Сеуште си млад/а неискусен/а и се плашиш. Со повисока брзи а на колата се намалува контролата. Ти се плашиш дека немаш контрола. Си возела на отворено? Пробај малку и ќе ги навикнеш и повисоките брзини.
Малку стекни искуство барем 100 возачки часа па ќе си дојде само олабавувањето. Треба да почнеш да ја чувствуваш колата како дел од тебе. Како рамената така и таа. Од око знаеш како да се снајдеш и да поминеш пешки низ гужва така и со кола. Од око да знаеш каде те собира а каде не.
1. Да стекнеш осет за големината на колата. Дека ти не си човек во кола (тогаш си патник), туку дека си кола. Со димензии од 2метра на 4 метра. Кога ќе се освестиш дека командите треба да се соодветни за твојата димензија и агилност ќе е полесно.
И
2. Свесност за околината. Ти се кола меѓу други коли. Треба да си свесна за однесувањето на другите учесници во сообраќајот и нивните активности. Треба да ги предвидуваш нивните активности и да ја воочиш секоја ситуација барем 5 секунди пред да се случи.
Толку.
Другото е механика и спорт. Како што си научила да шутираш баскет топка или да скијаш ќе научиш и да возиш механички. Но психологијата е тешка.
П.с. за брзината можеш да видиш тука едноставно објаснување:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Solomon_curveВажно е брзината на возилата на патот да е што е можно по слична за да се намали бројот на потенцијални несреќи.
Значи ако е дозволено 50кмч ама во автокоманда на излез просечно се вози 75кмч тогаш "нормално" е да возиш 75кмч. Зошто тоа ја намалува можноста за несреќа и е најблиско со останатите возачи.
На Тетово-Гостивар денски на сончево време присечна брзина на колите е 105кмч, а дозволена е 80кмч. Ако се потрудиш да видиш ќе забележиш дека многу малку возачи возат 80кмч. Скоро никој. Сите возат повеќе зошто условите на патот дозволуваат просечната брзина на просечниот возач да е повисока. Па согласно тоа 105кмч е најдобра брзина од сигурносен гледен аспект.
Истиот тој пат навечер кога е замрзнат има просечна брзина од 65кмч и толку е најсигурната брзина. Таа зависи од условите на патот.
А секако тука е и пречењето на останатите учесници во сообраќајот. Важно е секогаш да ги пропушташ возилата зад тебе и да не правиш колона (колона законски се 3 возила). Ако се формира колона треба да ја пропуштиш да те помине.