Изволте цел текст без насловот кој толку ти смета !
ОБРАТИ ПАЖЊУ НА БОЛДИРАНИОТ ДЕЛ!!!!!!
Јас мислам дека ти го немаш прочитано целиот, освен она што си сакал да го прочиташ и тоа што тебе ти одговара и во манир на новопечен политичар вадиш од контекст реченици за да докажеш она што тебе ти одговара.
Пола текст се однесува на споредба меѓу Застава и Хјундаи.
Ukupan proizvodni kapacitet Hyundaijevih tvornica iznosi 3,91 milijun vozila
Kada su 2003. godine tijekom svečanog otvorenja novog tehnološko-razvojnog centra u njemačkom Russelsheimu čelnici Hyundaija izjavili kako očekuju da će tvrtka u roku deset godina ući među pet najvećih proizvođača automobila na svijeta, mnogi su tu vijest dočekali skeptični, a neki i s podsmijehom. Nepunih pet godina kasnije Hyundai Motor Group, koju čini i sestrinska Kia, dosegnula je četvrto mjesto na toj prestižnoj ljestvici i tamo je i danas, s tendecijom daljnjeg penjanja.
Kratka povijest
Hyundai je, primjerice, samo tijekom prošle godine prodao više od 3,6 milijuna automobila u 186 zemalja diljem svijeta, odnosno 16,3 posto viπe nego 2009., i sve to tijekom jedne od najvećih kriza u povijesti automobilske industrije. U Hyundaijevu sve veću moć i respekt u svijetu automobila sami smo se uvjerili prilikom proπlotjednog posjeta Koreji tijekom kojega smo obišli razvojni centar u Namyangu i sjedište Hyundai-Kije u središtu Seula.
Hyundai Motor je tijekom relativno kratke 44-godišnje povijesti (tvrtka je osnovana 1967.) ostvario gotovo nevjerojatan uspjeh od kojeg strepe i automobilske ‘megasile’. Svijet je prvi put čuo za tog korejskog proizvođača kad je 1976. lansiran i na inozemna tržišta prvi put izvezen Pony, Hyundaijev model koji je eventualno pridonio neuspjehu Yuga u SAD-u.
Tvornice diljem svijeta
U odnosu prema jugoslavenskom modelu, korejski je nudio više prostora, snažnije motore i nižu cijenu. Hyundai Motor tada je zapošljavao nešto više od 6000 radnika, a danas ih samo u razvojnom centru u Namyangu ima 10.000. Hyundai danas zapošljava 78.000 radnika, a osim tri u Koreji (tvornica u Ulsanu je najveća na svijetu), tvornice su otvorili u Češkoj, Rusiji, Turskoj, Indiji, SAD-u i Kini. Globalni proizvodni kapacitet je čak 3,91 milijun auta.
Ulazak na tržište SAD-a - završio debaklom!
Sredinom 80-ih godina prošloga stoljeća, Zastava i korejski Hyundai bili su izjednačeni po broju prodanih automobila. Oba su 1984., naime, prodala oko 240.000 vozila, i to uglavnom na domaćim tržištima.
Posao stoljeća
Potaknuta velikim uspjehom, oba su gotovo istodobno krenula u osvajanje zahtjevnog tržišta SAD-a, no tada im se zajedničke putanje razilaze. Hyundai je s Ponyjem 1986. impresionirao Amerikance i postigao odličnu prodaju, a prvotno se učinilo da je 1988. jednako dobro krenulo i Zastavi s tada već poznatim Yugom. Zastavini čelnici toliko su bili impresionirani prodajom da su ulazak Yuga u SAD nazvali poslom stoljeća, no pokazao se nepouzdanim, kvarljivim i loše izrađenim te je tijekom pet godina na tamošnjem tržištu prodan u “samo” 141.511 primjeraka. Zastava je vrhunac doživjela 1989. godine (djelomično i zbog američkog “uspjeha”) kada je prodala 308.478 primjeraka. Početkom rata prodaja je počela naizgled blago padati, da bi 1992. bila srezana na samo 23.915 vozila, a godinu dana kasnije na mizernih 679.
Gašenje ‘slavnih’
Krajem prošlog desetljeća, Zastava je ugasila svoja tri najpoznatija modela. Ukinuta je proizvodnja Yuga (794.428 prodanih), modela 101 (prodan u 1,273.532 primjerka) i ne osobito uspješne Floride (29.950 prodanih). Jedini model koji je opstao te se i dalje solidno prodaje na domaćem tržištu jest Zastava 10, balkanska izvedba starog Fiata Punta nastala suradnjom kragujevačke tvrtke i talijanskog diva.