju mu
pare za to, a on ce morati da se zadovolji sa "kevinim" Yugom kome je upravo osvežio motor i stavio plin. Pored toga što je povadio muziku
i zvucnike, i zamenio felne, on ce sa ponosom istaci kako je "na motor dao 800 evra pre mesec dana", bez obzira što je 2 minuta pre toga
spomenuo da su Hondini motori neuništivi.

Kupac i onako ne koristi zdrav razum kada kupuje Hondu CRX i njega baš ništa nece interesovati. Cak ni to što šiber ne radi kako treba,
cak ni to što je 70% plastike u unutrašnjosti ofarbano u odvratno crveno, pa cak ni to što je levi bubreg sedišta toliko pocepan.
Kupac je seo za test vožnju i toliko je bio frapiran brzinom da nije ni prelazio 5000rpm, gde zapravo CRXu krece snaga, jer CRX ima 150ks
po toni, a najbrže u cemu se do sada vozio jeste Audi od 200ks (ali i 2 tone) od tece iz Nemacke, prošle godine kad je bio u zavicaju da
donese stari televizor i video rekorder, pošto je u Nemackoj kupio plazmu i DVD. Kako je prodavac tražio 2500 evra, a vec na "dobar dan"
spustio na 2350, kupac ce okrenuti mobilnim telefon majku koja ce sa blagom brigom ali i punim srcem "pozajmiti" 150 evra svome sinu
koji je u zadnje vreme toliko poceo da zvoca o nekom nepoznatom autu kojeg niko u komšiluku nema.

Glava 4 - prvi sastanak, pocetak veze

Kako se sve u prethodnom poglavlju srecno završilo, pocetak veze je samo kako se poželeti može. Vozite se vec celo posle podne i niste
naišli ni na jedan brži auto u gradu, a ulazak u krivine je brži nego što ste mislili da fizika dopušta, iako je zadnji kraj auta malo
nestabilan u krivinama. Vaše muško društvo posle negodovanja i prica o Audiju i Volkswagenu je ipak oduševljeno, dok ženskom delu društva
ne smeta mizerna zadnja klupa jer je auto "sladak". Niko ne primecuje ni trule rubove, ni upaljenu žutu lampicu tokom rada, ni to što su
gume prakticno za bacanje. Sve je samo kako se poželeti može, a i potrošnja je znacajno manja nego što ste ocekivali - znaci one dve stvari
koje ste jedino znali o CRXu su ipak istinite - troši veoma malo i nije ga nemoguce voziti po rupama i neravninama.

Glava 5 - prva svada (servis)

Prva svada, po pravilu, dolazi posle dve nedelje... kao što se i moglo ocekivati. Naizgled se dešava nešto minorno, ali auto jedno vece
nece da upali. Pronalazite nekog majstora i on što iz dobre namere prema vama, što iz dobre namere prema svom novcaniku, nalazi makar
nekoliko stotina evra opravki. Naizgled biiiip!, ali posle prve svade shvatate da se volite kao nikada do sad i ni sami ne znate odakle
izvlacite pare za tu opravku.

Glava 6 - uživanje

Po pravilu, takode, majstor je dosta traljavo uradio svoj posao, iako su mu puna usta bila o japanskom kvalitetu i originalnim delovima.
Pored svega, auto je sada bolji nego ikada do sada i prava veza tek pocinje. Prvo putovanja van grada na vikend, prvo celonocno druženje,
sve je kao iz mašte. Auto vas toliko fascinira da ne možete da pomislite da cete ikada imati bilo koji drugi automobil. Pocinjete sa
planovima. Sredivanje limarije, spojleri, felne, zatamnjivanje stakala, usis, izduv, cip. Toliko optimizma.

Glava 7 - održavanje (veze)

Kako ste totalno zaboravili da pare koje zaradite ili dobijete možete da potrošite cak i na stvari koji se ne zovu bezolovni motorni benzin
ili prednje disk plocice, pocinjete apsolutno sva sredstva da usmeravate na planove iz prethodnog poglavlja. Tu krecu problemi dugih veza.
Optimizam i planovi se sudaraju sa dnevnom monotonijom i potrebama svakodnevnog održavanja veze. Vi bi ste hteli nove felne i gume, ali
pare ce otici na diskove i amortizere. Vec je bio ugovoren cip, ali je naprslina šoferšajbne toliko velika da cak i vaša usijana glava
shvata da ce vam i najmanji kamencic nekog šlepera sasuti srcu na vaše lice koje je tek izgubilo tinejdžerske bubuljice. Toliko ambicija i
planova, a tek svaki deseti uspeva da se ostvari. Placate cenu toga što hocete mnogo za malo i polako padate u neku vrstu depresije.
Ne pomaže vam okolina koja vam stalno prica o nekim Pežoima i Fiatima, ali ipak uspevate da prevazidete sve price i u opštem metežu
držite se za slamku zdravog razuma koji kaže da i pored svih pehova CRX je auto koji i dalje mnogo nudi za ono što traži.
Cak se i nestabilna zadnjica smirila posle zamene zadnjih amortizera.

