Прекрасна дискусија која објаснува многу нејаснотии во врска со одржувањето на турбо-дизел автомобилите...
Ениху, мислам дека повеќе станува збор за одржување на ТД мотори, отколку на автомобили, пошто нели, автомобилот ти е истиот за одржување, додека моторот може да ти бара малце специфичности.
Најубав рецепт за одржување на ТД мотор, е редовна проверка на течностите, особено на маслото. Исто така, би препорачал да се користи масло, кое го препорачува производителот... Освен да речеме, ако не е некое што е „невозможно“ да се најде, па тогаш барај најдобра замена. Не за џабе секој производител си кажува (најчесто има лепенка негде под хауба), кое масло ТОЈ го препорачува. На пример, кај ЅЕАТ беше Репсол (може кај поновите е сменето), кај Пежо е Тотал итн... Доброто и квалитетно масло е ОСОБЕНО битно, поради турбината. Ако дизел се врти до кај 4500, неговата турбина врти минимум двапати побрзо од тоа, па си бара соодветно подмачкување.
Квалитет на нафта... Кај нас ова е троа оксиморон, мислам, турање „квалитет“ и „нафта“ во иста реченица, ама нејсе, како и да е... Можам да препорачам, да ставате гориво на попознатите бензински пумпи, а не кај некој во југоисточно Табановце, пошто му била за 2 денари поефтина нафтата. Исто така, НИ НА КРАЈ ПАМЕТ ДА НЕ ТИ ПАДНЕ ставање црвена нафта!!! Тоа што ќе го ушпараш на нафта, ќе го помножиш неколку пати и ќе го дадеш за ремонт на мотор. Кај нас порано француските дизели страдаа повеќе поради понежните бризгалки, кои во комбинација со нашата нафта, многу брзо се зачепуваа и предизвикуваа проблеми. Не знам каква е ситуацијата во помодерната историја
Мене пред пар години, ми дијагностицираа проблем на бризгалките (VW мотор, 1.9 D), и во официјалниот сервис ми рекоа дека најдобра варијанта би било набавка на нови... по цена од 400 евра комад, а ми требаат 4. Со оглед на тоа што возилото беше троа старичко, ги отерав у 16, и си бркав работа со адитиви за прочистување на дизели.
Други куси препораки:
- Не го гази додека е ладен моторот
- На палење, почекај да се исклучат греачите, па запали го моторот
- На многу ниски температури, дај неколку пати контакт, и чекај да се исклучат греачите, па пали го моторот, со мал притисок на гаста
- Повремено ставајте адитиви за прочистување на каналите, водовите итн итн. И тек како вршат работа
- Доколку претежно се вози низ град, препорачливо е повремено „издувување“ на отворено. Тоа не значи дека треба да се вози под полна гас саат време, туку во неколку наврати, во понизок степен, отерај го во повисоко работно поле. Така убаво ќе се разврти турбината, и ќе испљука гареж, нечистотии и разно-разни гадоини што се нафатиле со текот на времето
- Има и пар други, ама не ми текнува во моментов