Автор Тема: Дали подобро да се тргне веднаш или да се почека моторот да се загрее во лер?  (Прочитано 165195 пати)

Присутен Skywalker

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 3774
Најдобро е пали па одма тргнувај за да се загреаат менувачот и диренцијалот рамномерно со моторот.
Lt. Commander Data: "I will always be puzzled by the human predilection for piloting vehicles at unsafe velocities"

Отсутен gOJDO

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7689
  • Хорска Секција
Зависи што и од каде читаш. Читаме тврдења кои не се поткрепени (и тоа што го пишува на интернет не е агранција дека е точно) и тоа не значи дека треба слепо да им веруваме. Затоа јас велам дека здравата логика и познавањето на фундаментите на работите се покорисни отколку сурфање п некои шкљ сајтови хостирани кај перо дома или кој знае каде.
Да ги оставиме настрана сите пластични објаснувања кои се поткрепени со факти во текстовите кои ги линкував и кои не ги прочита. Сакаш да кажеш дека инжињерите на VAG и Honda поима немаат што пишале во своите упатства за употреба?!???

Ум шо идит отпосле не јет ум!

Отсутен Tischläufer

  • Le Diesel
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 34097
  • Таков е животот... јебига
Најдобро е пали па одма тргнувај за да се загреаат менувачот и диренцијалот рамномерно со моторот.
* When the oil is not warm enough to flow through the full-flow filtering media, it will by-pass the filter and circulate unfiltered oil through the engine. All full-flow filters are equipped with a relief valve at the top of the filter which will open to allow unfiltered oil to circulate through the engine. This means that any dirt and abrasive wear particles in the engine oil prior to start-up and any produced afterwards are free to circulate through the engine causing accelerated component wear until the relief valve closes and the contaminants are filtered out of the oil.

http://www.beslub.com/engwear.htm

Многу убаво објаснето зошто НЕ треба да се прави тоа што го сугерираш. Затоа луѓето измислиле дури и вакви работи:
http://www.maesco.com/products/kim/kim.html


Отсутен gOJDO

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7689
  • Хорска Секција
Фаланга, дури и твоите најоимлени кои ги сметаш како врв во автоиндустрија изричито велат да не се загрева моторот:

http://www.opel.ie/owners/maintenance/check-inspections/ecotips-node/ecotips.html
Цитат
Don’t warm up the engine!

A modern engine does not require you to repeatedly step on the pedal before starting off.
The engine does not need to idle to warm up.
The fastest way to warm up your engine is to drive the car.
Drive slowly when the engine is cold.

И сега треба ли да се загрева или не?
Ум шо идит отпосле не јет ум!

Отсутен Tischläufer

  • Le Diesel
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 34097
  • Таков е животот... јебига
Зависи што и од каде читаш. Читаме тврдења кои не се поткрепени (и тоа што го пишува на интернет не е агранција дека е точно) и тоа не значи дека треба слепо да им веруваме. Затоа јас велам дека здравата логика и познавањето на фундаментите на работите се покорисни отколку сурфање п некои шкљ сајтови хостирани кај перо дома или кој знае каде.
Да ги оставиме настрана сите пластични објаснувања кои се поткрепени со факти во текстовите кои ги линкував и кои не ги прочита. Сакаш да кажеш дека инжињерите на VAG и Honda поима немаат што пишале во своите упатства за употреба?!???
Не само велам дека не сакаат да се замараат со детали. Упатствата се наменети и за такви кои истите не ги регистрираат и кои не сакаат да бидат третирани како дебили, иако на темата можеби и се. ;)

Отсутен Tischläufer

  • Le Diesel
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 34097
  • Таков е животот... јебига
И сега треба ли да се загрева или не?
А што со тоа дека кога е ладен моторот димензиите на деловите не се тие кои треба да бидат и тоа создава проблеми?
Во упатствата за користење го пишува она што сакаш да го прочиташ како и да е.

Отсутен gOJDO

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7689
  • Хорска Секција
А дали се идиоти инжинерите на VAG, Honda и GM?
Ум шо идит отпосле не јет ум!

Отсутен Tischläufer

  • Le Diesel
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 34097
  • Таков е животот... јебига
А дали се идиоти инжинерите на VAG, Honda и GM?
Не се идиоти. Само таквите работи ги пишуваат од многу различни причини: најбитната е потрошувачката. Таман работа да ти пишат дека колата ти троши 8 литра и да ти кажат, остави ја колата да се загрее минута-две или повеќе. После ќе јадеш лајна по форуми дека пишувало дека троши 8 а тебе ти троши 10 на пример.

Отсутен filipv

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7511
  • и сега?
Затоа јас велам дека здравата логика и познавањето на фундаментите на работите се покорисни отколку сурфање п некои шкљ сајтови хостирани кај перо дома или кој знае каде.

Се согласувам. Но кога твојата логика ќе се судри со логиката на некој друг, тогаш треба секој својата да ја претресе и да ја подложи на самокритчна анализа, а не да просто да се забарикадира позади своите претходни непогрешиви факти и најздрава логика у свет. Мене мојата логиката ми зборува дека е добро да се тргне веднаш, а тебе твојата логика ти вика дека е подобро да се остави у лер да се загрее.

