Автор Тема: Електрични автомобили и хибриди  (Прочитано 525897 пати)

Отсутен MKDPetar

  • Јуниор
  • **
  • Пораки: 589
Одг: Електрични автомобили и хибриди
« Одговори #375 на: 17 Септември 2013, 17:03:17 pm »
RENAULT-NISSAN Е ПОДГОТВЕН ЗА „ВОЈНА НА ЕЛЕКТРОМОБИЛИТЕ“

http://avtoplus.mk/vesti/vesti/renault-nissan-e-podgotven-za-vojna-na-elektromobilite

Отсутен Skywalker

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 3665
Одг: Електрични автомобили и хибриди
« Одговори #376 на: 17 Септември 2013, 17:28:16 pm »
RENAULT-NISSAN Е ПОДГОТВЕН ЗА „ВОЈНА НА ЕЛЕКТРОМОБИЛИТЕ“

http://avtoplus.mk/vesti/vesti/renault-nissan-e-podgotven-za-vojna-na-elektromobilite

Дел од изјавата на Carlos Ghosn:  “I have been told this competition is going to come from a company that last year said electric power was only good for golf carts."
Lt. Commander Data: "I will always be puzzled by the human predilection for piloting vehicles at unsafe velocities"

Отсутен MKDPetar

  • Јуниор
  • **
  • Пораки: 589
Одг: Електрични автомобили и хибриди
« Одговори #377 на: 18 Септември 2013, 22:33:36 pm »
Tesla to also make self-driving car, ready in three years

TESLA SELF-DRIVING CAR: AUTO-PILOT VEHICLE EXPECTED BY 2016

Most automakers have predicted self-driving technology will take another 10-15 years to be completed. Nissan, GM and Daimler AG have both said they'll be happy to have an autonomous vehicle out before the end of the decade.

http://www.autoworldnews.com/articles/4584/20130918/tesla-self-driving-car-elon-musk-targets-2016-release-date.htm

Отсутен MKDPetar

  • Јуниор
  • **
  • Пораки: 589
Одг: Електрични автомобили и хибриди
« Одговори #378 на: 18 Септември 2013, 22:35:07 pm »

Присутен Bicikle

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 10284
Одг: Електрични автомобили и хибриди
« Одговори #379 на: 19 Септември 2013, 02:30:23 am »
Знае некој зошто не се употребуваат мотири со четкици кај овој вид на аута?

Отсутен Vasil

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 3759
Одг: Електрични автомобили и хибриди
« Одговори #380 на: 19 Септември 2013, 09:19:32 am »
Скоро секаде почнуваат да се користат без четка. Единствената маана им беше поскапата контролна единица, но во денешно време таа може да се направ толку минијатурно и евтино што
веќе одамна почнаа да се користат за вентилатори на компјутери.

Цитат
Brushless motors offer several advantages over brushed DC motors, including more torque per weight, more torque per watt (increased efficiency), increased reliability, reduced noise, longer lifetime (no brush and commutator erosion), elimination of ionizing sparks from the commutator, and overall reduction of electromagnetic interference (EMI). With no windings on the rotor, they are not subjected to centrifugal forces, and because the windings are supported by the housing, they can be cooled by conduction, requiring no airflow inside the motor for cooling. This in turn means that the motor's internals can be entirely enclosed and protected from dirt or other foreign matter.

Brushless motor commutation can be implemented in software using a microcontroller or computer, or may alternatively be implemented in analogue hardware or digital firmware using an FPGA. Commutation with electronics instead of brushes allows for greater flexibility and capabilities not available with brushed DC motors, including speed limiting, "micro stepped" operation for slow and/or fine motion control, and a holding torque when stationary.

The maximum power that can be applied to a brushless motor is limited almost exclusively by heat; too much of which weakens the magnets, and may damage the winding's insulation. A brushless motor's main disadvantage is higher cost, which arises from two issues. Firstly, brushless motors require complex electronic speed controllers (ESCs) to run. In contrast, brushed DC motors can be regulated by a comparatively simple controller, such as a rheostat (variable resistor). However, this reduces efficiency because power is wasted in the rheostat. Secondly, some practical uses have not been well developed in the commercial sector. For example, in the radio control (RC) hobby arena, brushless motors are often hand-wound while brushed motors are usually machine-wound. (Nevertheless, see Applications, below.)

