Автор Тема: Opel vs Honda  (Прочитано 115905 пати)

Отсутен Stratro

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 22218
Одг: Opel vs Honda
« Одговори #735 на: 27 Септември 2012, 14:13:45 pm »
Свашта.

Се прашувам што ли треба да биде, за да биде „нешто“.

Треба да биде Opel... ;D ;D ;D ;D

Manje- vishe...




Отсутен velestrumf

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 20664
Одг: Opel vs Honda
« Одговори #736 на: 27 Септември 2012, 14:14:56 pm »
Специјалитет на денот: „Преплет црева“ :)
The numbers thing, the how-fast-can-we-drag-race-a-bunch-of-cars, is the realm of people who think more is better, not better is better. - Matt Hardigree, Jalopnik.

Отсутен VLATKO Џентлменот

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 6216
Одг: Opel vs Honda
« Одговори #737 на: 27 Септември 2012, 16:12:01 pm »
old school


Отсутен djidji

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 10557
Одг: Opel vs Honda
« Одговори #738 на: 27 Септември 2012, 21:46:39 pm »
Чао џаци.  ;D


1.6L GT Mugen CRX 215-hp motor

(Фотографијата е скриена. Кликни тука за да ја прикажеш..)






The strongest four-cylinder gasoline engine on the European market in terms of highest specific torque comes from Opel. The turbocharged, direct-injection, 1998 cm3, all-aluminum unit in the Astra OPC not only has a maximum power output of 280 hp; with 200.2 Nm per liter, it has higher specific torque than any of its rivals, more even than super sports cars. The maximum torque of 400 Nm is developed at 2,450 rpm, stretching all the way to just under 5,000 rpm in a very wide plateau which ensures that the Astra OPC can deliver high performance in a variety of situations.

The Opel engineers carried out far-reaching changes on the existing turbocharged direct injection 2.0 liter gasoline unit used in the Insignia, giving it a more sporty edge and adding extra power to it. A completely new state of the art engine air intake system was developed in order to feed as much air to the turbocharger as possible. The turbocharger itself was further improved to withstand more charge air pressure and therefore the durability of the charger was increased accordingly by using new components. The build-up of pressure starts as early as around 1,400 rpm; gas pedal movements thus result in immediate and powerful propulsion. The maximum charge pressure has been increased to 1.5 bar – that represents a 25 percent increase compared to the one previously used in the Insignia.

A powerful car like the Astra OPC needs a powerful sound track that appeals to the emotional side of the high performance car enthusiast. That is why sound engineering played an important role in the development of the car. The engineers wanted to deliver the robust and masculine exterior sound typical of all Astra OPCs.
They also wanted to re-create the jet noise like sound on the interior which OPC fans will remember from the last Astra when the driver accelerates from the mid to high rpm range. This is especially noticeable when changing up from third into fourth gear under acceleration.

12 percent fuel saving

The Astra OPC that comes with Start/Stop technology as a standard, consumes 8.1 liters per 100 kilometers, a CO2 value of 189 g/km. These are highly competitive figures in the high performance segment. Compared to the previous model (221 g/km, 9.2 l/km), CO2 emissions and fuel consumption are now 14 percent/12 percent lower. The new high performance coupe can sprint from standstill to 100 km/h in just six-point-zero seconds.

Before the modified Astra OPC engine could go into production, it was subjected to a series of challenging tests. Then it was put to an endurance test of 10,000 kilometers in the Astra OPC on the Nordschleife segment of the Nürburgring race track under racing conditions which equivalent of 180,000 kilometers on normal roads.

Отсутен Igor

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 9498
Одг: Opel vs Honda
« Одговори #739 на: 27 Септември 2012, 21:52:41 pm »
Добро бе Џиџи да му е*ам... ;D
Па мојата вест е од 1980 и некоја, а ми ја цитираш и ставаш тука од OPC. :)

Отсутен djidji

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 10557
Одг: Opel vs Honda
« Одговори #740 на: 27 Септември 2012, 21:55:52 pm »
Ми излета ... :P Sorry! ;)

Отсутен Tischläufer

  • Le Diesel
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 34097
  • Таков е животот... јебига
Одг: Opel vs Honda
« Одговори #741 на: 27 Септември 2012, 22:17:49 pm »
Добро бе Џиџи да му е*ам... ;D
Па мојата вест е од 1980 и некоја, а ми ја цитираш и ставаш тука од OPC. :)

Е ајде бе па ти пушти нешто kомпарабилно од Хонда да те видам.... ;D

Отсутен Igor

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 9498
Одг: Opel vs Honda
« Одговори #742 на: 27 Септември 2012, 22:35:50 pm »
Уште го крчкаат... ;D

Отсутен Tischläufer

  • Le Diesel
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 34097
  • Таков е животот... јебига
Одг: Opel vs Honda
« Одговори #743 на: 28 Септември 2012, 01:08:14 am »
Ехеее..... тек го крчкаат, а толкава гужва се крена, јапанци ова-она ;D

Отсутен Fic_CC

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 16719
  • Keep it 100
Одг: Opel vs Honda
« Одговори #744 на: 28 Септември 2012, 17:40:19 pm »

Отсутен djidji

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 10557
Одг: Opel vs Honda
« Одговори #745 на: 28 Септември 2012, 18:03:08 pm »

Отсутен Igor

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 9498
Одг: Opel vs Honda
« Одговори #746 на: 29 Септември 2012, 14:48:26 pm »

Отсутен Cuore Sportivo

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 17675
  • Alfa155 & AlfaGT
Одг: Opel vs Honda
« Одговори #747 на: 29 Септември 2012, 14:52:22 pm »
Ихх хондаџии бе.... ;D ;D ;D

Отсутен Спенсер

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7386
Одг: Opel vs Honda
« Одговори #748 на: 30 Септември 2012, 10:52:51 am »
Аааа сликава... браво  :) јако јако/

Отсутен Tischläufer

  • Le Diesel
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 34097
  • Таков е животот... јебига
Одг: Opel vs Honda
« Одговори #749 на: 30 Септември 2012, 12:10:43 pm »
Пошо никој веќе Хонда не купува... ;D