Jammeri jači od policije
U garaži zagrebačkog elektroničara Ivana Rukavine nastao je najbolji ometač policijskih lasera na svijetu koji vam za 2500 kuna nudi potpunu zaštitu od laserskih „pištolja“...
Drakonske kazne koje su na snagu stupile u lipnju prošle godine, ogroman su teret i opterećenje osiromašenim džepovima hrvatskih vozača. Prekoračite li ograničenje brzine za 50 km/h na otvorenoj cesti, što uz moderne automobile, i ograničenja brzina koja datiraju iz 50-tih godina prošlog stoljeća, doista nije problem, državni budžet morati ćete napuniti sa 2000 kuna, odnosno gotovo polovicom prosječne hrvatske plaće.
Ipak, i tome ima lijeka, uputio nas je Ivan Rukavina, inženjer strojarstva i pasionirani elektroničar, koji je prije točno 12 godina izradio prvi prototip „jammera“, odnosno ometača policijskih mjerača brzine. Prva izvedba bila je glomazna i nespretna, te je zauzimala gotovo čitav poklopac motora. Današnja, sedma generacija Laser Interceptora, kako je Ivan nazvao svoj proizvod, manja je od kutije cigareta, deklarirana je kao parkirni senzor, te ju je moguće ugraditi bez ikakvih zahvata na limariji automobila. Doduše, jammer nije neprimjetan, no zbog funkcije parkirnog senzora, nije ga potrebno skrivati.

Sustav se sastoji od dva prijemnika koja se ugrađuju u branik, centralne jedinice koja je skrivena u automobilu i prekidača kojim se aktivira sustav. Kako radi Laser Interceptor? Jednostavno, ugrađeni laserski prijamnici primaju infra crveni signal s policijskog pištolja (lasera) te ga, zavisno o tipu mjernog uređaja brzine vozine, „zbune“ brojnim impulsima putem infra crvene zrake. Mjerni uređaj, odnosno policijski pištolj, tako veliku količinu podataka ne uspijeva obraditi, i korisniku uređaja, u našem slučaju policijskom djelatniku, javlja kako je mjerenje neuspjelo. Ništa neuobičajeno, jer su uređaji koje koristi hrvatski MUP zastarjeli i prilično neprecizni.
Kod laserskih mjerača brzine policajac može ciljati određeno vozilo za razliku od klasičnog radara. Laserska zraka je vrlo uska, promjer zrake na 100m je svega 25cm, tako je moguće selektivno izmjeriti brzinu bilo kojem vozilo u koloni, a ne samo prvog kao kod klasičnog mikrovalnog radara. Udaljenost na kojoj laserski mjerači mogu izmjeriti brzinu ovisi o tipu "lasera" i kreće se od 300 do 1500m u idealnim uvjetima.

Što je vozilo dalje to je teže izmjeriti brzinu, zbog toga što se vrlo mali dio laserske zrake vrati u "laser". Najveći dio reflektira se sa registracijske pločice, ali i ostali dijelovi vozila reflektiraju laserske zrake. Tako utječe oblik i boji vozila. Što vozilo ima više ravnih i svijetlih površina domet "lasera" je veći. Hrvatska policija koristi četiri modela LIDAR-a: LTI Marksman 20.20, Multanova Star-Laser, Robot TraffiPatrol i Fama Shoot III.
Moderniji mjerni uređaji mogu prepoznati kada ih se ometa određenim vrstama jammera, te korisniku javljaju grešku E14 (JAMMED, u prijevodu – ometanje). Takvu situaciju svi proizvođači jammera nastoje izbjeći, jer vozač auta riskira kaznu od 2000 kn u Hrvatskoj do 2000 eura u Austriji za korištenje ometača policijskog lasera. Kod ometanja Laser Interceptor jammerom, mjerni uređaj najčešće izbacuje pogreške E11 (nepotpuno mjerenje) ili E12 (neprecizno mjerenje), pa s razlogom slovi za najbolji uređaj na tržištu. S time se složio i neovisni tim američkih stručnjaka, sačinjen mahom od umirovljenih policijskih djelatnika i elektroničara, koji svake godine provode testiranja svih dostupnih jammera na svim mjernim uređajima u upotrebi diljem svijeta.

Cijena jammera iznosi 350 eura, što znači da se on isplati već nakon dvije kazne za prebrzu vožnju. Nakon što ste se zaštitili od laserskih pištolja, preostaju vam klasični radari i presretači opremljeni TraffiVision sustavom. Za zaštitu od radara potrebno je kupiti radar detector. Oni su, doduše, prilično skupi i upitna je njihova fukncionalnost, jer registriraju radare koji se nalaze direktno ispred njih. U slučaju kada je radar postavljen iza oštrog zavoja, radar detector ga registrira tek kada je prekasno.
Protiv presretača lijeka nažalost nema, pa ćete morati oči držati otvorene i brzinu smanjiti na granicu tolerancije (150 km/h). Ipak, ako dobijete kaznu za prebrzu vožnju, uvijek vam ostaje mogućnost ulaganja žalbi te nada da će vaš predmet dogurati do zastare. Moguća je i zamjena kazne za “rad za javno dobro” ili pak izdržavanja zatvorske kazne. Na vama je samo da odlučite!

Cilj ovog članka nije varanje policijskih djelatnika ili pravnih ustanova Republike Hrvatske, no željeli smo pomoći vozačima koji uživaju u brzoj vožnji i požele ponekad pritisnuti papučicu gasa na svom automobilu bez straha od astronomske kazne za brzu vožnju. Vozite sigurno i uživajte u vožnji!U garaži zagrebačkog elektroničara Ivana Rukavine nastao je najbolji ometač policijskih lasera na svijetu koji vam za 2500 kuna nudi potpunu zaštitu od laserskih „pištolja“...
Drakonske kazne koje su na snagu stupile u lipnju prošle godine, ogroman su teret i opterećenje osiromašenim džepovima hrvatskih vozača. Prekoračite li ograničenje brzine za 50 km/h na otvorenoj cesti, što uz moderne automobile, i ograničenja brzina koja datiraju iz 50-tih godina prošlog stoljeća, doista nije problem, državni budžet morati ćete napuniti sa 2000 kuna, odnosno gotovo polovicom prosječne hrvatske plaće.
Ipak, i tome ima lijeka, uputio nas je Ivan Rukavina, inženjer strojarstva i pasionirani elektroničar, koji je prije točno 12 godina izradio prvi prototip „jammera“, odnosno ometača policijskih mjerača brzine. Prva izvedba bila je glomazna i nespretna, te je zauzimala gotovo čitav poklopac motora. Današnja, sedma generacija Laser Interceptora, kako je Ivan nazvao svoj proizvod, manja je od kutije cigareta, deklarirana je kao parkirni senzor, te ju je moguće ugraditi bez ikakvih zahvata na limariji automobila. Doduše, jammer nije neprimjetan, no zbog funkcije parkirnog senzora, nije ga potrebno skrivati.
