Автор Тема: Дали подобро да се тргне веднаш или да се почека моторот да се загрее во лер?  (Прочитано 165242 пати)

Отсутен gOJDO

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7689
  • Хорска Секција
НЕМА ПОТРЕБА ОД ЗАГРЕВАЊЕ!!!

1) Сите модерни мотери се контролирани компјутерски и немаат карбуратор. Компјутерот со сензорите води сметка за температурата и соодветно ја дозира смесата.
2) Палењето е контролирано електронски и во зависност од временските услови и потребите на моторот.
3) Денешните масла за подмачкување се до толку усовршени што било кое проечно масло за неколку секунди веќе ги има постигнато минималните карактеристики за безбедно подмачкување.
4) Моторот побрзо се загрева со возење одошто со работа во лер гас. За да се загрее ко што треба му треба минимум еден саат работа под лер гас или 15 до 30 минути возење (без малтретирање).

Со други зборови за „не дај боже“ можете да ја загреете колата некои 10 секунди. Се понатмау е трошење време и гориво. И уште нешто, пред некој да прибележи, моторот не треба да се малтретира кога не е загреан. Значи ако сакаш да изиграваш Шумахер прво загреј го моторот, па потоа малтретирај го. А загревање се прави со возење 15-30 минути, а не со 5-10 минути пљукање гориво од богата смеса под лер гас.

За оние кои бараат аргументирани извори:
http://autos.aol.com/article/warm-up-car/
http://green.yahoo.com/blog/daily_green_driving/96/eight-facts-about-warming-up-your-car-in-winter.html
http://oee.nrcan.gc.ca/transportation/idling/14743
http://www.hcdoes.org/airquality/anti-idling/idlefaq.htm
http://www.thetfordvermont.us/docs/minutes/TECMinutes/Vehicle%20Idling%20Q&A.pdf
http://ca.autos.yahoo.com/p/2052/winter-driving-tipswarming-up-the-car
http://www.thehcf.org/antiidlingprimer.html
Ум шо идит отпосле не јет ум!

Отсутен Tischläufer

  • Le Diesel
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 34097
  • Таков е животот... јебига
моторот не треба да се малтретира кога не е загреан.
Така де.

Отсутен brasica

  • Јуниор
  • **
  • Пораки: 296
Баш пред некој ден го листав упатството од Аудито и баш беше нагласено да не се загрева во место колата. Ни 5 сек. ни 10 сек. Палиш и тргаш.

Отсутен Simo - Carrier159

  • Сам свој мајстор
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 43710
  • Il Moderatore
The problem is, letting your car sit and idle is the slowest way to bring it up to operating temperature because it’s generally sitting in your drive at just above idle speed. And this method to warm up also invites other problems.
.......
The best bet? Even when it’s 10 degrees F outside, start your car, let it run for 30 to 60 seconds to get all the fluids moving, then drive off gently. Your engine will warm up faster, your exhaust system will get up to temperature faster so the catalytic converter can do its thing, and you’ll use less fuel. Which is what you wanted all along anyhow, right?

If it's below zero outside, it would be a good idea to give the engine five minutes or a little less before you drive off into the frozen wilderness!

Read more: http://www.motherearthnews.com/ask-our-experts/car-engine-warm-up.aspx#ixzz1hcFkW5H9

Ова отприлика се поклопува со моето „загревање“. Значи летно време 30-тина секунди не повеќе, а зимно време 2-3 минути, дур да одмрзнам стакла... Треба да е ОК :)

Auto ko i svaka Alfa automatski nevalja. Da je najbolji auto na svijetu - opet nevalja jer je Alfa.
Da Alfa nevalja će ti potvrdit SVI koji nikad nisu vozili istu. Jer da valja onda bi je vozili. A kako nisu - nevalja.

