Автор Тема: Како да го (под)средиме сообраќајот во Скопје?  (Прочитано 219145 пати)

Отсутен andrejnaumovski

  • Редовен
  • ***
  • Пораки: 1971
Одг: Како да го (под)средиме сообраќајот во Скопје?
« Одговори #1080 на: 27 Ноември 2025, 20:44:04 pm »
Се сложувам со тоа за пешачките до кружни, ама сепак и такви какви што се, се далеку подобро него ли катастрофава од семафори, буквално на секои семафори стоиш, небитно дали си во шпицот или возиш во ноќни часови како Ут, едноставно секој семафор црвено....

А со кружните текови проблемот е што народот не сфаќа дека кога влегуваш внатре во кружен тек, тие две ленти што се во круг во кружниот тек се исто како и да возиш по булевар, односно ако сакаш пример од внатрешна лента да искочиш од кружен тек, мора да си сигурен дека во десната лента односно надворешната лента нема возили бидејки во кружен тек, ако ја возиш лентата во која си влегол, можеш да возиш во таа.
Ако сакаш да ја промениш, треба да се осигураш дека во другата лента нема возило, баш како и на булевар.

Односно ако две возила влегуваат во кружен тек, тој во надворешна лента нема обврска дека мора на првиот исклучок да го напушти кружниот, туку има право да го сврти и цел круг во кружниот бидејки е една лента во круг (исто како и внатрешната)
Ако ти од внатрешна се исклучуваш додека некој во надворешна продолжува да вози во кружниот и го удриш, ти си крив, а не тој во надворешна.

Ако ова правило на сообраќај во кружен тек го знаат барем 5% од возачите во државава, ја ќе се обесам.

Во надворешна лента немаш право да го свртиш цел круг. И обележани се кај нас прилично добро која лента за кои исклучоци е.

Отсутен FiLo

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 6905
Одг: Како да го (под)средиме сообраќајот во Скопје?
« Одговори #1081 на: 27 Ноември 2025, 20:47:49 pm »
Имаш право бидејки двете ленти се една целина во круг и се исто како и булевар.
Значи ако во кружен влеземе јас и ти, јас во надворешна, ти во внатрешна и потоа на прв исклучок ти сакаш да се исклучиш, а јас во надворешна не се исклучам, туку продолжам да возам, ти си крив за ударот.
Зошто ?

Исто како и на булевар, ако јас ја држам лентата, а ти ја менуваш лентата без да се осигураш оти немаш до тебе друго возило, ти си крив.

Исто е, на СатПатрола баш ова го објаснуваше Младен Алвирович, побарај го видеото.


Да се сложувам дека не е културно да фатиш и си вртиш кругови пошто по правила е дозволено, ама пак треба да внимаваш особено од внатрешна ако се исклучуваш, ако има во надворешната лента возило и се случи удес, ќе го јадеш ти.

Отсутен andrejnaumovski

  • Редовен
  • ***
  • Пораки: 1971
Одг: Како да го (под)средиме сообраќајот во Скопје?
« Одговори #1082 на: 27 Ноември 2025, 20:54:45 pm »
Имаш право бидејки двете ленти се една целина во круг и се исто како и булевар.
Значи ако во кружен влеземе јас и ти, јас во надворешна, ти во внатрешна и потоа на прв исклучок ти сакаш да се исклучиш, а јас во надворешна не се исклучам, туку продолжам да возам, ти си крив за ударот.
Зошто ?

Исто како и на булевар, ако јас ја држам лентата, а ти ја менуваш лентата без да се осигураш оти немаш до тебе друго возило, ти си крив.

Исто е, на СатПатрола баш ова го објаснуваше Младен Алвирович, побарај го видеото.


Да се сложувам дека не е културно да фатиш и си вртиш кругови пошто по правила е дозволено, ама пак треба да внимаваш особено од внатрешна ако се исклучуваш, ако има во надворешната лента возило и се случи удес, ќе го јадеш ти.

