Дизелот како гориво има низок октански број, стандардно под 30, тоа ни кашува дека за да настане самозапалување е потребно поголема температура и помал притисок, кај бензинот е обратно висок октански број што значи на пониска температура се пали горивото.
1. Обратно: низок октански број значи ниска температура на самозапалување, а не висока.
1.а. Притисоците во цилиндрите кај дизелите се значајно поголеми отколку кај бензинците. Тоа, заедно со нискиот RON еквивалент кај дизелот (т.е. ефективен октански број, иако „октански број“ речиси и да не се употребува кај дизелот, освен дескриптивно) предизвикуваат палење на горивото без искра. Просто е доволно вруќ воздухот кога клипот е најгоре (затоа што тогаш и притисокот е многу голем) и кога се вбризгува горивото тоа веднаш се
самозапалува.
2. Притисокот и температурата се во правопропорционална, а не обратнопропорционална зависност. По голем притисок значи по висока температура.