Отсутен Tischläufer

  • Le Diesel
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 34097
  • Таков е животот... јебига
Се обидувам да најдам еден голем PDF које уствари извадок од студија направена од страна на Форд. Форд земале две идентични возила (ако не се лажам Форд Ф-150 камионети) и ги возеле низ Америка не знам точно колку иљади километри. Арно на едниот монтирале во гепекот систем за ладење на моторот кој ќе го држи моторот загреан на 50 степени целзиусови. И така едниот го возат со константна температура од 90 степени а другиот на 50 степени. Кога ги расклопиле моторите на крај фордот возен со ниска температура покажал значително поголем степен на абење од овој другиот. Се сеќавам дека кај тој ладниот нашле микроскопски пукнатини во материјалите за разлика од другиот.

Баш ги читав статиите Гојдо што ги пиша. Ама таму секаде пишува за потрошувачка, согорување, CO2, разлики меѓу инџекшн и карбуратори. А никаде не пишува за последиците од работењето во неработна температура и како се деформираат деловите при брзо загревање и брзо ладење.

Отсутен gOJDO

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7689
  • Хорска Секција
Се обидувам да најдам еден голем PDF које уствари извадок од студија направена од страна на Форд. Форд земале две идентични возила (ако не се лажам Форд Ф-150 камионети) и ги возеле низ Америка не знам точно колку иљади километри. Арно на едниот монтирале во гепекот систем за ладење на моторот кој ќе го држи моторот загреан на 50 степени целзиусови. И така едниот го возат со константна температура од 90 степени а другиот на 50 степени. Кога ги расклопиле моторите на крај фордот возен со ниска температура покажал значително поголем степен на абење од овој другиот. Се сеќавам дека кај тој ладниот нашле микроскопски пукнатини во материјалите за разлика од другиот.

Баш ги читав статиите Гојдо што ги пиша. Ама таму секаде пишува за потрошувачка, согорување, CO2, разлики меѓу инџекшн и карбуратори. А никаде не пишува за последиците од работењето во неработна температура и како се деформираат деловите при брзо загревање и брзо ладење.
Баш би сакал да ни најдеш некаков извадок или целата таа студија, па да видиме што тестирале на кој мотор и под кои услови.

Но како и да е, од она кое си го пишал, сватив дека таму не станувало збор за тргнување непосредно по палење на моторот, туку цело време возење со незагреан мотор со дополнително оптоварување на моторот за систем за ладење. Таквото сценарио нема врска со сценарио на тргнување со незагреан мотор и загревање на истиот со цивилно возење.

Инаку во линковите кои ги приложив не пишува само за CO2, туку убаво е објаснето зошто во минатото автомобилите се оставале да се загреат и зошто денес нема потреба од тоа. Потоа дополнително е објаснето дека со тоа што се остава колата да работи во место дека не се добива ништо позитивно туку дека се добиваат штетни гасови од несогореното гориво во пребогатата смеса при работа во лер-гас.

BTW, со кумот зборевме на темава пред извесно време и кај него во упатството на Акордот пишува дека возилото не треба да се загрева пред да се вози туку како што пиша Брасица пали - вози. Ако имало некакви последици по моторот сигурно инжинерите од Honda и VAG немало да напишат дека не е потребно загревање на моторот па после да си тупат глава со пое*аните мотори поради незагревање.
Ум шо идит отпосле не јет ум!

Отсутен filipv

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7511
  • и сега?
Баш ги читав статиите Гојдо што ги пиша. Ама таму секаде пишува за потрошувачка, согорување, CO2, разлики меѓу инџекшн и карбуратори. А никаде не пишува за последиците од работењето во неработна температура и како се деформираат деловите при брзо загревање и брзо ладење.

Изгледа не си читал доволно внимателно:

"3. Idling hurts the car
( . . . ) idling forces an engine "to operate in a very inefficient and gasoline-rich mode that, over time, can degrade the engine's performance and reduce mileage." ( . . . ) idling causes carbon residues to build up inside the engine, which reduces its efficiency."

Отсутен filipv

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7511
  • и сега?
Има уште една заебанција поврзана со греење у лер: дури и да ја оставиш колата пола саат-саат у лер и да го загрееш моторот и маслото како што треба (и при тоа да го абеш непотребно моторот пола саат-саат), моторот не е единственото нешто во колата кое треба што побрзо да се загрее.

