Често ги слушаме овие изрази и кога сакаме да ги протолкуваме, најчесто наидуваме на на сложени неразбирливи (no user friendly) дефиниции и сл. Целта на отварањево на темава ми е баш упростувањето на истите, а верувајте за ентузијастите кои знаат како да го искористат ова - многу значи. Секако дека јас нема да можам детално да ги елаборирам, ама затоа carclub има многу млади потенцијални вундер кидс-ови
кои верувам дека ќе ја збогатат темава со нивни лични излагања, постарите со нивните искуства и тн.
О.К. да не паламудам многу - преѓимо на ствар
Оpen Loop и Closed Loop се два термина кои се користат да го објаснат модот на ECU-то во врска напојувањето со гориво. Најпросто, во затворена петља, така да ја наречам (Closed Loop), ECU-то напојувањето со гориво ги отчитува параметрите од кислородните (О2) сензори или народно ламбда сондата која отчитува +/- 14.7 AFR (14.7 единици воздух во однос на една единица воздух) и прави корекции да го задржи истиот сооднос. Ако колата е во лер, на пример и односот е 13.5, ламбда сондата ќе го искорегира да биде повторно 14.7:1 со додавање на гориво.
Во отворена петља (Open Loop) додавањето на гориво се базира врз основа на отчитувањата на MAF сензорот и на open loop fuel table кој треба да се искалибрира при секоја замена на MAF сензорот. Овие промени сигнификантно влијаат на отчитувањата на протокот на воздух од MAF сензорот.
Кога го стартувате возилото, компјутерот е во open loop, додека не се загрее ламбда сондата (има посебни грејачи во неа).
Кога ќе се загрее О2 сензорот, колата влегува во затворена петља (Closed Loop) и истата ги врши понатамошните корекции на напојувањето со гориво.
Компјутерот може да влезе во open loop и под други услови, на пример позицијата на педалата за гас. Значи кога педалата за гас ви е to the metal, колата влегува повторно во open loop.
Има многу примери и муабети за зборење, ама да оставиме простор и другите да се искажат. Можда ова што го наведов и не е баш така