Не смееш ни од внатрешна лента да се исклучиш на првиот приклучок. Ако се почитуваат пропишаните обележувања за која лента за кој исклучок е не постои теоретска шанса да дојде до ситуација возило од внатрешна лента да му пресече пат на возило од надворешна.

Отсутен FiLo

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 6905
Одг: Како да го (под)средиме сообраќајот во Скопје?
« Одговори #1083 на: 27 Ноември 2025, 21:02:37 pm »
Еве ти го кружниот во Кисела Вода, поранешна последна 24.
Две ленти се, ама една лента за исклучок за нагоре накај Припор.

Доаѓаме од Гет накај Припор, јас во надворешна, ти во внатрешна. Двајцата сакаме нагоре по Припор да возиме. Значи и двајцата сакаме да се исклучиме на вториот исклучок.
Јас сум со предност пошто сум во надворешната лента.
Ти во внатрешната мора да почекаш јас да се исклучам бидејки ти прво ја менуваш од внатрешна во надворешна, па потоа се исклучуваш од кружниот.
А јас од надворешната само се исклучувам од кружниот тек.

Eдит: во надворешна лента можам и до третиот исклучок накај Цементара, едноставно тоа е целина на една лента, ја држиш исто како и на булевар.

Но како и да е, и во сите вакви ситуации и непочитување на правила, далеку помалку сообраќајки има на кружни текови отколку на класична раскрсница со семафор, едноставно мораш да успориш на кружен тек, нема летање, а ваму летаат за семафор да фатат, па уште двајца успиени си проаѓаат лагано на црвено, па некој на некоја раскрсница најпаметен сака лево, и застанува најнапред, на пешачки, ја блокира лентата за право пошо он сака прв да биде за лево.

Така да само што повеќе кружни текови е спасот.
« Последно менување: 27 Ноември 2025, 21:09:05 pm FiLo »

Отсутен dreamson

  • Јуниор
  • **
  • Пораки: 672
Одг: Како да го (под)средиме сообраќајот во Скопје?
« Одговори #1084 на: 27 Ноември 2025, 21:16:57 pm »
Се сложувам со тоа за пешачките до кружни, ама сепак и такви какви што се, се далеку подобро него ли катастрофава од семафори, буквално на секои семафори стоиш, небитно дали си во шпицот или возиш во ноќни часови како Ут, едноставно секој семафор црвено....

А со кружните текови проблемот е што народот не сфаќа дека кога влегуваш внатре во кружен тек, тие две ленти што се во круг во кружниот тек се исто како и да возиш по булевар, односно ако сакаш пример од внатрешна лента да искочиш од кружен тек, мора да си сигурен дека во десната лента односно надворешната лента нема возили бидејки во кружен тек, ако ја возиш лентата во која си влегол, можеш да возиш во таа.
Ако сакаш да ја промениш, треба да се осигураш дека во другата лента нема возило, баш како и на булевар.

Односно ако две возила влегуваат во кружен тек, тој во надворешна лента нема обврска дека мора на првиот исклучок да го напушти кружниот, туку има право да го сврти и цел круг во кружниот бидејки е една лента во круг (исто како и внатрешната)
Ако ти од внатрешна се исклучуваш додека некој во надворешна продолжува да вози во кружниот и го удриш, ти си крив, а не тој во надворешна.

Ако ова правило на сообраќај во кружен тек го знаат барем 5% од возачите во државава, ја ќе се обесам.

Еве ти доказ дека не си во право со тоа што велиш ако си во надворешна лента од кружниот тек, дека може да возиш кругови во самиот.

Не може во надворешна лента од кружен тек да си вртиш кругови колку сакаш, или на прво десно исклучуање, или на второ каде што продолжува право улицата.










Отсутен Спенсер

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7565
Одг: Како да го (под)средиме сообраќајот во Скопје?
« Одговори #1085 на: 27 Ноември 2025, 21:30:38 pm »
Осло, вчера..




