според мене не треба да се гледа до колку степни паѓа температурата во зима во Македонија како мерило за W- градацијата.
Да речеме ако производителот препорачува 5в30 нема логика зошто да не може да се користи 0в.
Бидејќи 0в секогаш ќе подмачкува побрзо од 5в, на било која температура, инаку тоа масло не може да добие класификација на 0в.
тоа ти е исто кога возот поаѓа од Скопје за Белград и вие имате избор на три карти:
1. 2. и 3. класа, нормално тие што седат во 1.класа нема да стигнат побргу во Белград но ќе имаат поудобна вожња.
Така е и со маслата на -25 на -10 -5 на било кој минус 0в секогаш од картер до мотор ќе стигне побрзо и на тој начин ќе го намали многу поефикасно абењето на моторот него 5в или 10в.
Затоа при спецификација на маслата секогаш мора да има вредноста вискозност на 40 степени како репер за ниски температури и вискозност на 100 степени. Овие две масла мрзнат на -60 што значи во мк никогаш,
на пр. 5w30:
Viscosity at 100 °C mm²/s 11,9 DIN 51562-1
Viscosity at 40 °C mm²/s
66,3 DIN 51562-1
Pourpoint °C -60 DIN ISO 3016
eve ista psecifikacija 504/507 ama 0w30:
Viscosity at 100 °C mm²/s 12,0 DIN 51562-1
Viscosity at 40 °C mm²/s
60,8 DIN 51562-1
Pourpoint °C -60 DIN ISO 3016
ovie dve masla na 100 stepeni imaat isti svojstva, i sega normalno se postavuva prasanjeto kako toa maslo sto e "poretko" neli kako sto se upotrebuva zargonski n 0w ima isti svojstva kako maslo sto e "pogusto" 5w??
tuka na ovaa tocka mora da se vratime pri procesot na proizvodstvo koga i kako edno maslo mozze da postigne 0w klasifikacija? Samo so ekstra kvalitetni cisti bazni masla, sto znaci deka za da se dobie 0w gradacija mora da se koristat najkvalitetnite bazni masla i aditivni paketi.
taka da klasata 0w ne se kupuva za letnite meseci bidejki vo sporedba so 5w nema podobar performans pri visoki temperatur, 0w klasa se kupuva isklucivo za trite meseci vo godinata dek jan i feb koga temperaturite se okolu nula ili pod nula, togas toa maslo 0w ima podobri performansi pri podmackuvanjeto na motorot.
Drugiot benefit e ekonomskiot (pootrosuvackata) se dodeka motorot e laden i vo faza na zagrevanje rabotanta temperatusa so 0w i voopsto rabotenjeto na motorot so 0w e poekonomicen trosi pomalku gorivo.
toa se prednostite ne 0w.
no zatoa 0w klasata e i najskapa.
da se vratime na nasiot primer so vozot:
0W prva klasa
5W vtora klasa
10 treta klasa
vo gore navedeniot primer 0w pri ladni temperaturi ima podobra efikasnost od 5w za 10%
samiot mercedes za specifikaciajta 229.51 (dizel motori) odobruva cela paleta na gradacii. vw isto taka od 5w30 veke standarxno tidoa na 0w30.
bmw istotaka od 5w30 vekje imaat 0w30 i 0w20 za novite specifikacii.
https://www.bimmerworld.com/Fluids/Oils/Genuine-BMW-0W20-FE-Engine-Oil-liter.htmlhttps://www.bimmerworld.com/Fluids/Oils/BMW-0W-30-Synthetic-Engine-Oil-TwinPower-Turbo.htmlBMW discontinued 5W30 in favor of 0W30 in Fall 2016 as part of an effort
to reduce emissions on cold start-up and
improve fuel economy. BMW now recommends 0W30 for all models that called for a LL-01/LL-04 5W30.