Glava 8 - zvocanje sa strane

Kada ste prevazišli manje-više sve probleme koje vi imate sa svojim autom, pocinju da se javljaju problemi koji drugi imaju sa vašim autom.
Prvi i najcešci primer jeste devojka, poznatija kao riba. U vecini slucajeva nalazi se u obliku malogradanke koja živi po diktiranim
trendovima popularnih magazina i tv emisija. Velika je verovatnoca da cete sa takvom završiti, a ona ce uvek imate primedbe na to kako je
auto nizak, kako isprlja farmerke na prag kada ulazi, kako je neudoban, kako nema klimu, kako joj je njen tata koji vozi VW Passata rekao
da je to opasan auto.

Ništa bolja situacija nije ni sa vašim komšijama i rodacima koji vam dobro žele, ali izgleda imaju premalo znanja da vam to dobro i prenesu.
Oni su zapravo od starta ubedeni da vi taj auto imate samo privremeno, dok se ne skrpite za Pežo 206 ili Fiat Stilo. Stalno vas pitaju
kada cete da ga zamenite i bez da vas išta pitaju, sami konstatuju kako je održavanje skupo, a delovi ne mogu da se nadu i kako je to auto
za neke klince, a ne za vas (uopšte ne shvatajuci da vaš mozak i onako radi na nivou jedanaestogodišnjeg decaka).

U trenucima kada nema zvocanja, ima veoma dosadnih prica. Nema pumpadžije od Horgoša do Vranja da nije imao CRX. I to ne bilo koji CRX.
Njihov je imao makar 200ks, imao je 18ice felne i bio je brži od Porsche Carrere što je imao njihov komšija koji inace živi u Švajcarskoj,
a Porsche mu stoji u garaži i vozi ga samo jednom godišnje. Situacija je donekle jednostavnija, ali ni malo lakša sa majstorima.
Cak i ako ste otišli samo na štelovanje trapa, tu ce se naci neki majstor koji ce vam ispricati celu istoriju o njegovom CRXu
i tome kako je to bio savršen auto kojem ni jedan drugi nije mogao da pride, ali ga je na kraju prodao jer taster za otvaranje šibera bio
izgreban sa gornje strane i to nikako nije mogao da preživi. A sada vozi Fiat Bravo sa OZ F1 gunmetal felnama.

Nikada vas niko ništa nece pitati o vašem autu, ali ce zato svi biti voljni da o njemu prokomentarišu svaki deo, od prednjeg do zadnjeg
branika (pogledati pocetak teksta i dozu informisanosti ljudi o CRXu). Stalno ce ponavljati kako je to kovceg na tockovima i kako je
održavanje skupo. A neki debeli likovi na skuterima na semaforima sa nekim ribama sa šorcicem od 5cm ce konstatovati kako su oni imali
baš takav i bio je extra "al su ga baš skoro prodali".

Glava 9 - neka nova kola u kraju

Sa CRXom ste u ovom trenutku vec toliko u vezi da ce poznati ljudi polako prestajati da ga uzimaju u usta (eh da je tako sa pumpadžijama i
onima što balansiraju gume). Isti ti ljudi i oni malo pozitivniji ljudi ce sada pocinjati da voze neke druge, nove ili polovne, ali opet
zanimljive automobile. Ljudi oko vas menjaju frizure, mobilne telefone, žene, devojke, automobile... a vi ste još sa CRXom.
Sa interesovanjem cete gledati preko tarabe i interesovati se za gotovo svaki auto.

Ako u ovom trenutku ne olupate svoj CRX volecete ga do kraja života. Bicete malo ljubomorni na to što razni Citroeni imaju sve lajsne na
broju i što Opeli imaju i servo i klimu - dve stvari koje ako vam ne dodu glave u CRXu, ima da živite makar 250 godina. Srecom,
sa silnim Fiatima, Citroenima, Renoima, Opelima i Pežoima cete se vrlo lako izboriti, jer kada budete ostavili CRX da se na njemu menjaju
creva kroz koju ide kociona tecnost, pozajmicete od prijatelja/rodbine neki ovaj auto. Vi cete toliko mrzeti taj auto samo posle
2 kilometra jer ide ko slina, koci kao da su diskovi napravljeni od plazma keksa i zamalo se niste prevrnuli vec 5 puta.
Psovacete i pljuvati celu evro-americku auto industriju, iako vam taj auto u tom trenutku spašava vezu ili posao ili vrlo verovatno jedno
i drugo.

Drugi deo medalje i problematike leži u ostalim japancima, mahom Hondama. Iako cete u realnom životu biti isti po performansama sa VTIevima,
smetace vam to što ce vas on dobiti i do 100 i na stazi i na 402m. Ponosno cete iznositi balans i vešanje CRXa, ali cete znati da je VTI
jednako dobar auto. Jedno je sigurno, drugi japanac mora makar 30-40ks da ima više od CRX, al nije da se takvi ne prave.
Ipak, na kraju shvatite da bi eventualan prelazak na nešto malo brže koštao mnogo u evrima i emocijama.

