Iako su dizel motori posljednjih godina znatno napredovali i neki proizvođači svoje sportske top modele nude i sa takvim tipom motora, mnogi niti danas ne mogu zamisliti sportski automobil ako nije ispod prednje haube čistokrvni benzinski motor. Alfu 156 već smo imali u ovoj rubrici, ali redizajnirani model uređen u stilu WTCC Alfe 156.
Danas vam predstavljamo prvu seriju Alfe 156, originalni rad dizajnera Waltera De’Silve. Upravo ovaj model koji je predstavljen pred gotovo 15 godina je zaslužan za preporod Alfa Romea i osigurao je dobre prodajne rezultate narednih godina za tvrtku iz Milana. Koliko je dizajn ovog modela bio napredan, najbolje potvrđuje činjenica da i nakon 15 godina ne izgleda nimalo zastarajelo, već naprotiv, modernije od velikog broja današnjih automobila. Alfa Romeo 156 u početku se nudila sa 4 različita benzinska motora. Među ponuđenima, vjerojatno najbolji omjer uloženo dobiveno postignut je sa 1.8 Twin Spark motorom, prvotno snage 144 KS.
Danas vam predstavljamo Alfu od 156 od Matije iz Krapinskih Toplica. Ova Alfa 156 u prilično rijetkoj Binaco Polare bijeloj boji u originalu pokretana je spomenutim 1.8 litrenim Twin Spark motorom. Matija je odlučio svoju Alfu urediti u stilu top modela 156, odnosno u stilu modela koji nose slavnu oznaku GTA (Gran Turismo Aligerado). Promjene su započete na vanjskom dizajnu koji je u potpunosti uređen u stilu GTA modela. Drugačiji prednji branik sa široko postavljenim svijetlima za maglu, bočni pragovi i stražnji branik sa difuzorom lako će zbuniti i dobre poznavatelje Alfe te je zaista teško ovu Alfu 156 razlikovati od originalne GTA verzije. Za kompletnu preobrazbu, tu su i zatamnjeni prednji farovi i alu naplatci sa modela GTA, veličine 17″ sa gumama 215 mm širine. Ugrađenim distancama od 16 mm na svim kotačima dobiven je širi trag kotača koji se savršeno uklopio sa proširenjima na karoseriji. Automobil je kompletno lakiran ponovno u originalno Bianco Polare boju, dok je krov crne boje što čini danas modernu dvobojnu kombinaciju.
Vanjski tuning ove Alfe 156 samo je uvod u ono najvažnije. Znatno agresivniji izgled u stilu modela GTA, a kojim nisu narušene osnovne linije Alfe 156, zahtjeva i motor dostojan vanjskog izgleda. Izvorno Alfa 156 GTA pokretana je 3.2 litrenim V6 motorom snage 250 KS. S obzirom da je ovaj motor prilično rijedak, Matija se odlučio na ugradnju obujmom nešto manjeg, ali koncepcijski istog V6 motora obujma 3.0 litara i 24 ventila. Ovaj motor ugrađivao se u čitav niz modela Alfe, od 164 do GTV/Spider i 166 pa čak i u Lanciu Thesis. Posljednji primjerci ovog po mnogima najljepšeg V6 motora ugrađivani su u model 166 i razvijali su 226 KS pri 6200 okretaja uz okretni moment od 275 Nm. Takav isti motor nalazi se i u ovoj Alfi te nudi performanse gotovo istovjetne GTA modelu. S obzirom za znatno povećanje snage u odnosu na serijski 1.8 Twin Spark promjenjen je i mjenjač, odnosno ugrađen je onaj iz modela Alfe 156 2.5 V6 koji sasvim dobro podnosi i snagu od 226 KS. Iako je ovaj V6 poznat po izvanrednom zvuku koji vas stalno tjera da vozite na viskom okretajima, Matija se odlučio na dodatna poboljšanja promjenama na usisu i ispuhu. Umjesto serijskog filtera zraka ugrađen je filter Sprintfilter KD1R 70, a originalni ispuh zamijenjen je ispušnim sustavom od inoxa koji je po narudžbi za ovu Alfu izradila naša poznata tvrtka Lastovčić.
Kod kvalitetnog tuninga povećanje snage zahtjeva i poboljšanje na kočnicama. Stoga su na ovu Alfu ugrađeni prednji diskovi veličine 305 mm te kočione čeljusti sa četveroklipnim Brembo kliještima, također preuzetim sa modela GTA. Serijski ovjes također je zamijenjen tzv. “gewindima” njemačke marke TA-TECHNIX čime je automobil niži za oko 40 mm.
Iako su već ove promjene dojmljive, kompletan tuning završava promjenama u unutrašnjosti. Vanjski stil u dvije boje, bijeloj i crnoj, zadržan je i unutrašnjosti. Tako su promijenjena sjedala koja su tapicirana u dvije boje. Također pojedini detalji unutrašnjosti lakirani su u istom dvobojnom stilu. Mnogo pažnje posvećeno je i audio sustavu koji je kompletno promijenjen. Ugrađen je autoradio Alpine model Cda 9884r u kombinaciji sa kvalitetnim Rockford zvučnicima.
Za kraj predstavljanja ove Alfe upitali smo vlasnika nekoliko pitanja:
ALFA CORSE: Koji je bio glavni razlog za ovakav tuning projekt vaše Alfe?
Matija: Oduvijek sam volio uljepšavanje automobila i personalizaciju Alfe te izlaz iz svakodnevice dizajna koji viđamo na našim cestama. Sva sreća pa po meni nisam trebao puno toga mijenjati jer je De Silva napravio jedan od najljepših automobila današnjice.
ALFA CORSE: Koliko ste zadovoljni bili izgledom i performansama prije tuninga automobila?
Matija: Izgled Alfe 156 je odličan te svaka očuvanija 156 izgleda kao da je sad izašla sa proizvodne trake. S obzirom na izgled, motor 1.8 Twin Spark mi se činio preslabim za takav auto.
Ocjena (0-10): 7
ALFA CORSE: Koliko ste zadovoljni izgledom i performansama nakon tuninga?
Matija: Mogu reći da je sad to to, ništa više ne bih mijenjao, prezadovoljan sam performansama i izgledom Alfe mada kak’ mi tuneri velimo reći; uvijek ima mjesta poboljšanju!
Ocjena (0-10): 10
http://alfa-corse.com