Фала Симо...
Инспириран од на лазарус и твојот пост се расчитав на интернет по што дојдов до неколку заклучоци.
Важни параметри за секое уље колку што јас упеав да разберам и според кое се одредува квалитетот се следните:
HTHS viscosity - Вискозност на уљето која се мери на 150C која ја одредува неговата стабилност.
Вообичаени вредности се од 2.5 па нагоре, а
препорачани од 3.5 па нагоре до кај 4. Се што е под 2.5 на големи температури санува ретко и постои можност од оштетување. Се што е над 4 е премногу густо и се користи само кај спортски автомобили кои развиваат големи температури.
Density at 15 °C : Густина на уљето мерена на 15 степени. Просечни вредности се 0.845-0.855 g/cm³
Flash poinт Температура на вриење
Pour point Температура на згуснување
Ash, sulphate Количество на сулфати и "пепел" во маслото.
NOACK: Процент на испарување, согорување на маслото.
TBN Параметар кој се користи за изразување на трајноста на маслото пред.
Нормално постојат и други параметри кои се битни, кои се однесуваат на соодносот на елементите во уљето како што се Boron, Calcium, Magnesium, Phosphorus, Zinc, Molybdenum и тоа може да си го истражи секој што го интересира нешто повеќе.
Илустративно и за споредбa тест на состојки на Мобил 1 0w40

Тест на состојки на LM Synthol Energy 0w40

Користејќи ги овие параметри јас открив дека уљето кое го користам од Liqui Moly Leichtlauf Special LL 5 W-30 иако ЛМ го препорачува за коли кои ги бараат GM-LL-A-025 стандардите на Опел, сепак не ги исполнува истите.
Параметрите кои ги побарува GM-LL-A-025 стандардот се следните:
HTHS viscosity: >2.9 cSt
Viscosity classification: 0W-30, 5W-30, 0W-40 or 5W-40
NOACK: <11.5 wt%
TBN: >10.5 mg KOH/ g
Sulfated ash content: < 1.6 wt%
Додека пак уљето кое го користам е со следните параметри:
Viscosity class : 5W-30
Viscosity at 40 °C : 66.4 mm²/s
Viscosity at 100 °C : 11.5 mm²/s
Viscosity index : 169
Density at 15 °C : 855 kg/m³
Flash point : 230 °C
Pour point : - 39 °C
Ash, sulphate : 1.15 g/100g
TBN : 10.5 mg KOH/g
NOACK : <13.0 wt.-%
HTHS viscosity : > 3.5 m.Pa.s
Oд гореизнесеното произлегува дека иако уљето ги исполнува во главно побарувањата од GM-LL-A-025 стандардот во поглед на TBN,Ash suphate, HTHS, сепак не ги исполнува побарувањата во однос на испарувањата, односно NOACK.
Од тие причини следно уље кое ќе го земам за Астрата е Liqui Moly Synthoil Energy 0W-40 со следните карактеристики:
Viscosity class : 0W-40
Viscosity at 40 °C : 80 mm²/s
Viscosity at 100 °C : 14 mm²/s
Viscosity index : 181
Density at 15 °C : 0.85 g/cm³
Flash point : 216 °C
Pour point : -48 °C
Ash, sulphate : 1.2 g/100 g
TBN : 9 mg KOH/g
NOACK : 9.0 wt.-%
HTHS viscosity : > 3.6 m.Pa.s
Ова уље не ги исполнува потребите за трајност на Опел, односно е со TBN - 9, но ионака не го менувам уљето на 30к туку на 10к па затоа и не ми значи нешто посебно.
Фактот што имам Ceratec во астрата ставено прави да немам потреба од дополнително додавање на MoS2 во уљето, но сепак малку Molybdenum нема да му штети