Отсутен MecheTo

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 14865
  • Пудингот на шоферството
Одг: Како да го (под)средиме сообраќајот во Скопје?
« Одговори #1086 на: 27 Ноември 2025, 21:38:05 pm »
Холандија има интересно организирани кружни текови.УК исто има интересни изведби,ама има и многу банални и ретардирани решенија каде што имаш кружен тек во кружниот тек.Среќа се има култура во сообраќајот па нема жртви секој ден.🙂
God created Turbo Lag to give VTECs a Chance! :D

Отсутен FiLo

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 6905
Одг: Како да го (под)средиме сообраќајот во Скопје?
« Одговори #1087 на: 27 Ноември 2025, 21:44:26 pm »
Се сложувам со тоа за пешачките до кружни, ама сепак и такви какви што се, се далеку подобро него ли катастрофава од семафори, буквално на секои семафори стоиш, небитно дали си во шпицот или возиш во ноќни часови како Ут, едноставно секој семафор црвено....

А со кружните текови проблемот е што народот не сфаќа дека кога влегуваш внатре во кружен тек, тие две ленти што се во круг во кружниот тек се исто како и да возиш по булевар, односно ако сакаш пример од внатрешна лента да искочиш од кружен тек, мора да си сигурен дека во десната лента односно надворешната лента нема возили бидејки во кружен тек, ако ја возиш лентата во која си влегол, можеш да возиш во таа.
Ако сакаш да ја промениш, треба да се осигураш дека во другата лента нема возило, баш како и на булевар.

Односно ако две возила влегуваат во кружен тек, тој во надворешна лента нема обврска дека мора на првиот исклучок да го напушти кружниот, туку има право да го сврти и цел круг во кружниот бидејки е една лента во круг (исто како и внатрешната)
Ако ти од внатрешна се исклучуваш додека некој во надворешна продолжува да вози во кружниот и го удриш, ти си крив, а не тој во надворешна.

Ако ова правило на сообраќај во кружен тек го знаат барем 5% од возачите во државава, ја ќе се обесам.

Еве ти доказ дека не си во право со тоа што велиш ако си во надворешна лента од кружниот тек, дека може да возиш кругови во самиот.

Не може во надворешна лента од кружен тек да си вртиш кругови колку сакаш, или на прво десно исклучуање, или на второ каде што продолжува право улицата.

(Фотографијата е скриена. Кликни тука за да ја прикажеш..)

(Фотографијата е скриена. Кликни тука за да ја прикажеш..)

(Фотографијата е скриена. Кликни тука за да ја прикажеш..)

(Фотографијата е скриена. Кликни тука за да ја прикажеш..)

(Фотографијата е скриена. Кликни тука за да ја прикажеш..)

За да се избегнат такви моменти, затоа се прави турбо кружен тек, и кога ќе влезеш во таа лента, едноставно обележаноста и кругот точно те носи на кој излез сакаш да искочиш.

Отсутен Zile

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 8110
  • Плинаш!!!
Одг: Како да го (под)средиме сообраќајот во Скопје?
« Одговори #1088 на: 27 Ноември 2025, 22:30:43 pm »
Џабе кружни текови, кога имаме неписмени сообраќајни техничари кои проектираат кружен тек и на 5 метра после него цртаат пешачки премин. По сите правила 100 метра пред и после кружен тек не смее да има пешачки.

Кои се тие правила? Каде треба да поминат пешаците?
Ако нема подземен или надземен премин, тогаш пешачки се става минимум 100 метра после кружен тек, во зависност од густината на сообраќај.
Од каде е ова правило?
Во сите книги за проектирање на улици и патишта, и наши и странски ама за жал никој не го применува.

Очигледно многу им е полесно да нацртаат пешачки одма до кружниот одколку 100 мера подоле или пред кружниот што според мене е подобро решение. А на кружниот тек тоа и му е целта, да има непречен проток на возила.

