Автор Тема: Електрични автомобили и хибриди  (Прочитано 488659 пати)

Присутен zeroSignal

  • FEARLESS LEADER
  • Генерал Прва Класа
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 29056
    • CARclub.mk
Одг: Електрични автомобили и хибриди
« Одговори #1605 на: 10 Септември 2019, 11:01:21 am »

Присутен Deni

  • Photo & Light
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 54664
  • Махер
Одг: Електрични автомобили и хибриди
« Одговори #1606 на: 10 Септември 2019, 11:46:04 am »
Изгледа тешко да го дочекаме VW да понуди мало електрично количе за 10 бона. Ќе мора некој кинез ( Xiaomi ???) да ги раздрма малце.

Да се разбереме, не треба да е Тесла за 10к, него да не е како оние од ПОЦ.

Искрено мене би ми било сосем ОК да си имам едно такво у гаража за низ град и една обична за подалеку. Голема кола со 300км автономија е безвезе.
Да, да очајно е потребно UP/108/Aygo со стартер мотор хибрид до 15кмч за 10000 евра. Ќе биде идеално возило.

Отсутен AUUU

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 6884
Одг: Електрични автомобили и хибриди
« Одговори #1607 на: 10 Септември 2019, 14:53:50 pm »
Изгледа тешко да го дочекаме VW да понуди мало електрично количе за 10 бона. Ќе мора некој кинез ( Xiaomi ???) да ги раздрма малце.

Да се разбереме, не треба да е Тесла за 10к, него да не е како оние од ПОЦ.

Искрено мене би ми било сосем ОК да си имам едно такво у гаража за низ град и една обична за подалеку. Голема кола со 300км автономија е безвезе.
Да, да очајно е потребно UP/108/Aygo со стартер мотор хибрид до 15кмч за 10000 евра. Ќе биде идеално возило.
Еве го:

Присутен Deni

  • Photo & Light
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 54664
  • Махер
Одг: Електрични автомобили и хибриди
« Одговори #1608 на: 10 Септември 2019, 15:04:20 pm »
Си утнал една нула од цената.

Отсутен Banzai

  • Blitzqueen
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 9999
Одг: Електрични автомобили и хибриди
« Одговори #1609 на: 10 Септември 2019, 16:22:49 pm »
Микролино е најблиску моментално, со цена од околу 12.000 евра пред субвенции. Идеално градско превозно средство во услови ако не може да се употребува скутер.
За вкусовите не се дискутира, по нив се плука.

Присутен Deni

  • Photo & Light
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 54664
  • Махер
Одг: Електрични автомобили и хибриди
« Одговори #1610 на: 11 Септември 2019, 08:37:14 am »
https://www.topgear.com/car-news/electric/everything-you-need-know-about-volkswagen-id3?fbclid=IwAR2DNG_R-qiI30taHKZb37LCm2nG92CmnTC2ubV_MmcnlN8MHNc4Iew_S8A



Цитат
When it comes to building and, crucially, selling motor vehicles en masse, Volkswagen has a bit of a knack. It shifted well over 20 million Beetles and then, in the Seventies, introduced a car called the Golf… you may have heard of it. Seven generations, an eighth coming later this year, 35 million sold so far. Now we arrive at the ID.3, a car VW says marks the beginning of its third era (hence the name) and with any luck will sweep all of that Dieselgate nonsense under the carpet once and for all.

This isn’t a toe in the water like the stopgap e-Golf and e-Up, it’s the first model on a new, bespoke MEB electric car platform (that will sprout 27 EVs across four brands) and a full-blown assault on world domination. The plan is to sell hundreds of thousands of ID.3s every year – a lynchpin in the VW Group’s ambitions to sell two to three million electric cars a year by 2025. For reference, the group sold just over 10m cars globally in 2018, so that’s quite a slice. This isn’t a drill – Wolfsburg is all in.

But let’s take a step back for a moment. There must be a secret to mass-produced success. A reason, beyond massive stockpiles of cash, why VW knows how to move volume… and I think I’ve found it. Steve Jobs said, “Innovation is saying no to 1,000 things.” Warren Buffet, the American gazillionaire, backs him up: “The difference between successful people and really successful people is that really successful people say no to almost everything.” And that’s where VW’s genius lies.

