Автор Тема: WEC 24 h Race, 12 h, 6h, (Le Mans, Nurburgring, Spa, Dubai, etc)  (Прочитано 21145 пати)

Отсутен Pal Zileri

  • Сијка Пиштолова
  • Редовен
  • ***
  • Пораки: 2464
Одг: WEC 24 h Race, 12 h, 6h, (Le Mans, Nurburgring, Spa, Dubai, etc)
« Одговори #30 на: Март 03, 2014, 22:57:26 pm »
И во двете категории ќе напаѓаат со фабрички тимови,секоја чест.Одамна немам видено вакво нешто.
www.domitalia.mk

Замисли како би ни изгледале колите по форумов да имавме нормални 5000еур месечна плата by Deni

Отсутен Vasil

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 3758
Одг: WEC 24 h Race, 12 h, 6h, (Le Mans, Nurburgring, Spa, Dubai, etc)
« Одговори #31 на: Март 04, 2014, 00:21:33 am »
По се изгледа Вебер во вистински момент го направи трансверот.

Очекував малку поинтересна шара, но одлучиле да тераат со истата идеја од лани, кога одозгора се читаше 50 години 911



Овој пат испишано е новото мото, PORSCHE INTELLIGENT PERFORMANCE.

Се шушка дека 919 ќе има 2 сериски поставени турбини, од кои првата ќе биде конвенционална и ќе придвижува компресор, а втората ќе врти генератор кој ќе ги полни батериите.

Отсутен Pal Zileri

  • Сијка Пиштолова
  • Редовен
  • ***
  • Пораки: 2464
Одг: WEC 24 h Race, 12 h, 6h, (Le Mans, Nurburgring, Spa, Dubai, etc)
« Одговори #32 на: Март 04, 2014, 02:52:50 am »
Има време до почеток на сезона па може да дојде некој јак спонзор кaко DHL што беше на предходниот модел,па да го префарбаат цело :).

Еве еден интересен проект кој ќе се натпреварува LMP1-L.Легендите од Лотус со уште еден интересен натпис :P

www.domitalia.mk

Замисли како би ни изгледале колите по форумов да имавме нормални 5000еур месечна плата by Deni

Отсутен Vasil

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 3758
Одг: WEC 24 h Race, 12 h, 6h, (Le Mans, Nurburgring, Spa, Dubai, etc)
« Одговори #33 на: Март 04, 2014, 08:41:04 am »
Во LMP2 e Лотус ;). Си пише P2 на страна

Отсутен Pal Zileri

  • Сијка Пиштолова
  • Редовен
  • ***
  • Пораки: 2464
Одг: WEC 24 h Race, 12 h, 6h, (Le Mans, Nurburgring, Spa, Dubai, etc)
« Одговори #34 на: Март 04, 2014, 19:15:30 pm »
Сакаат да си играат со големите деца ;)

http://www.autoblog.com/2014/02/18/lotus-lmp1-world-endurance-championship-report/
www.domitalia.mk

Замисли како би ни изгледале колите по форумов да имавме нормални 5000еур месечна плата by Deni

Отсутен Vasil

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 3758
Одг: WEC 24 h Race, 12 h, 6h, (Le Mans, Nurburgring, Spa, Dubai, etc)
« Одговори #35 на: Март 04, 2014, 21:00:43 pm »
http://www.24h-lemans.com/en/race/entry-list_2_2_1980-155.html

Стара била сликата што ја постави, јас мислев за оваа година дека е.

Отсутен Pal Zileri

  • Сијка Пиштолова
  • Редовен
  • ***
  • Пораки: 2464
Одг: WEC 24 h Race, 12 h, 6h, (Le Mans, Nurburgring, Spa, Dubai, etc)
« Одговори #36 на: Март 05, 2014, 03:31:04 am »
Изгледа истиот модел ќе го возат и оваа година само приспособен за LMP1,бидејќи нема сеуште никакви слики од овогодинешниот модел.
www.domitalia.mk

Замисли како би ни изгледале колите по форумов да имавме нормални 5000еур месечна плата by Deni

Отсутен Vasil

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 3758
Одг: WEC 24 h Race, 12 h, 6h, (Le Mans, Nurburgring, Spa, Dubai, etc)
« Одговори #37 на: Март 05, 2014, 10:46:18 am »
919 Hybrid

This is the car for our return to top-class motor sports at the FIA World Endurance Championship. The 919 Hybrid. This is the car for our return to the place that stole our hearts all those years ago – the 13,629 km that mean everything to us – the 24 Hours of Le Mans.

Unlike a 911 GT, at first glance it’s not your typical Porsche. That’s because of the strict FIA WEC regulations on vehicle design. As a result, our latest racing car has the futuristic look of a Le Mans Prototype.

The FIA World Endurance Championship is where motor sports history is written. This is where those at the highest level of motor sports pit themselves against each other on renowned race tracks around the globe. The race series, which replaced the Intercontinental Le Mans Cup in 2012, is considered one of the toughest in the world, and brings together sports prototypes and Gran Turismos on eight long-distance circuits. After a 16-year absence, Porsche is in back in the racing car line-up for LMP1, the highest class, with the 919 Hybrid.















Technology

The WEC regulations present us with many different challenges. They lay down strict requirements pertaining to efficiency, safety and sustainability in motor sports. In short, vehicles that are designed for the future. These requirements have inspired our engineers to carry on what Porsche has been doing for over 60 years. Avoiding an either/or approach to isolated technologies, and instead examining every possible detail without losing sight of the overall picture.