Отсутен FiLo

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 6905
Одг: Како да го (под)средиме сообраќајот во Скопје?
« Одговори #1089 на: 27 Ноември 2025, 23:44:14 pm »
^^
И во такво решение се подобри отколку класична раскрсница, секој проаѓа, блокира на сред улица особено наутро, па и паметниот систем наш сејф сити.
Баш ќе видам дали таквите блокирања ќе ги детектира за казна.

Вака со кружни текови природно ќе си се балансира сообраќајот, кога има гужви ќе се успори, навечер кога нема сообраќај си тераш без никаков проблем, само ја поднамалуваш брзината.

И да, на Скопје покрај постоечкиот источен излез/влез кој треба да се прошири за уште една лента и мостот кај Автокоманда да се редизајнира да не е идиотски со семафори, туку со кружен тек одозгора, му фали и уште еден источен излез/влез низ Скопско поле кој би можел да започне од клучка Идризово на автопат и право низ скопско поле да се донесе некаде меѓу Кисела Вода и Лисиче.

Тој локален пат Горно - Долно Лисиче е исто така доста користен и оптеретен пат.

Отсутен Simo - Carrier159

  • Сам свој мајстор
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 44561
  • Il Moderatore
Одг: Како да го (под)средиме сообраќајот во Скопје?
« Одговори #1090 на: 28 Ноември 2025, 00:26:38 am »
Џабе кружни текови, кога имаме неписмени сообраќајни техничари кои проектираат кружен тек и на 5 метра после него цртаат пешачки премин. По сите правила 100 метра пред и после кружен тек не смее да има пешачки.

Кои се тие правила? Каде треба да поминат пешаците?
Ако нема подземен или надземен премин, тогаш пешачки се става минимум 100 метра после кружен тек, во зависност од густината на сообраќај.
Од каде е ова правило?
Во сите книги за проектирање на улици и патишта, и наши и странски ама за жал никој не го применува.

Очигледно многу им е полесно да нацртаат пешачки одма до кружниот одколку 100 мера подоле или пред кружниот што според мене е подобро решение. А на кружниот тек тоа и му е целта, да има непречен проток на возила.

Еве оваа книга не вика така: https://www.fhwa.dot.gov/publications/research/safety/00067/000676.pdf

Прочитај го делот: 6.3.7  Pedestrian crossing location and treatments

Еве и овој документ не вели така: https://www.tn.gov/content/dam/tn/tdot/engineering-production-support/documents/design-standards/design-guidelines---pdn/Chapter%203%20RDG%20-%20PDN.pdf
Види го делот: 3-409.00 PEDESTRIAN, BICYCLE, CONSIDERATIONS FOR ROUNDABOUTS 

Еве и овдека е опишано како се проектираат пешачки на кружни текови: https://law.resource.org/pub/in/bis/irc/irc.gov.in.065.2017.pdf

Не е лошо да видиме барем еден пример на овие неколку што јас ги дадов (можам уште да копам), една книга за проектирање каде се пропагира пешачкиот да биде на 100м од кружниот. Тоа е толку непрактично и нелогично, што нема никаква смисла. Пред се заради безбедноста на пешаците, затоа што баш пред кружен тек се смирува сообраќајот и возилта мора да ја намалат брзианта, со што дерастично се зголемува безбедноста на пешаците. Многу повеќе него на 100 метри пред кружен.
Чист пример, пешачкиот 100метири пред кружниот во Влае, кај Порта Влае, никој не го есапи, ама на пешачкиот на сам кружен тек, сите водат сметка. Едноставно не може да не водат. Еве прочитај ги овие три документи што ги пратив, ќе видиш дека сите се на иста линија на размислување. Сите се од некои владини извори, некои сообраќајни техничари и архитекти ги праеле, и има уште 1000 на нетов да најдеш, ако сакаш.
Alfa Romeo 159TBi
Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v
VW e-up!

Auto ko i svaka Alfa automatski nevalja. Da je najbolji auto na svijetu - opet nevalja jer je Alfa.
Da Alfa nevalja će ti potvrdit SVI koji nikad nisu vozili istu. Jer da valja onda bi je vozili. A kako nisu - nevalja.