Brushless motors are more efficient at converting electricity into mechanical power than brushed motors. This improvement is largely due to the brushless motor's velocity being determined by the frequency at which the electricity is switched, not the voltage. Additional gains are due to the absence of brushes, alleviating loss due to friction. The enhanced efficiency is greatest in the no-load and low-load region of the motor's performance curve.[citation needed] Under high mechanical loads, brushless motors and high-quality brushed motors are comparable in efficiency.[citation needed][disputed – discuss]

Environments and requirements in which manufacturers use brushless-type DC motors include maintenance-free operation, high speeds, and operation where sparking is hazardous (i.e. explosive environments) or could affect electronically sensitive equipment.

https://en.wikipedia.org/wiki/Brushless_DC_electric_motor

Отсутен djidji

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 10557
Одг: Електрични автомобили и хибриди
« Одговори #381 на: 19 Септември 2013, 11:12:12 am »
Зависи за која намена ти е моторот - некои МОРА да се со четкици... На пример не сум видел нaјсовремена бoрмашина без четкици :)

Отсутен Vasil

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 3759
Одг: Електрични автомобили и хибриди
« Одговори #382 на: 19 Септември 2013, 11:25:42 am »
И за тоа се подобри.


Отсутен MKDPetar

  • Јуниор
  • **
  • Пораки: 589
Одг: Електрични автомобили и хибриди
« Одговори #383 на: 25 Септември 2013, 05:52:22 am »

Присутен Bicikle

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 10284
Одг: Електрични автомобили и хибриди
« Одговори #384 на: 25 Септември 2013, 19:09:08 pm »
i demek ovie bez cetkici podobri se za bormasini?

Отсутен Deni

  • Photo & Light
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 54920
  • Махер
Одг: Електрични автомобили и хибриди
« Одговори #385 на: 25 Септември 2013, 19:10:31 pm »
Сеуште се многу нови и скапи.

Отсутен Vasil

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 3759
Одг: Електрични автомобили и хибриди
« Одговори #386 на: 03 Октомври 2013, 22:54:16 pm »
Се запалила батеријата на Tesla S при судар. Пожарникарите имале проблеми при гаснењето.


Цитат
Whether that collision immediately set off a fire in the Model S' battery pack isn't known, but a report from the Regional Fire Authority of Kent, Washington went into detail on the battery pack fire saying the car's lithium-ion battery was on fire when firefighters arrived, and spraying water on it had little effect. Firefighters switched to a dry chemical extinguisher and had to puncture numerous holes into the battery pack to extinguish it completely.

http://www.thecarconnection.com/news/1087401_tesla-model-s-catches-fire-is-this-teslas-toyota-moment

http://www.ibtimes.com/tesla-model-s-driver-hits-object-hov-lane-near-kent-washington-car-smokes-catches-fire-lithium



Присутен Bicikle

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 10284
Одг: Електрични автомобили и хибриди
« Одговори #387 на: 04 Октомври 2013, 04:21:06 am »
http://www.youtube.com/watch?v=QoXaArRHfAw
http://www.youtube.com/watch?v=vRKK6pliejs
prajt litiumov nekoj kurslus so vodava, a najverojatno teslata koristi litiumski baterii

Отсутен djidji

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 10557
Одг: Електрични автомобили и хибриди
« Одговори #388 на: 04 Октомври 2013, 09:14:27 am »
Кога е сместен над пламен, литиумот дава силна црвена боја, но кога силно согорува, пламенот постанува брилијантно бел. Литиумот ќе се усвити и согори кога е изложен на вода и водена пареа во кислород. Тој е единствениот метал кој реагира со азотот при собна температура. Литиумот има висок специфичен топлински капацитет од 3582 J/(kg·K) и голем температурен досег во својата течна состојба, што го прави корисна хемикалија.
Литиумовиот метал е запалив и потенцијално експлозивен кога е изложен на воздух, а особено на вода, без разлика на тоа што е далеку помалку опасен отколку другите алкални метали во оваа смисла. Реакцијата помеѓу литиумот и водата при нормални температури е брза, но не и екстремно брза. Литиумовиот оган е тешко да се изгасне, за што се потребни посебни хемикалии.

wiki

Отсутен MKDPetar

  • Јуниор
  • **
  • Пораки: 589
Одг: Електрични автомобили и хибриди
« Одговори #389 на: 07 Октомври 2013, 18:40:58 pm »
Електричните автомобили биле 5 пати побезбедни од конвенционалните

http://www.visokioktani.mk/?p=6418