Еве го комплетниот текст што се однесува на Маздините мотори
Je li kod benzinaca downsizing,odnosno prelazak s vecih motora na manje s turbopunjacem,jedino resenie?Mazdini strucnjaci vjeruje da nije,sto zorno pokazuju novom generacijom motora serije SKY,koji najprvo ce se ugradzivati u 6-cu,a potom i u modele 5 i 3.Za razlika od vecih ostalih proizvoЏaЧa,kojima udarna pokretaЧка snaga postaju turbobenzinci 1.4 i 1.6,Japanski struЧњaci vjeruju da turbo punjac nije jedino,nitu najbolje resenie za pobolsavanje performanse benziskih motora,uz snizavanje potrosnje goriva i emisije stetnih plinova....Time se razvoj Mazdinih motora osamostaljuje i odvaja od Forda sto je velika i znakovita novost.
Nova generacija dvolitrenih(2.0) benziskih motora SKY nudi 15% visi moment,uz 20% nizu potrosnju goriva,u usporedbu s dosadasnih motora istih gabarita.To se postize povisenjem kompresijskog omjera na 14 i filigranski preciznim izravnim ubrizgavanjem goriva.Istodobno se smanjuje i kompresijski omjer dizelskog motora te se uvodi jedinstvena koncepcija s istim kompresijskim omjerom za benzince i dizelase!To je donedavno bila tehnicka hipokrizija,jer su benziski motori imali kompresijski omjer manji od 10,a dizelasi veci od 20.Vremena se ocito menjaju.....
Benziskih je motorima kompresijski omjer ogranicen na gore,rizikom pojave nekontroliranih detonacija,te vec kod omjera 11:1 nastaju velikih problemi s detonantnim izgraranjem,koje ostecuje i unistava vitalnih djelova motora.Naime,stlacivanjem u drugom taktu smjesa goriva i zraka jako se zagrijava te nastaje rizik samozapaljenja(eksplozije),prije nego preskoci iskra na svjecici,koja je zaduzena za paljenje smjese u najpogodnijem trenutku.NOVIM benziskim motorima,usprkos velikog povecanja kompresijskog omjera,preciznom se regulacijom ubrizgavanja i paljenja osigurava MIRAN i SIGURAN rad motora.
Japanski su strucnjaci dobro procijenili da snizavanje gabarita ne mora biti bolje rjesenje,pogotovo sto se smanjenje obujma motora placa povecanje broja sklopova,ugradnjom zahtjevnog sustava prednabijanja,preko turbopunjaca ili kompresora.
Rjesenje su ponudili u novoj generaciji SKY benziskih motora s izravnim ubrizgavanjem,izvedeno iz vec dokazano uspjesne serije DISI.Osnovna je znacajka povecajne kompresijskog omjera sa 11,2:1 na 14:1.Da se podsjetimo: kompresijski omjer,odnosno stupanj kompresije,je omjer najveceg i najmanjeg radnog obujma kad je klip u dojnoj mrtvoj tocki i radnog obujma kad je klip u gornjoj mrtvoj tocki(kod klasicnih je benzinaca od 9 do 11),a odreden je konstrukcijom motora.
Novi je motor zanimljiv po koncepciji s razmjerno malim promjerom i velikim hodom klipova(83,5 x 91,2),koja donosi prednosti,jer manji klipovi s udubljenjem na celu klipa osiguravaju kompaktan oblik komore izgaranje,cime se smanjuju toplinski gubici i povecavaju ucinkovitost.Premda ta koncepcija ima i ogranicenja,jer se povecavaju gubitci topline preko stijenki cilindara(efekt hladnih klipova),sto smanjuje ucinkovitost,u konacnicu su postignuta velika poboljsanja.Za to je zasluzna i druga generacijom izravnim ubrizgavanja,preko PIEZO-brizgaljki u sustavu zajednickog voda(common-rail),koje maksimalne tlakove ubrizgavanja povisuje na 200 bara.Time se u cjelokupnjoj komori za izgaranje postize stehiometrijski omjer zraka i goriva(14,7:1) te ostvaruju uvjeti za kvalitetno i potpuno izgaranje,uz minimalnu emisiju stetnih plinova.
Bitno povecanje ucinkovitosti motora najvecu snagu podize na 165KS,a okretni moment na 210NM,sto je jedan od najboljih rezultata u klasi.Vrijednost nove koncepcije vidi se i po potrosnju goriva,koja se smanjuje na samo 5,5L.Motor bez turbopunjaca ima ravnomjerniju radnu karakteristiku,uz nesto nizi okretni moment,sto olaksava izvedbu spojke i mjenjaca.Jednostavnija izvedba povecava pouzdanost i smanjuje masu motora te olaksava odrzavanje.Trzisna se promocija ocekuje na proljece,a sva navedena poboljsanja kupci ce dobiti bez povecanja CIJENE.
И нешто накратко за SKY дизел моторот(SKY-D),кој ке биди со 2 турба,кој и БЕЗ катализатор ке ги исполнува ЕУРО 6 нормите.....али за тоа друг пат
Извор: AUTO KLUB HR