Автор Тема: Ayrton Senna - Аиртон Сена [1960 - 1994]  (Прочитано 19834 пати)

Отсутен Kalimero Nema Pravda

  • Јуниор
  • **
  • Пораки: 219
  • Racing is state of mind
Ayrton Senna - Аиртон Сена [1960 - 1994]
« на: Јуни 20, 2011, 12:25:03 pm »
Ф1 почнав да гледам на некој начин и ради братучед ми и поради неговата пасија кон Ф1 мотоспортот и навивање за Аиртон Сена. Како? Првпат за Ф1 слушнав моментот кога Сена почина. Воочувајки дека лугето околу мене кои го гледале и беа доста емотивно слаби тој ден сватив дека тој спорт е нешто повеке од обичен спорт, мотоспорт. Така почнав да пратам константно од 97ма па навака а другарите ме викаат лексикон за Ф1 :) и отсекогаш сум навивал за Шумахер.  Но ден денес на моиве (21г) толку многу видеа имам изгледано од Аиртон Сена,видео снимки,исечоци анализи со часови и часови , документарци итн што буквално знам речиси се! И често се прашувам дали оној кој го знам и сум го гледал со свои очи во живо за мене и според мене е најголемиот или пак Аиртон Сена? Во Аиртон Сена гледам не само возач туку човек кој во она што го прави најдобро е навлезен толку длабоко да Ф1 тотално се измени потоа не фукнционално,туку перцепцијата кон Ф1 и веке фактот дека Ф1 е многу повеке од талент на возач туку е и психолошка цврстина и каков е човекот по природа и колку е спремен да оди до крај , да осознава нови работи да притиска до максимум во моменти кога знае дека само дел од секундата можат да бидат фатални по вашиот живот. Од него може да се научи многу! Од таа причина и се решив на овој пост. Во продолжение го извадив текстот од официјалната страна на Формула 1 за која верувам 80% од вас ја посетуваат барем 2-3 во неделата. Текст кој вреди да се прочита!   

History

He streaked through the sport like a comet, an other-worldly superstar whose brilliance as a driver was matched by a dazzling intellect and coruscating charisma that illuminated Formula One racing as never before. No one tried harder or pushed himself further, nor did anyone shed so much light on the extremes to which only the greatest drivers go. Intensely introspective and passionate in the extreme, Ayrton Senna endlessly sought to extend his limits, to go faster than himself, a quest that ultimately made him a martyr but did not diminish his mystique.

Ayrton Senna da Silva was born on March 21, 1960, into a wealthy Brazilian family where, with his brother and sister, he enjoyed a privileged upbringing. He never needed to race for money but his deep need for racing began with an infatuation for a miniature go-kart his father gave him when he was four years old. As a boy the highlights of Ayrton's life were Grand Prix mornings when he awoke trembling with anticipation at the prospect of watching his Formula One heroes in action on television. At 13 he raced a kart for the first time and immediately won. Eight years later he went single-seater racing in Britain, where in three years he won five championships, by which time he had divorced his young wife and forsaken a future in his father's businesses in favour of pursuing success in Formula One racing, where he made his debut with Toleman in 1984. At Monaco (a race he would win six times), his sensational second to Alain Prost's McLaren - in torrential rain - was confirmation of the phenomenal talent that would take the sport by storm.

Deciding Toleman's limited resources were inadequate for his towering ambition, Senna bought out his contract and in 1985 moved to Lotus, where in three seasons he started from pole 16 times (he eventually won a record 65) and won six races. Having reached the limits of Lotus he decided the fastest way forward would be with McLaren, where he went in 1988 and stayed for six seasons, winning 35 races and three world championships.

In 1988, when McLaren-Honda won 15 of the 16 races, Senna beat his team mate Alain Prost eight wins to seven to take his first driving title. Thereafter two of the greatest drivers became protagonists in one of the most infamous feuds. In 1989 Prost took the title by taking Senna out at the Suzuka chicane. In 1990 Senna extracted revenge at Suzuka's first corner, winning his second championship by taking out Prost's Ferrari at Suzuka's first corner. Senna's third title, in 1991, was straightforward as his domination as a driver became even more pronounced, as did his obsession with becoming better still. Some of his greatest performances came in his final year with McLaren, following which he moved to Williams for the ill-fated 1994 season.

