Na sledniov nacin mozete da si go proverite vasiot motor dali e vo red ili pak treba da se otvori pred sledniot dragster! Huhu Napomena e deka ako vozite bregasta osovina so golem stepen ovoj cekor nema da bidete vo moznost da go izvedete! (ova se misli na trkacka bresta, standarnite koli slobodno se merat)
Formula za presmetka na pritisok vo cilindar vo gorna mrtva tocka (ova recisi nieden majstor vo MKD ne go pravi, najcesto ne go znaat, a tie sto go znaat ne go kazuvaat zosto kosta pari, ama aj da ne bidam buljas
):
p = p0 * CR (na lambda)
p = pritisok vo cilindar na godna mrtva tocka
p0 = pritisok na cilindar vo dolna mrtva tocka koj najceto e 1bar
CR = Kompresionen soodnos/razmer
Lambda = e specificen toplinski soodnost koj za benzin/diesel/ethanol izmesan so vozduh iznesuva 1.4, a za mesavina od metan-vozduh e 1.3
Skolski primer, ako imame motor koj raboti na benzin i ima komresionen soodnos 10:1 togas pritisokot vo cilindarot ke bide:
Pritisokot vo gorna mrtva tocka = 1bar * 10 (na 1.4) = 25.12bar
Za da ne ve maltretiram so uste formuli eve edna tabela sto ja imam od nekade prevzemeno od koja ke si vidite priblizni vrednosti:
Komresionen soodsno = Soodnos na pritisok vo cilindar
2:1 = 2.64:1
3:1 = 4.66:1
5:1 = 9.52:1
10:1 = 25.12:1
15:1 = 44.31:1
20:1 = 66.29:1
25:1 = 90.60:1
Epa srekjno, trkacki motor bez ovaa matematika nikogas nema da funkcionira 99% dobro, ako voopsto funkcionira!