Could we not have assumed that our past 16 overall victories were the perfect preparation for this challenge? That would have been both unprofessional and impossible, since the new regulations will usher in a new era at Le Mans in 2014. In the LMP1 class, the principle of dominance through maximum performance will give way to the demand for efficiency. For the first time in the race’s history, all of the works teams in the top classification must compete with hybrid racing vehicles.

Our choice of combustion engine was born out of an efficiency-optimised approach: a highly compact, turbocharged four-cylinder 2-litre engine with direct fuel injection. The combustion engine is supported by two energy recuperation systems. Years of experience in designing Sports Cars helped us to reduce the weight of individual components even further. The sports prototype is made mainly of carbon. In addition, the engine made of high-strength aluminium and the use of magnesium and various titanium alloys also helped to achieve the ideal system weight.



















The vehicle
   
Vehicle type    Le Mans Prototype class LMP1
Monocoque    Composite fibre construction made of carbon fibres with a honeycomb aluminium core.
On-board system battery    Lithium-ion battery

Engine
   
Engine    V4 engine with turbocharging
Engine management    Bosch MS5.6
Engine lubrication    Dry-sump lubrication
Displacement    2.000 cm³
Power    > 370 kW (> 500 PS)

Hybrid system
   
Accumulator type    Lithium-ion battery
Engine Generator Unit (EGU)    EGU on front axle, Power > 250 PS

Drive/power transmission
   
Drive type    Rear wheel drive, all-wheel drive via KERS on the front axle.
Clutch    CFRP clutch
Transmission    Sequential, hydraulically activated 7-speed sequential racing transmission
Differential    Rear differential lock
Transmission housing    Hybrid construction in CFRP with titanium inserts and cast aluminium housing
Drive shafts    Constant-velocity sliding tripod universal joints

Chassis/steering/brake
   
Chassis    Front and rear multi-link pushrod independent wheel suspension with adjustable shock absorbers
Steering    Hydraulically assisted rack-and-pinion steering
Brakes    Hydraulic dual-circuit brake system, light-alloy monobloc brake callipers, internally ventilated carbon fibre rear and front brake discs
Rims    Forged magnesium wheels
Tyres    Michelin Radial, front and rear: 360/710-18

Weight/volume
   
Minimum weight    870 kg
Tank capacity    66,9 l

Body
   
Height    1,050 mm
Width    1,900 mm
Length    4,650 mm


Отсутен velestrumf

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 19752
Одг: WEC 24 h Race, 12 h, 6h, (Le Mans, Nurburgring, Spa, Dubai, etc)
« Одговори #38 на: Март 05, 2014, 11:09:55 am »
Бреј што е одвратно.

Цела кола е дизајнирана од физика :)
The numbers thing, the how-fast-can-we-drag-race-a-bunch-of-cars, is the realm of people who think more is better, not better is better. - Matt Hardigree, Jalopnik.

Отсутен Vasil

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 3758
Одг: WEC 24 h Race, 12 h, 6h, (Le Mans, Nurburgring, Spa, Dubai, etc)
« Одговори #39 на: Март 05, 2014, 11:33:09 am »
Такви се последниве петнаесетина години. Само во фаровите и муцката се разликуваат.







Светлата ме потсеќаат на Ultima GTR


Отсутен velestrumf

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 19752
Одг: WEC 24 h Race, 12 h, 6h, (Le Mans, Nurburgring, Spa, Dubai, etc)
« Одговори #40 на: Март 05, 2014, 11:40:09 am »
Мене некако на ова ме потсеќа :)

The numbers thing, the how-fast-can-we-drag-race-a-bunch-of-cars, is the realm of people who think more is better, not better is better. - Matt Hardigree, Jalopnik.

Отсутен MKDPetar

  • Јуниор
  • **
  • Пораки: 589
Одг: WEC 24 h Race, 12 h, 6h, (Le Mans, Nurburgring, Spa, Dubai, etc)
« Одговори #41 на: Март 07, 2014, 10:26:29 am »
Inside Porsche's 919 hybrid LMP1, and a closer look at the competition



http://www.gizmag.com/porsche-919-hybrid-lmp1-vs-audi-r18-e-tron-quattro-vs-toyotats040/31081/

details:

Отсутен Vasil

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 3758
Одг: WEC 24 h Race, 12 h, 6h, (Le Mans, Nurburgring, Spa, Dubai, etc)
« Одговори #42 на: Март 07, 2014, 10:42:54 am »
^ Tука има многу добра табела за правилата што ја регулираат потрошувачката нa енергија во LM P1.



LM P1-L се тимовите без хибриден погон (No-ERS), а тимовите од LM P1-H можат да одберат една од четирите опции (заедно со изборот дали ќе користат бензин или дизел, излегуваат 8 опции)

Отсутен MKDPetar

  • Јуниор
  • **
  • Пораки: 589
Одг: WEC 24 h Race, 12 h, 6h, (Le Mans, Nurburgring, Spa, Dubai, etc)
« Одговори #43 на: Март 10, 2014, 17:13:05 pm »

Отсутен Vasil

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 3758
Одг: WEC 24 h Race, 12 h, 6h, (Le Mans, Nurburgring, Spa, Dubai, etc)
« Одговори #44 на: Март 14, 2014, 17:11:13 pm »