И мене ме заинтересира сега од дискусијава, пошто сега немам ни EGR ни DPF ни ништо, дали би било по паметно да се префрлам на 5w-40 масло со соодветните ознаки или да си се држам до фабричките 5w-30? Се работи за 1.9 CDTI 16v 150hp. @changetheoil savethecar
@ivanxh 5w40 ima povekje rezervi pri opteretuvanje na motorot, gradska voznja, ugornici, maltretiranje itn...
Citajte gi specifikaciite na maslata, pogotov ako mozete da dojdete do podatokot za hths vrednost, hths oznacuva kolku e masloto izdrzlivo na visoki temperaturi, sozdava zastiten sloj.
5w30 ima svoi prednosti i 5w40 ima svoi prednosti, znaci ko ke odis na lov dal ke lovis ptici sacmarka il eleni puska so dalecen domet so snajper.
5w30 pobrzo postignuva rab tem motorot pomala potrosnja
5w40 podobra zastita pri gnjavenje i opteretuvanje.
najkriticni za motorot se ladnite startovi
ova grafika pokazuva kako se odnesuvaat maslata pri razlicna nadvoresna temperatura
https://qph.fs.quoracdn.net/main-qimg-59833e85fc40f62b0f4d3a8446adc180tuka moze ubavo da se vidi na pr razlika pomegu 5w30 i masloto sto se siba po default 10w40 kolkava razlika ima pri ladni temperaturi okolu 0 stepni, kolku povisoka vrednosta tolku poveke vreme mu treba na masloto od karter do motor i vreme za zagrevanje.
The viscosity of an oil changes - dependant on the temperature, the pressure, and the actual shear stress on the oil as a result of flowing between moving components. The viscosity of the engine oil will depend on whether the oil is, for example, in the sump, the pump, the cooler, between the cam and followers, or in the crankshaft bearings.
znaci najgolemite teskotii nastanuvaat pri niski temperaturi, kolku poladno tolku povekje masloto stanuva poise kako med a na motorot mu treba poise ko voda

taka da koga nadvoresnite temperaturi se visoki site masla si ja vrsat funkcijata, no cim temperaturite odat nakj nulata vekje pocnuvaat da se gledaat razlikite.