Со кола загреана во лер имаш лажна слика дека можеш да возиш како што сакаш, и покрај тоа што - на пример - менувачот и маслото во него се коцка-ладни. Значи, дури и да си го загреал моторот во лер, пак треба полека и со осет да возиш, што претходното греење на моторот го остава тотално без никаква смисла.

Отсутен Simo - Carrier159

  • Сам свој мајстор
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 43710
  • Il Moderatore
Баш ги читав статиите Гојдо што ги пиша. Ама таму секаде пишува за потрошувачка, согорување, CO2, разлики меѓу инџекшн и карбуратори. А никаде не пишува за последиците од работењето во неработна температура и како се деформираат деловите при брзо загревање и брзо ладење.

Изгледа не си читал доволно внимателно:

"3. Idling hurts the car
( . . . ) idling forces an engine "to operate in a very inefficient and gasoline-rich mode that, over time, can degrade the engine's performance and reduce mileage." ( . . . ) idling causes carbon residues to build up inside the engine, which reduces its efficiency."
Малку не е етака кај новиве мотори - поготово со директно вбризгување на гориво. Пример:

The New Alfa 156 2.0 JTS works using a lean burn approach up to around 1500 rpm and this saves fuel, although not as much as on other lean petrol direct injection engines. Above this rpm, the engine burns a stoichiometric air-fuel mixture, i.e. with a normal 14.7:1 ratio between both components. All this means outstanding performance. This is much better than would be obtained using a normal indirect injection petrol unit.

Auto ko i svaka Alfa automatski nevalja. Da je najbolji auto na svijetu - opet nevalja jer je Alfa.
Da Alfa nevalja će ti potvrdit SVI koji nikad nisu vozili istu. Jer da valja onda bi je vozili. A kako nisu - nevalja.

Отсутен Banzai

  • Blitzqueen
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 9998
До пола минута да почекаш е ОК, повеќе не треба. Нормално не мислам пола минута да чекаш и после пуна. Полека се вози додека не се загрее моторот на работна температура. Иначе тоа не е кога покажувачот за температура на вода ќе ви стигне до работна температура, уљето поспоро се загрева, па затоа провоземе уште малце откако водата ќе дојде до работна температура за да се дозагрее уљето и после нема гајле.

Убаво вика филипв, што правиме со мењачот и неговото незагревање во место? :)
За вкусовите не се дискутира, по нив се плука.

Отсутен Sportex

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7879
  • Иштван Беќар Пецарош
    • camouflage.mk
Јас сабајле ја палам и ја оставам запалена додека отворам порта и ја качам малата у кола и после тргам.
Додека запирам по пат да купма ова она и додека трае церемонијата на примопредавање у градинка колата работи цело време.

Исправно или не не знам ама мислам дека подобро е да работи одколку пали гаси цело време ....??

Отсутен Banzai

  • Blitzqueen
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 9998
Дефинитивно е подобро :)
За вкусовите не се дискутира, по нив се плука.

Отсутен Deni

  • Photo & Light
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 54985
  • Махер
Детален опис на тоа како се употребува возило:





Пали - вози.

Отсутен Simo - Carrier159

  • Сам свој мајстор
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 43710
  • Il Moderatore
До пола минута да почекаш е ОК, повеќе не треба. Нормално не мислам пола минута да чекаш и после пуна. Полека се вози додека не се загрее моторот на работна температура. Иначе тоа не е кога покажувачот за температура на вода ќе ви стигне до работна температура, уљето поспоро се загрева, па затоа провоземе уште малце откако водата ќе дојде до работна температура за да се дозагрее уљето и после нема гајле.

Убаво вика филипв, што правиме со мењачот и неговото незагревање во место? :)
Се загрева и тоа, ама не директно, туку индиректно преку куќиштето што е врзано за мотор - и нормално, не како моторот што се загрева. Инаку маслото во менувач, во зимски услови, после 20-30 мин е загреано...

