Автор Тема: Opel и неговите модели  (Прочитано 722381 пати)

Отсутен zeroSignal

  • FEARLESS LEADER
  • Генерал Прва Класа
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 29719
    • CARclub.mk
Одг: opel и неговите модели
« Одговори #3570 на: 14 Септември 2017, 21:00:05 pm »
Нешто ќе се случува. Се надевам дека нема да има многу отпуштања.

In a round table interview with German journalists at the Frankfurt auto show, Tavares said it is clear that Opel cannot continue in its current form without cost-cutting measures and significant efficiency gains - "The only answer for an Opel future is to make the company profitable. The only thing we cannot afford is the status quo," he said.

http://europe.autonews.com/article/20170912/ANE/170919912/psas-tavares-prepares-ground-for-deep-cuts-at-opel

Отсутен velestrumf

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 20680
Одг: opel и неговите модели
« Одговори #3571 на: 15 Септември 2017, 09:40:23 am »
Баш ќе речев дека пред некои 3 дена го прочитав ова :)
The numbers thing, the how-fast-can-we-drag-race-a-bunch-of-cars, is the realm of people who think more is better, not better is better. - Matt Hardigree, Jalopnik.

Отсутен velestrumf

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 20680
Одг: opel и неговите модели
« Одговори #3572 на: 15 Септември 2017, 15:39:26 pm »
Exxx..


(Фотографијата е скриена. Кликни тука за да ја прикажеш..)


(Фотографијата е скриена. Кликни тука за да ја прикажеш..)


3.6 лит. V6 атмо
310 КС
4x4..



Underpinning all that lie some of the biggest changes for the 2018 model year, including the addition of a 3.6-liter, naturally-aspirated V-6 engine putting out 310 horsepower (up 51 from the previous model) and 282 lb-ft of torque. It's the same LGX engine available in the Chevrolet Camaro, GMC Acadia, and the Cadillac ATS, CTS, and CT6. It's a mark of how much we've acclimated to ridiculous power figures that 310 horsepower reads a little low, and it's worth keeping in mind how few manufacturers are managing to eke out anything north of 300 horses in a V-6 without the help of a turbo these days.

Power goes to all four wheels through a well-composed nine-speed automatic transmission and an active twin-clutch AWD system from GKN, the same people responsible for the mechanicals in the tail-happy Ford Focus RS. The system can also split torque between the rear wheels to keep everything composed when you hit a sharp corner a little too hot, and performance in the twisties is further aided by the five-link rear suspension found on the current Buick LaCrosse and upcoming TourX wagon. And speaking of, the second-gen continuous damping control wizardry is said to adjust the suspension up to 500 times per second to keep the Regal GS glued to the road.

http://www.thedrive.com/new-cars/14220/the-2018-buick-regal-gs-is-a-shot-in-the-arm-for-the-slumping-sedan-segment

Ова нема да биде кај нас???

Според најавеното, наааааааааајверојатно нема. Opel раскина со GM, а моторот е директно од GM. Плус, трендовите во Европа во моментов не дозволуваат баш вградување на V6.

Мада.. Buick Regal мислам дека се прави во Германија заедно со Insignia па се транспортира и продава во Америка. Не би се изненадил..

But what if...

Insignia OPC mit Buick-V6







Цитат
Der Opel Insignia OPC (2017) plant den ganz großen Angriff auf die Premium-Konkurrenz in der Mittelklasse. Auch wenn die offizielle Bestätigung von Opel noch aussteht, könnte der Performance-Insignia noch in diesem Jahr kommen.

http://www.autozeitung.de/opel-insignia-opc-2017-preis-technische-daten-139068.html
The numbers thing, the how-fast-can-we-drag-race-a-bunch-of-cars, is the realm of people who think more is better, not better is better. - Matt Hardigree, Jalopnik.

Отсутен Stratro

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 22218
Одг: opel и неговите модели
« Одговори #3573 на: 26 Септември 2017, 16:35:21 pm »
Omega V8 - The Corvette-Powered Opel That Almost Was A Thing








Adding power to a car has been done the same way since ages. Throw a General Motors smallblock in it and you are done. Well, it wasn’t that easy. The engine came from the Corvette C5. 5.7 litres, 350 bhp and a colossal torque of over 500 Nm were the specs that should from now on be written on the Omega data sheet. The Corvette had a transaxle design, the Omega didn’t. A new transmission was needed. The only transmission that could cope with the power the LS1 delivered and fitted in the Omega at the same time was a four-speed automatic transmission. Opel claimed 320 bhp and 450 Nm as the target. Not much of a challenge for an LS1, but the engine didn’t fit from end to end. New headers were designed, the valve drive was modified for higher rev counts, targeting 6000 rpm. Eventually, the whole drivetrain and all of the accessories were thrown into the trash and a Holden Commodore rear axle and radiator were fitted. Everything looked promising. Power was plenty, the car was running smooth and sounded great.