Glava 10 - sledeci korak

Ipak, posle ovog iskustva shvatate da vi nemate najbolji auto na svetu, ali se pravite da ste to oduvek mislili,
iako svi dobro znaju da nekoliko godina nije bilo tako. Kako u CRXu nemate vremena da uživate u carima hladnog vazduha leti i podešavanja
visine farova, da bi ste silne godine sa njim izdržali, morali ste da otkrijete cisto automobilsko iskustvo. Prenosni odnosi,
jurenje kroz krivine, rad vešanja i bitnost visokih obrtaja za krajnje performanse su stvari kojim ste opcinjeni. Ostatak društva vec sada
se sa vama druži samo zato što ste OK lik, ali generalno misli da ste "#$%&% što ste toliko vremena i para izvodjili za jednu japansku kantu.


Vi ne da se na to ne obaziretene, nego niste u stanju to ni da konstatujete. Dobra stvar cele price je što (ako koji slucajem dobijete na
Bingu ili Lotou) vaš auto nece biti FN2 ili Accord TypeS, nego neki pravi automobili.
Iako EP3 više cenite zbog nezavisnog vešanja i manje težine, do tih granica idete da bi ste pre njega uzeli Integru .
Naravno, ostaju još samo dva automobila, a to su S2000 koji je donekle dostupan i NSX koji je prosto nedostupan
(bez spomenutog lotoa i to sedmice). Ne obazirite se na to. Budite srecni. "Izabrali" jedan od najboljih i jedan sigurno najbolji automobil
ikada napravljen. Godine nedostatka klime i rasta mišica "drkavca" pri isparkiravanju su se isplatili kroz to da o pravim automobilskim
stvarima znate bolje nego drugi.

Glava 11 - pogovor

Na kraju ste osoba koja se potpuno razlikuje od drugih, ali, ako niste ni znali, to ste bili i na pocetku, samim odabirom Honde CRX.
Niste osoba koja živi po šablonu i po tome šta drugi kažu i misle. Idete glavom kroz zid, ali taj zid i lomite, iako nemate ili imate
veoma malo bosanske krvi. Mislite svojom glavom, pravite greške ali ih onda dvostruko ispravljate.

Cela "romansa" sa Hondom CRX je nezaboravno iskustvo koje ce na prvi pogled ostaviti samo bolne posledice. Dobre stvari, kojih niste nisvesni, jeste upoznavanje sa tehnikom, majstorima, otpadima. Upoznavanje sportske voženje i postizanja krajnjih performansi.

Ako Motul ne tece vašim venama i ako niste kršteni benzinom iz rezervoara Subaru Impreze, onda CRX nije auto za vas i ne znam ni šta ste
sa njim pokušavali, ako ste uopšte pokušavali. Ali šta su dosadne pumpadžije i oni koji vam žele srecu sa kovcegom na tockovima, šta su silne kugle i krajevi spona, prema pravom potpunom automobilskom doživljaju koji pruža tako malo automobila na planeti.

Branko Mitic


Отсутен BokiCactusic

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 3825
  • Боинг 747
Одг: Honda CRX
« Одговори #1 на: 15 Септември 2011, 19:58:12 pm »
Браво Браво :):):)

Отсутен google

  • Редовен
  • ***
  • Пораки: 2396
Одг: Honda CRX
« Одговори #2 на: 15 Септември 2011, 22:05:29 pm »
moze ova nekoj da go skrati vo kratki crticki ;)

Отсутен RikiRulz

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 10639
  • *** UNDERCOVER ***
Одг: Honda CRX
« Одговори #3 на: 21 Септември 2011, 15:32:18 pm »
moze ova nekoj da go skrati vo kratki crticki ;)

+1

Не се дочитува

Отсутен Cuore Sportivo

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 17676
  • Alfa155 & AlfaGT
Одг: Honda CRX
« Одговори #4 на: 21 Септември 2011, 18:43:48 pm »
"Ali šta su dosadne pumpadžije i oni koji vam žele srecu sa kovcegom na tockovima, šta su silne kugle i krajevi spona, prema pravom potpunom automobilskom doživljaju koji pruža tako malo automobila na planeti."


Многу јака реченица, не само за CRX, за сите коли кој се купуваат со СРЦЕ !!

Отсутен Tischläufer

  • Le Diesel
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 34289
  • Таков е животот... јебига
Одг: Honda CRX
« Одговори #5 на: 21 Септември 2011, 18:46:11 pm »
Многу јака реченица, не само за CRX, за сите коли кој се купуваат со СРЦЕ !!
Сакаш да кажеш Алфа? ;D

Отсутен MartinAlfista

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 17780
  • Alfa Romeo Corruption 1.4 Turbo
Одг: Honda CRX
« Одговори #6 на: 21 Септември 2011, 19:04:11 pm »
Многу јака реченица, не само за CRX, за сите коли кој се купуваат со СРЦЕ !!
Сакаш да кажеш Алфа? ;D

Ако не он, ја сакам да кажам Алфа. ;D