во врска со сировата нафта од Либија то ест нафтените полиња на Ени, може само да кажам дека либиската сирова нафта е една најквалитетните во светот по чистина и најисплатлива е за дестилирање и спаѓа во сортата свит круд лесни благи сирови нафти, тек после доаѓа Малезиската но таму капицитети се помали. Така да тој факт дека базните масла за Ени и Равенол доаѓаат од Либија не е хендикеп напротив тоа е голем адвантеџ, голема придобивка што секоја процент чистина повеќе овозможува во миксот на адитиви поголем удел ТБНот (тотал бејз намбер) значи колку е маслото алкално а во спротивна ја имаме ТАН вредноста која е тотал ајсид намбер или колку е маслото кисело.
Се додека ТБНот е поглем од ТАН маслото има резерви, така да на пр. со Ц3ката која бара 0,8% САПС (колку е почисто базното масло толку повеќе може да се додадат адитиви.
@Luki Junior Дека Равенол припаѓа истотака во Фукс групата тоа сега првпат читам овде ако може повеќе детали, според германски извори Равенол припаѓа на Игор Шевчук а Фукс е во фамилијарни раце на фамилијата Фукс.
https://www.northdata.de/Shevchuk,+Igor,+WertherРавенол постанува официјален партнер за БМВ М рејсинг:
Ravenol is now an official partner of the BMW M Customer Racing division
https://www.bmwblog.com/2020/06/08/ravenol-bmw-m-racing/Not only that but, BMW M Customer Racing claims they have tested the
Ravenol RSP SAE 5W-30 engine oil and the Ravenol Racing Gearoil 75W-140 differential oil in the BMW M4 GT4, and has approved both of them.
во врска со дискуссите дали 0в30 или 5в30 за мотори кои нудат можност да се користат овие градации:
MB-FREIGABE 229.51
RAVENOL ALS SAE
0W-30Viskosität bei 100°C mm²/s 11,2 DIN 51 562
Viskosität bei 40°C mm²/s
59,9 DIN 51 562
Viskositätsindex VI 183 DIN ISO 2909
HTHS bei 150°C mPа*s
3,53 ASTM D5481
RAVENOL VMP SAE
5W-30Viskosität bei 100°C mm²/с 12,1 DIN 51 562
Viskosität bei 40°C mm²/s
69,7 DIN 51 562
Viskositätsindex VI 172 DIN ISO 2909
HTHS bei 150°C mPа*s
3,7 ASTM D5481
се гледа тука тоа што и се дискутираше од
@M3V8 доколку моторот со спецификација 229.51 нуди можност за 0в30 и 5в30 корисникот може да бира помеѓу подобри перформанси при ладен старт(вискозност 40) или подобри перформанси при возење на возилото при високи обртаи (хтхс вредност).
Вака навидум разликата од 3,5 вс. 3,7 не изгледа многу но е ОГРОМНА хтхс вредност од 3,7 веќе навлегува во реони на 40ка. така да сите оние кои имаат високотуражни мотори или каде моторот на пр се вози доста често по угорници, или се оптеретува тогаш пологично е да се оди со хтхс 3,7.
Ако колата се вози пензионерски за до јогурт, бурек, веро и по автопат тогаш пологично е, да се оди со 0в30.
Ако имаш ти бензинче и ко зацепаш по стража или плетвар на 5-6.000рпм ќе бидеш захвален за секој милиметар повисок хтхс вредност.
друго, мотори кои се концепирани за 0в20 тоа е друга техничка приказна каде производителот те приморува да користиш специфиакција и градација, таков е концептот на моторот затоа и такво масло е произведено „индивидуално скроено за техничките каркатеристики и спецификите на тој мотор.
Но, ние имаме случаеви како на пр кај 229.51 спецификациајта која нуди лепези на градации од 0в40 до 5в40.
по дифолт за таа спецификација е 5в30 но затоа лево и десно од тоа се нудат други, исто како и за БМВ ЛЛ-04
Кај фолксваген 504/507 тоа е тоа нема друго чаре или 0в30 или 5в30, значи производителот ги ограничува градациите со неговата спецификација па сега ти што сакаш стави, ама ти вели тој мотор е тестиран и концепиран за тие две градации.
така да дечкото со волвото убаво праша што да правам дал да земам 5в30 или 0в30 што е сосема разбирливо.
0в30 е секогаш фолсинтетише
5в30 може а не мора,
ако земеш од равенол 5в30 имаш фолсинтетише ВМПто, иначе другите се скоро сите хидрокрек синтеза со пао естер и модерни адитиви.
ако го менуваш еднаш годишно 5в30 е порационално со оглед дека 0в30 е доста поскапо.
зошто користам терминот фолсинтетише, тој е германски збор кој се употребува територијално во Германија само за масла кои стварно се по закон 100% синтетички за разлика во други еу земји каде и хидрокрекот се става на ниво на полно-синтетички масла така да во Германија имаше судска одлука дека називот фолсинтетише може да го носат само масла кои во базното масло немаат хидрокрек од групата 3+ него се состојат од базни масла од групите 4 и 5 пао и естер.
така да фолсинтетише и фул синтетик или 100% синтетик не е исто, тоа навидум изгелда исто но има огромна разлика.