МБ 190 е најпродаваната моделска линија од Штудгарт,а целата приказна за успехот на компактната лимузина почнува во 1982г со претставувањето на Бејби Бенз линијата W201 со која традиционалноста на МБ добива сосема нова димензија...
Почетоците на компакт класата (како што во МБ ја означуваат) почнуваат уште во 60-тите,кога инженерот Лудвиг Краус добил за задача да развие проект под кодно име W118.Тоа било за прв пат во Штудгарт интензивно да се размислува за четирицилиндричен мотор со преден погон...Концептот е реализиран дури во 1968г,а е представен како Ауди 100,заради тоа што во 1964г МБ го продава Авто Унион на Фолксваген за 300 милиони германски марки заедно со се инженерот
Но приказната околу компактен автомобил повторно се актуелизира во 70-тите под силен притисок на нафтената криза(Американскиот закон Corporate Average Fuel Economy) и желбата на МБ што повеќе да се прошири на Американскиот пазар,па така требало да ја прошири својата гама...
1974г проектот го добива службениот код(име) W201...Моторот напред,преносот на задните тркала,беше императив за поголем простор,попречно поставениот мотор им дозволува на конструкторите да комбинираат повеќе различни мотори и менувачи...Истотака од голема важност беше да се задржат сите вредности на поголемите Мерцедеси,ама спаковани во компакт...
1978г почнуваат првите тестови со 25 примероци...Секој тестен примерок чини најмалку
400.000 марки,а на еден предпрототип и еден прототип е потрошено дури
4.000.000 марки...Повеќе од 5.000 изминати километри биле потребни за сите делови да бидат дотерани и подесени до перфекција...
Целиот проект чинел 2.5 милијарди марки(од кои пола е потрошено на модернизирање на погоните на Borgward во Бремен)...
1982г Бејби Бенз е конечно представен и со него започнува ерата на компактните Мерцедеси.Дизајнот успешно е реализиран од Бруно Сако со оглед на тоа дека дотогаш ниту тој ниту било кој од МБ немаат искуство во производството на компактни автомобили...
МБ 190 имал целосно ново подвозје со иновативна милтилинк независна оска,без нагазна рачна кочница(како сите останати МБ модели дотогаш)...
За само 3 години произведени се 500.000 четирицилиндарски бензинци 190 и 190Е со зафатнина од 1997ссм3 и снага од 90кс(190) односно 122кс(190Е)...Во појакиот модел е вградено вбризгување од типот KE-Jetronic(Bosch)...
Во идните 10години произведени се околу 15 различни варијанти од W201,а врв на понудата биле Evolution2 и 2.5TD и 122кс...
Фактот дека секој втор купувач на 190-та е нов член на ‘фамилијата‘ МБ како и податокот дека до 1993г се произведени околу 1.879.630(190-ки) е најдобар доказ дека овој модел на Мерцедес успешно си ја заврши својата мисија....
[датотека избришана од администраторот]