По барање на дел од членовите на форумов решив да напишам едно мало туторијалче за тоа како може вашиот стар радиокасетофон да го претворите во MP3/WMA Player. Значи за да го направите се ова ке ви биде потребно пред се знаење од областа на електрониката, алат , малку креативност, желба и време...
Многу од нас немаат доволно финансиски средства за да купат ново цд за во кола и покрај тоа што во денешно време цената им е многу ниска...Но верувам дека сите скоро имаат телефон или некаков MP3/WMA Player, или пак iPhone, iPod итн да не набројувам...
Многу лесно секој телефон кој има плеер, а повеќето имаат многу лесно можат да се адаптираат и да се направат да бидат MP3/WMA Player-и. Се купуваат сллушалки од пазар, слушалките се одсекуваат, се монтира 3,5 мм стерео банана и ете MP3/WMA Player спремен да се збрца во некој 3,5 мм влез и да се слуша музика...
За што всушност станува збор во проектов така да го наречам...Станува збор за постари авто радио касетофони, кои на времето биле хит...Едниот од нив е Pioneer, а другиот е Blaupunkt. Двата имаат можност за приклучување на некаков надворешен (AUX) приклучок, односно цд шаржер кој своевремено беше хит...Доколку нема можност за приклучување на цд шаржер постапката за модификација ке биде многу покомплицирана и ке бара многу повеќе познавање од електорника, па уште еден куп преправки итн, но бидејќи тоа е премногу комплицирано, тоа во овој случај нема да се прави...
За секој различен модел на радиокасетофон, постои и одредена електрична шема која е потребна за да се најде влезот. Обично за приклучување на шаржерите за секој производител постојат одредени типови на конектори кој се компатибилни само за тој производител...Исто важи и за каблите кои се користат...Распоредот на жиците исто така е различен...Затоа и нагласувам дека доколку немате електрчна шема за да го пронајдете влезот, може да го спржите касетофонот...Односно доколку немате малку повеќе од основно познавање на електроника не чачкајте...Но и да спржите радиокасетофон во денешно време нема многу штета да направите...Како и да е да поминеме на главното...
Првиот касетофон е Pioneer кој преку Source дугмето има можност да менува касета, радио или надворешен влез...
Најпрво треба се да се расклопи...Расклопувањето е едноставно...Прво се расклопуваат горниот капак, предната пластика на која лежи маската, се вадат штрафчињата кои го држат металното тенеќе кое служи да го лади засилувачот, се вади електронската плоча и се пристапува кон процесот на пронаоѓање на контактите на кои ке треба да се залемат жици на кои подоцна ке се монтира женски 3,5 мм пин.
Кога ке работите со леткумот внимавајте да не направите спој...Многу е важно да се залемат жиците на вистинските точки од плочата...Секој чекор проверувајте го два пати...Исто така е многу важно кога ке ја враќате плочата назад во куќиштето да внимавате некаде да не ги прецвикате жиците...Може да се направи спој од кој не само може да ви изгори радиото него може да направите и поголема штета на самото возило...
Одкако ке бидете сигурни дека плочата сте ја вратиле во куќиштето од радиото, и сте ја направиле целата постапка обратна од онаа при растурањето и сте сигурни дека е се како што треба, залемете го женското џекче на ќиците...Овие жици не се обични, туку се ширмувани, т.е ова е стерео кабел за пинови, односно за пренос на сигнал... Доколку залемите обични жици ке добиете одвратен звук проследен со м ногу брум и деформации, кој може да предизвикаат несакани последици...
Приклучете го радиото на извор на напојување од 12 волти, закачете звучник за да може да проверите што всушност сте направиле и дали ви се исплател трудот и маката
Доколку е се Ок би требале да добиете звук...Во мојот случај тоа испадна одлично...На Pioneer-чето има можност и да го смениш името на влезот, па така да ја си го крстив по телефончето на кое го пробуваф...
Друга добра и интересна работа кај овие постари модели на касетофони е тоа што они користат и конвенционални сијалички за да се осветлат дисплејот и копчињата па така да има можност и за промена на осветлувањето во зависност од тоа како свети ентериерот во автомобилот...
Кога станува збор за преправка на Blaupunkt-от, постапката е сосема идентична. Наоѓање електрична шема, читање на шемата, расклопување, лемење, монтирање, склопување и порверка...
Единствената разлика е во тоа што кај овој модел на радиокасетофон наместо кабли кои висат на кој има монтирано 3,5 мм џек, тука џекот е монтиран на самото куќиште, а потоа со продолжен кабел со 3,5 мм џекови се врши вклучување на некој екстерен уред.
Вака изгледаат рутирани каблите во самото радио како не би пречеле:
Поставеноста на џекчето на самото куќиште на радиото:
Приклучувањето на џекот е на овој начин:
И нормално на крајот проверка на начин кој беше претходно опишан:
Се надевам дека ако ништо повеќе барем ви дадов идеја како да си најдете занимација доколку имате слободно време
Ако нешто не ви е јасно, прашајте, што може ке се помогне...
За детални шеми ке треба самите да се потрудите со помош на Google
Поздрав и успех во работата.