The reason the answer to “What car should I buy?” is more often than not “A Golf” is because it’s never been swayed by fads or fashion. We groan when VW reveals a new-generation Golf that looks exactly like the last-generation Golf, then go out and buy them in droves, because a Golf isn’t fancy – it just works.

Same philosophy here. Unlike the Honda E, an electric city car adorned with more gadgets and trinkets than you’d expect on an S-Class, and with a price to reflect it, the ID.3 is an exercise in saying no. No to cameras for wing mirrors that bump up costs, and don’t work nearly as well as glass. No to a radical design beamed down from 2030 or a retro mish-mash, instead a gentle rethink of proportions to suit the natural architecture of an electric car. No to dangling carrots and only offering more power with the biggest battery pack and, as a result of all that, no to pricing it in a way that plants seeds of doubt in the minds of already cautious early adopters.

It is, going by our first encounter in a sweaty studio deep in the bowels of VW’s HQ in Wolfsburg, the electric car that gives you the fewest reasons not to buy one. Fast enough, cheap enough, big enough, inoffensive enough, rangey enough, tough enough and desirable enough to let you jump straight from petrol or diesel to electricity with minimum anxiety. Interesting enough to make you feel like a pioneer, normal enough to cause barely a ripple in your everyday life.

Its footprint on the road is pure Golf – a few mm longer, a few mm wider, but nothing you’d actually notice. It’s taller though, 70mm loftier overall than an e-Golf and you sit 17mm higher, to accommodate the vast slab of lithium-ion beneath your backside. Wheelbase is a full 145mm up on a Golf because between the wheels is where you put your batteries, and with no engine up front, short overhangs and a stubby nose are fine. You won’t find a frunk under there, though – the space is taken up by the aircon unit, a 15-litre box required for the augmented reality head-up display hardware (think whizzy satnav from the A-Class with graphics overlaid onto a front-facing-camera feed, but projected onto the windscreen, although we’re yet to actually have a play) and a jumble of power electronics.
Браво.


Отсутен Molec

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 4703
  • (Oo\(|||)°(|||)/oO)
Одг: Електрични автомобили и хибриди
« Одговори #1611 на: 11 Септември 2019, 09:34:35 am »


Отсутен Fic_CC

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 16661
  • Keep it 100

Присутен Deni

  • Photo & Light
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 54664
  • Махер
Одг: Електрични автомобили и хибриди
« Одговори #1613 на: 11 Септември 2019, 11:14:37 am »
Очигледно дека овие се Голф 8 и Новиот Леон, а оноа другото маскираното  што го кријат под име Голф 8 е ID3.

Присутен Luki Junior

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 4913
  • The Spartan General
Одг: Електрични автомобили и хибриди
« Одговори #1614 на: 11 Септември 2019, 11:17:17 am »
Од вчера во Германија може да се нарачува Пасат ГТЕ во лимузина и караван варијанта. Цената му е висока, ама кај и да е ќе излезе Суперб хибрид.
Fehlende Pferde Sterken sind mit Wahnsinn ersetzt.

Присутен Deni

  • Photo & Light
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 54664
  • Махер
Одг: Електрични автомобили и хибриди
« Одговори #1615 на: 11 Септември 2019, 11:20:44 am »
Кај нас имаат продадено веќе GTE ако не се лажам.

Отсутен DarthJe5us

  • Авиону, сломићу ти крила..
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 20048
Одг: Електрични автомобили и хибриди
« Одговори #1616 на: 11 Септември 2019, 12:47:48 pm »

Присутен Deni

  • Photo & Light
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 54664
  • Махер
Одг: Електрични автомобили и хибриди
« Одговори #1617 на: 12 Септември 2019, 07:54:58 am »
Нажалост ќе има Р верзија, и заради тоа не е искористен просторот оптимално.

https://www.motor1.com/news/370146/vw-id-3-r-rumors/amp/

Присутен zeroSignal

  • FEARLESS LEADER
  • Генерал Прва Класа
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 29056
    • CARclub.mk

Присутен velestrumf

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 20538
Одг: Електрични автомобили и хибриди
« Одговори #1619 на: 12 Септември 2019, 14:05:57 pm »




https://e-go-mobile.com/de/modelle/e.go-life/

@Deni може ќе им се израдува на цениве :)
The numbers thing, the how-fast-can-we-drag-race-a-bunch-of-cars, is the realm of people who think more is better, not better is better. - Matt Hardigree, Jalopnik.