Отсутен Power to the people

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 6989
  • Медалист, Олимпијада за Сарказам Перу '98
Одг: Како да го (под)средиме сообраќајот во Скопје?
« Одговори #1091 на: 28 Ноември 2025, 08:12:56 am »
Цитат: ЗАКОН
7.1. Сообраќај на крстосница со кружен тек на сообраќај
Член 47
(1) ...
(2) ...
(3)Возачот кој се движи во крстосница со кружен тек на сообраќајот каде што коловозот има две или повеќе сообраќајни ленти, е должен да се престрои во внатрешната сообраќајна лента со цел да овозможи вклучување во крстосницата и на други возачи, освен ако има намера да ја напушти крстосницата на најблискиот излез или поради густината на сообраќајот не е во состојба безбедно да се престрои.
(4) При вклучување во сообраќај на крстосница со кружен тек на сообраќајот каде што има две сообраќајни ленти возилото што се наоѓа на десната сообраќајна лента се вклучува на надворешната сообраќајна лента, а возилото кое се движи по левата сообраќајна лента се вклучува на внатрешната сообраќајна лента.
(5) Пред да ја напушти крстосницата од ставот (4) на овој член, возачот е должен да се престрои во надворешната сообраќајна лента, освен во излез на кој со сообраќајна сигнализација е пропишано дека е дозволено свртување десно и од внатрешната сообраќајна лента.
(6) На излез од крстосница со кружен тек на сообраќајот на која е дозволено свртување во десно и од внатрешната сообраќајна лента, надворешната сообраќајна лента е наменета исклучиво за свртување во десно. Правните лица надлежни за одржување на патот се должни надворешната сообраќајна лента соодветно да ја обележат.

Filo, попара си, дури и пропагираш сељачко возење.
Ете го законот, посочи ми каде пишува дозволено возење по надворешна лента до трет исклучок.



Односно ако две возила влегуваат во кружен тек, тој во надворешна лента нема обврска дека мора на првиот исклучок да го напушти кружниот, туку има право да го сврти и цел круг во кружниот бидејки е една лента во круг (исто како и внатрешната)
Ако ти од внатрешна се исклучуваш додека некој во надворешна продолжува да вози во кружниот и го удриш, ти си крив, а не тој во надворешна.

Ако ова правило на сообраќај во кружен тек го знаат барем 5% од возачите во државава, ја ќе се обесам.

Ете повеќе си возен низ државата дај ми слика од кружен каде е забрането исклучување од внатрешна лента. Ова ти што го зборуваш важи само на такви локации а јас не памтам да сум сретнал, освен да се физички оневозможени.
Пошто е дозволено исклчување од внатрешна лента десно, ти во надворешна треба на прв излез да се исклучиш а не да продолжиш да кружиш, и ти си крив во случајот, став 5 и 6.

Еве во атачмент кажи ми кој ќе биди во право јас ако свртам десно кон ист гејт од а ти по надворешно лево да си тераш.

Во Кисела вода не знам како е, ниту слика има ниту стрит вју, ама гледам се исклучуваш во единечна лента, и по која логика и закон има преднос тој од десна страна што се вклучува во сообраќај?


Отсутен Zile

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 8110
  • Плинаш!!!
Одг: Како да го (под)средиме сообраќајот во Скопје?
« Одговори #1092 на: 28 Ноември 2025, 08:28:43 am »
Симо многу добро знам што пишува во книгите и многу добро знам дека се копи паст од човекот кој прв го измислил кружниот тек, сообраќаен техничар сум по струка.

На кратко ќе пробам да ти објаснам некои работи конкретно за кај нас.

Додека учев во школо, школото работеше по данска програма. Данците имаа идеални решенија за многу работи. За жал, само една работа се прифати од нашето министерство, тоа беа бројчаниците на семафорите.

Кружниот тек кај католичка е проект на мојот клас во соработка со дански професори и можам да кажам дека подобар кружен тек немаме во државата.