Бидејќи логиката ни зборува различно, следен чекор е да видиме што мислат другите релевантни извори, секој со свој здрав разум и логика. Не можеш сите да ги отфрлаш и етикетираш само затоа што - ете - нивната логика зборува поинаку од твојата.

Не е ништо срамно понекогаш и да не си во право. Еј, па тоа е најнормално нешто у свет. Човек се учи додека е жив.

Затоа, наместо да се џилитиш, ти препорачувам уште еднаш зраворазумски и логички да размислиш на темата „дали е подобро да се загрее у лер или да се тргне одма“, пошто за *тоа* зборуваме, а не кај бил кој сајт хостиран. Тоа сфати го како одлична прилика да ги прошириш своите знаења и да си ја наостриш веќе острата логика.

Да не испадне дека само безвезе попувам, еве како мојата логика и здраворазум ми зборуваат:

Премиса 1: колата уз вожња се загрева *многу* побрзо отколку во лер. Уз вожња требаат неколку минути, у лер требаат неколку десетици минути. Значи, разлика во времето не е каква било разлика, туку огромна, од ред величини.

Премиса 2: деловите од моторот низ кои се пропагира пропулзијата се подмачкуваат за неколку секунди.

Премиса 3. доколку се вози внимателно и полека, деловите на кои се мисли во П2 се малку оптоварени.

Премиса 4. при својата работа моторот енергијата ја троши воглавно да се врти самиот себе, што значи дека некакво фиксно, паразитско оптоварување постои во секој случај (напр фрикцијата меѓу клипот и цилиндерот...), не е мало (напротив) и се јавува во подеднаква мера и кога колата се вози, и кога брмчи во лер.

Значи, доколку веќе моторот се аби додека работи ладен и доколку тоа абење со внимателно возење не се зголемува значително, тогаш зошто непотребно да го зголемувам времето во кое што работи ладен? Зошто загревањето да се оложува за она (долго) време кое што е потребно моторот да се загрее во лер?

Цитат: Falanga
Не се идиоти. Само таквите работи ги пишуваат од многу различни причини: најбитната е потрошувачката.

Не. Не е проблемот до потрошувачката, туку непотребното абење на моторот. Мене ми е нелогично ова што го зборуваш, искрено. Кога е моторот ладен ecu-то воопшто не штеди гориво, напротив фрла ко луд се со една цел - моторот ИТНО да се загрее.

Поздрав и немој многу при срце да си зимаш. Си праиме муабет.

Отсутен Simo - Carrier159

  • Сам свој мајстор
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 43710
  • Il Moderatore

И сега треба ли да се загрева или не?

Како на кој му е кејф! :D

Auto ko i svaka Alfa automatski nevalja. Da je najbolji auto na svijetu - opet nevalja jer je Alfa.
Da Alfa nevalja će ti potvrdit SVI koji nikad nisu vozili istu. Jer da valja onda bi je vozili. A kako nisu - nevalja.

Отсутен Cuore Sportivo

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 17675
  • Alfa155 & AlfaGT
Препораката од производителите дека нема потреба од загревање се должи на денешната се поголема употреба на синтетички масла кој се карактеризираат со многу подобри својства од минералните. Покрај останатите позитивни карактеристики, за темава најбитни се:

*Measurably better low- and high-temperature viscosity performance at service temperature extremes
*Better lubrication during extreme cold weather starts

Отсутен Tommy

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7274
паљим гољф, ради минут, и пољека ама сигурно возим ... со 20-30, дур да га искочим од љипково ...

Отсутен filipv

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7511
  • и сега?
А што со тоа дека кога е ладен моторот димензиите на деловите не се тие кои треба да бидат и тоа создава проблеми?

Тоа е само причина повеќе да се тргне полека и веднаш. Клипот треба што помалку пати да иде горе-доле со неиделна димензија. Триењето меѓу клипот и цилиндерот е тоа што е - ја возел ја не возел. Работата на ладно го аби моторот возел - не возел. Затоа вози, за тој хорор да трае што пократко време.

Отсутен MarceCvarce

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 8953
најдобро да не се трга воопшто, исто така да не се ни пали воопшто ни загревање ни абење ни бутур :)

Отсутен Tischläufer

  • Le Diesel
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 34097
  • Таков е животот... јебига
Поздрав и немој многу при срце да си зимаш. Си праиме муабет.
Овде не сме на натпревар па да си земаме при срце. Точно е дека некои работи ни се разидуваат во главите како на пример тоа дека моторот се подмачкува за неколку секунди што велиш ти, што е неточно бидејќи густото масло не тече толку брзо како топлото. Ова би било така доколку палиш загреан мотор. Тоа го пишува во сите линкови погоре.
Башка гледам дека не се разбираме уште од сам почеток. Јас не велам дека треба моторот да работи во место и да се загрее во место. Јас велам дека тоа би било теоретски најдобро за моторот и би предизвикало најмалку абење. Таман работа да треба јас да губам секое сабајле 10 минути во место и тоа 10 минути кои ги немам за трошење.

И на крај краева не мора да се сложиме. Некој ќе се сложи со мене некој ќе се сложи со тебе. И тоа е доволно, секој е слободен да бира со кого ќе се сложи. Како и да е на крај ќе се сложиме сите окулу пивото и жените и темата ќе се заборави, но наученото ќе остане.