Прилично долго време ја следам темава „воајерски“, ама приметив одредени стереотипи кои би сакал да ги „нарушам“.
Од друга страна вечната дилема Бензин vs. Дизел ќе остане сигурно и после коментаров, меѓутоа некои работи сепак заслужуваат внимание за да бидат разјаснети:
1. Сензорите на сите нови возила не се поставени оти производителите „умреа“ од желба да ги ставаат, туку заради новите законски прописи кои тоа неминовно им го наметнаа. Без нив ни Еуро2, а камо ли Еуро5,6 ...
2. Кога спомнувате сензори, треба да се нагласи дека независно од типот на моторот (бензин или дизел) во немоторната група на сензори (подвозје, активна сигурност, придружна електро-механичка опрема како клима, АВЅ, ЕЅР, PDC, автоматски брижачи, ксенон ... ) припаѓаат многу поголем број на сензори отколку сензорите на и заради самиот мотор.
3. Ако ги евалуирате сензорите само во моторната група ке дојдете до заклучок дека на бензински или дизел мотор се скоро идентични и скоро исти по број.
4. Ако нема сензор некое возило, не значи дека, не се расипува или не е веќе расипано - тоа што не знаеме дека нешто НЕ Е исправно, не значи дека истото Е исправно. Сензорот е тој што треба да не предупреди НАВРЕМЕНО дека има проблем кој е надвор од можноста компјутерот сам да ја регулира.
5. Ако од функцијата за евалуација на Бензин vs. Дизел се исфрлат цената на горивото и потрошувачката, сметам дека темава веќе губи смисла. Сепак при моментални цени и трендови на покачување на истите, а особено покачување на дизелот повеке од бензинот, прашање е колкава е предноста за обичен корисник.
6. Едноставноста во изведбата дефинитно не е на страната на дизелот. Иако навидум изгледа поедноставен, во позадина е исклучитено комплициран систем за директно вбризгување како механички така и електронски, задолжителна турбина и DPF филтер. Цените на тие компоненти кај дизелот, кои се најподложни на расипување се на границата на здравиот разум и домашниот буџет.
7. Пред 20 години бензинските мотори беа неспоредливо подобри во однос на дизелите. Дизелите можеби беа поедноставни, ама затоа беа очајни во перфоманси и култивираност во работа. Модерните дизели навистина се друга приказна, не чадат, не работат како трактори, живи се и енергични се, но сето тоа доаѓа заради комплексната оптимизација на дизел циклусот од термодинамичка гледна точка за пеглање на пиковите во притисоците и оптеретувањата за да се добие помирна работа и развлекувањето на процесот на согорување за поголема моќност. Е арно ама сето тоа без комплицирана контролно-управувачка електроника не оди. И пак се вракаме на сензорите, управувачката елетроника и електро-механичките компоненти кои сето тоа го овозможуваат.
Поедноставно?
НЕ, НИКАКО !!!