Дури еден професор издаде книга баш за кружните текови (тогаш почнаа да се градат кај нас) па беше главна тема помеѓу стручните лица. Во книгата баш беа нагласени пешачките зони во самиот кружен тек.

Идеално решение, подземен или надземен премин ама скапа инвестиција.
Или поместување на пешачкиот пред самиот кружен тек, поготово каде што има голема фрекфенција на пешаци.

Во книгата стои еден пасос кој вика: Ако на раскрсницата во просек дневно поминуваат 5000 или повеќе пешаци и пешачкиот е во самиот кружен тек тогаш протокот на тој кружен тек ќе се намали за 50%.

Знам дека тогаш данците ја прифатија книгата со голема радост но кај нас немаше слух.

Што се случи потоа, незнам завршив школо

Отсутен Zile

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 8110
  • Плинаш!!!
Одг: Како да го (под)средиме сообраќајот во Скопје?
« Одговори #1093 на: 28 Ноември 2025, 08:53:47 am »
Морам во нов пост, во претходниот не ми дозволува да пишувам повеќе, незнам зашто.

Дека сеуште се градат кружни текови со пешачки зони, се градат тоа е факт. Ама дека тоа е идеално решение, не не е каде што има голем проток на пешаци.

Еве еден пример. Што ќе се случи да се изгради кружен кај градска болница со пешачки премин? Јас верувам и сум убеден дека сообраќајот ќе биде пооптеретен со кружниот (поради пешаците) одколку со семафорите моментално. Едини бенефит ќе има само во вечерните часови кога ќе нема толку пешаци.


Отсутен Simo - Carrier159

  • Сам свој мајстор
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 44561
  • Il Moderatore
Одг: Како да го (под)средиме сообраќајот во Скопје?
« Одговори #1094 на: 28 Ноември 2025, 08:57:24 am »
Едно е што е идеално за автомобилсиот сообраќај, друго е како сите учесници во сообраќајот треба да живеат на исто место. И коли, и мотори и велосипеди и пешаци. Секако, иделано за пешачкиот сообраќај  би било автомобилскиот сообраќај да се бутне под земја или над земја, ама не е изводливо. На битпазар да го качиш сообраќајот на ниво, да им остаиш на пешаците да си тераат лево/десно од бутел до судска палата најбоље ќе биде, ама не е изводливо. Така и ова твоево хипотетичко дека најдобро е пешачки да нема на кружните. Најдобро е, ама не е изводливо. Ни е практично ни е безбедно за пешачкиот сообраќај да биде на 100м од кружните.

Баш кај тој кружен што сте го „проектирале“ вашиот клас, замисли да немаше пешачки (односно да се користат најблиските следни, кај АМСМ, па кај Цветен пазар, или оној подолу пред „Треска“), а ти да си пешак па и уште со хендикеп и да треба од католичка да стигнеш до поликлиниката од спротивна страна. Супер, еднаш ќе помине. Ама ако треба да се движиш и во Ѓорче и во Аеродром и во Кисела Вода и секаде кај што има кружен тек, а по „некое правило кое што во сите книги го има“ а не го видовме, боље да не си пешак, утепај се.

Супер што си завршил школо, ама ете нешто у теорија што се учи, не секогаш во пракса е примеливо. Еве, дури и на оваа сликава што си ја постирал прекрасен кружен тек, на левиот крак има пешачки премин. Не е со зебра обележан, ама е пешачки премин.

Да не зборуваме дека сега се повеќе сметка се води да се даде приоритет на пешачкиот и велосипедскиот сообраќај. Сообраќајот не е само од коли и за коли.
Alfa Romeo 159TBi
Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v
VW e-up!

Auto ko i svaka Alfa automatski nevalja. Da je najbolji auto na svijetu - opet nevalja jer je Alfa.
Da Alfa nevalja će ti potvrdit SVI koji nikad nisu vozili istu. Jer da valja onda bi je vozili. A kako nisu - nevalja.