In early 2000, there was a sudden silence from Opel about the Omega V8, eventually the project was scrapped without giving any reasons.
There was a reason, however. At high revs, the automatic transmission wasn’t working. After the first test drive, the flex plate (the part that connects the engine to the torque converter) broke. No problem, the part was changed. And it broke again. The part was not designed for 6000 rpm in the combination with such a powerful V8. Problematic, to say the least.
As said before, there were no transmissions that would have fitted instead. Modifying the transmission so that it would fit with the existing car was possible, but would have taken too much time, much longer than the projected production time of the Omega. That was the end of the project. One single part eventually made GM scrap the whole project.
And that is the story of Opel’s last V8. Nobody knows whether the car would have been an actual success, but it was promising. 0-100 km/h in less than 7 seconds, top speed was limited to 250 km/h. This put the car in the league of the V8-powered Mercedes-Benz E420 of the same era and even close to the BMW 850i (which has a V12, in case you forgot). But the project was scrapped and the Opel Omega would remain the last car Opel has dropped a V8 into to this day.


https://www.carthrottle.com/post/wpm5bbz/


Отсутен Martin_GSM

  • Јуниор
  • **
  • Пораки: 891
Одг: opel и неговите модели
« Одговори #3574 на: 27 Септември 2017, 00:29:19 am »
значи можи ls swap во омега, нормално со aftermarket мењач и диференцијал

каков sleeper лежи во ова...

Отсутен DarthJe5us

  • Авиону, сломићу ти крила..
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 20133
Одг: opel и неговите модели
« Одговори #3575 на: 27 Септември 2017, 01:37:36 am »
ЛС свап може во се, само треба да се сака.

Отсутен Stratro

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 22218
Одг: opel и неговите модели
« Одговори #3576 на: 27 Септември 2017, 09:52:47 am »
Имам начекано една јако сочувана V6 омега низ градов од оваа генерација...само на знам дали е 2.6 (180 кс), 3.0 (208 кс) или 3.2 (215 кс).

Отсутен marmlad

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 4219
Одг: opel и неговите модели
« Одговори #3577 на: 27 Септември 2017, 10:19:17 am »
Имам начекано една јако сочувана V6 омега низ градов од оваа генерација...само на знам дали е 2.6 (180 кс), 3.0 (208 кс) или 3.2 (215 кс).
Имаше една темно плава (тегет) 3.0 v6, позади Веро Тафталиџе беше паркирана. Истиот имаше перфектна Вектра 2.0 од тоа време, двете со фул опрема во топ состојба.

Отсутен osmica8

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 11744
  • Архитект
Одг: opel и неговите модели
« Одговори #3578 на: 27 Септември 2017, 10:20:32 am »
Имаше, да.
И тоа беше фејслифт некоја понова со кожа внатре.

Отсутен Stratro

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 22218
Одг: opel и неговите модели
« Одговори #3579 на: 27 Септември 2017, 10:49:23 am »
Имам начекано една јако сочувана V6 омега низ градов од оваа генерација...само на знам дали е 2.6 (180 кс), 3.0 (208 кс) или 3.2 (215 кс).
Имаше една темно плава (тегет) 3.0 v6, позади Веро Тафталиџе беше паркирана. Истиот имаше перфектна Вектра 2.0 од тоа време, двете со фул опрема во топ состојба.

Taa e...темно плавата.


Отсутен Diablo

  • Јуниор
  • **
  • Пораки: 465
Одг: opel и неговите модели
« Одговори #3580 на: 27 Септември 2017, 11:01:08 am »
Има кај Антико Карпош 4 една Омега 3.0 В6 вишна боја, преубава кола само не знам колку кс е.

Отсутен Stratro

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 22218
Одг: opel и неговите модели
« Одговори #3581 на: 27 Септември 2017, 12:16:01 pm »
Таман е за после 40 че....али строго висикс, кожа и фул, најфул опрема 8)



http://www.zeperfs.com/en/fiche273-opel-omega-3-2-v6.htm


Отсутен zeroSignal

  • FEARLESS LEADER
  • Генерал Прва Класа
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 29719
    • CARclub.mk
Одг: opel и неговите модели
« Одговори #3582 на: 27 Септември 2017, 13:24:19 pm »
За малце ќе речев дека е време да влезеш во 21-ви век, али ете, 2002-ра да ти била колава. Ми пропадна заебанцијата.

Отсутен Stratro

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 22218
Одг: opel и неговите модели
« Одговори #3583 на: 27 Септември 2017, 13:47:55 pm »
Ма какви ти 21 век...јас уште на XP сум.. 8)



https://www.carthrottle.com/post/why-the-monstrous-lotus-carlton-is-a-90s-hero/