Auto ko i svaka Alfa automatski nevalja. Da je najbolji auto na svijetu - opet nevalja jer je Alfa.
Da Alfa nevalja će ti potvrdit SVI koji nikad nisu vozili istu. Jer da valja onda bi je vozili. A kako nisu - nevalja.

Отсутен Tischläufer

  • Le Diesel
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 34097
  • Таков е животот... јебига
Баш ги читав статиите Гојдо што ги пиша. Ама таму секаде пишува за потрошувачка, согорување, CO2, разлики меѓу инџекшн и карбуратори. А никаде не пишува за последиците од работењето во неработна температура и како се деформираат деловите при брзо загревање и брзо ладење.

Изгледа не си читал доволно внимателно:

"3. Idling hurts the car
( . . . ) idling forces an engine "to operate in a very inefficient and gasoline-rich mode that, over time, can degrade the engine's performance and reduce mileage." ( . . . ) idling causes carbon residues to build up inside the engine, which reduces its efficiency."
Зависи што и од каде читаш. Читаме тврдења кои не се поткрепени (и тоа што го пишува на интернет не е агранција дека е точно) и тоа не значи дека треба слепо да им веруваме. Затоа јас велам дека здравата логика и познавањето на фундаментите на работите се покорисни отколку сурфање п некои шкљ сајтови хостирани кај перо дома или кој знае каде. На пример:

* It's common practice, here in the great white north, to let your car warm up before driving. I don't think one could go a single winter without hearing a warning to let your car warm. Though, possibly our winters are much more harsh than yours. In the true great white north, Canada, at least in Quebec, there are warmers placed on cars overnight.

It's so ingrained in me, I can't even contemplate driving off without warming my car first, in winter. Though, in Michigan, even if you clear the exterior of ice and snow, if you don't let your window defroster run for a bit, you're not seeing to go anywhere, anyway.

* My father was a certified mechanic, granted this was years ago, but he told me never to take off until the car had idled down. When you first start a car it idles fairly fast then slows a bit and you should never take off until it reaches that point. He said the oil needs to get from the oil pan into the engine to protect it. He never mentioned anything about this hurting the car in anyway.
Another fine reason for letting it warm up is to make sure your windows are clear. In Georgia they ticket peephole drivers. (those with just a little area they can see out of on the windsheild)

* Cold running engines tend to sludge-up. If you run it like this for any length of time you'll need to also change the oil.

* Most new engines are ABC, meaning 3 diferent metals and in order to run the engines they need to be at 200F, this is where all the metas have expanded to there operating temps, actualy running an ABC engine below optimal temp is just as bad if not worse than overheating.

* Cold engines emit far higher percentages of unburned hydrocarbons than warm engines do. Sadly still, the average catalytic converter isn't able process 100% of unburned hydrocarbons, even at the best of times. Also, catalytic converters need higher exhaust temperatures to work properly.
Throw in a cold engine emitting a high percentage of unburned hydrocarbons, repeated thousands of times, and you may end up with a "plugged" converter.
Basically, the converter becomes overwhelmed and literally ceases to function. This will happen over long time, and the end effect is: poor mileage and much dirtier exhaust.
Your best bet? Even when it's 10 degrees outside, is to start your car, let it run for 30 to 60 seconds enough to get all the fluids running, and drive off gently. Your engine will warm up faster, your exhaust system will get up to temperature faster so the cars catalytic converter can do its job, and you'll use much less fuel. Which is what we all wanted all along?
If it's below zero degrees, it's good to give the engine five minutes or a bit less before you drive off into the frozen surroundings.

Некаде се спомнуваат некои работи некаде се преќутуваат, што ме тера да помислам дека се маргинално битни односно се речиси небитни.

А маслото во менувачот се загрева од моторот преку трансфер на топлина од блокот на моторот. Ако некој возел кола со термометар за масло ќе знае дека темературата на маслото во менувачот доцни некаде 2-3 минути зад температурата на моторот, така да тоа и не е така голем проблем.