Читам, читам и понекогаш не можам да читам пошто еден куп глупости со извињење прочитав...
Прво најбитна работа е што очекуваш од акумулаторот.
Односно, земи си ја книшката, таму убаво си пишува каков акумулатор и од колку Ah треба да биде...
Ако имаш алтернатор кој ке полни акумулатор од 36 Ah џабе ке ти биде да ставиш појак односно од 70 Ah...
Мало дообјаснување на овој податок. Секој Алтернатор може да напуни било каков акумулатор и 2000Аh нека биде. Само времето за полнење ќе биде крајно нерационално, ќе треба да возиш два пати околу екватор. А овој акумулатор истата функција ќе ја врши како и предвидениот за колата. Е сега, кога ЕВЕНТУАЛНО (а сигурно еднаш ќе се деси) и овој големиов да се испразни, со нормален алтернатор и нормално возење никогаш нема да го наполниш доволно (или треба често да возиш на автопат). Акумулаторот ќе биде цело време на половина на својот капацитет и тоа е ситуација при која с јавуваат калцификати на ќелиите. Кога ќе се наталожи доволно од овој калцификат на ќелиите, акумулаторот веќе не може да си ја врши својата функција и да испорача доволно струја. Тука веќе не помага ни полнење. (Има адитиви за разбивање на овие калцификати, ама кај нас тешко тоа се наоѓа)
Такаа да почитувајте ги препораките на СалеСК, акумулатор по препораката за вашето возило, евентуално 5-10Аh поснажен (ако е 40-ка, може 50-55ка). Производителот знае што предвидел за потрошувачите во колата, и нема потреба да се претерува. Ако имате аудио опрема - тогаш и појак акумулатор и перформенс алтернатор, за да може да се задоволи побарувањето за струја.
И кај акумулаторите има два параметри, едниот е Капацитет, а другиот е Crank Power - ова е параметар кој кажува колку струја може да испорача одреден момент (на пример има акумулатори од 55Аh, и crank power од да речеме 480А, а има и 55Ах со кранк пауер од 700А. Обично дизелите сакаат акумулатори со поголем кранк пауер поради појакиот анласер и поголемата потреба од енергија при стартување на моторот)
Инаку, колега мој има Mitsubishi Pajero, има 7 години и во него фабрички има 2 многу добри јапонски акумулатори, со убаво транспарентно куќиште, и убаво обележани маркери со минимум и максимум за регулирање на нивото на електролитот. Такви акумулатори сакам! да си го гледам нивото и да си дотурам секои 3-4 месеци дестилирана вода