Beyond his driving genius Senna was one of the sport's most compelling personalities. Though slight in stature he possessed a powerful physical presence, and when he spoke, with his warm brown eyes sparkling and his voice quavering with intensity, his eloquence was spellbinding. Even the most jaded members of the Formula One fraternity were mesmerised by his passionate soliloquies and in his press conferences you could hear a pin drop as he spoke with such hypnotic effect. His command performances were captured by the media and the world at large became aware of Senna's magnetic appeal.

Everyone marvelled at how he put so much of himself, his very soul, into everything he did, not just his driving but into life itself. Behind the wheel the depth of his commitment was there for all to see and the thrilling spectacle of Senna on an all-out qualifying lap or a relentless charge through the field evoked an uneasy combination of both admiration for his superlative skill and fear for his future.

He drove like a man possessed - some thought by demons. His ruthless ambition provoked condemnation from critics, among them Prost who accused him of caring more about winning than living. When Senna revealed he had discovered religion Prost and others suggested he was a dangerous madman who thought God was his co-pilot. "Senna is a genius," Martin Brundle said. "I define genius as just the right side of imbalance. He is so highly developed to the point that he's almost over the edge. It's a close call."

Even Senna confessed he occasionally went too far, as was the case in qualifying for the 1988 Monaco Grand Prix, where he became a passenger on a surreal ride into the unknown. Already on pole, he went faster and faster and was eventually over two seconds quicker than Prost in an identical McLaren. "Suddenly, it frightened me," Ayrton said, "because I realised I was well beyond my conscious understanding. I drove back slowly to the pits and did not go out anymore that day."

He said he was acutely aware of his own mortality and used fear to control the extent of the boundaries he felt compelled to explore. Indeed, he regarded racing as a metaphor for life and he used driving as a means of self-discovery. "For me, this research is fascinating. Every time I push, I find something more, again and again. But there is a contradiction. The same moment that you become the fastest, you are enormously fragile. Because in a split-second, it can be gone. All of it. These two extremes contribute to knowing yourself, deeper and deeper."

His self-absorption did not preclude deep feelings for humanity and he despaired over the world's ills. He loved children and gave millions of his personal fortune (estimated at $400 million when he died) to help provide a better future for the underprivileged in Brazil. Early in 1994 he spoke about his own future. "I want to live fully, very intensely. I would never want to live partially, suffering from illness or injury. If I ever happen to have an accident that eventually costs my life, I hope it happens in one instant."

And so it did, on May 1, 1994, in the San Marino Grand Prix, where his race-leading Williams inexplicably speared off the Imola track and hit the concrete wall at Tamburello corner. Millions saw it happen on television, the world mourned his passing and his state funeral in Sao Paulo was attended by many members of the shocked Formula One community. Among the several drivers escorting the coffin was Alain Prost. Among the sad mourners was Frank Williams, who said: "Ayrton was no ordinary person. He was actually a greater man out of the car than in it."

Text - Gerald Donaldson

Вашите мислења, видеа и било што имате во врска со Аиртон Сена може да ги постирате тука
 
« Последно менување: Јуни 20, 2011, 12:37:54 pm duX »
Racing, competing, it's in my blood. It's part of me, it's part of my life, I have been doing it all my life and it stands out above everything else.
Ayrton Senna

Отсутен djidji

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 10586
Одг: Ayrton Senna - Аиртон Сена [1960 - 1994]
« Одговори #1 на: Јуни 20, 2011, 16:08:59 pm »
Paul Pietsch, најстариот жив возач што се натпреварувал во Formula 1, во понеделникот наполни 100 години.
Овој Германец е роден на 20 јуни 1911 година, и се натпреваруваше со Alfa Romeo и Maserati во раните години на овој спорт, но никогаш не успеа да победи ниту пак да освои поени.
Но тој исто така е познат како основач на магазинот Auto Motor und Sport, и по тоа бидејќи во последниве години одбиваше да употребува бастум и апарат за слушање со објаснување дека тоа е за стари луѓе ! :D
Она што е иронично со неговите 100 години е неговиот прекар “Rennbaby” – бебешко лице, бидејќи додека се натпреваруваше во спортот беше најмлад помеѓу натпреварувачите во тоа време.
Кога неговата кариера беше ставена под знак прашалник поради финансиски проблеми, тој ја основаше издавачката компанија во неговиот обид да се врати на патеката.
“Сакав да се тркам повторно. Моравме да ја основаме компанијата на некаков начин, моравме да продадеме нешто. И тогаш си реков на себе дека можам да го продадам моето знаење за мото-спортовите.” – изјави тој за весникот FAZ.

Отсутен Kalimero Nema Pravda

  • Јуниор
  • **
  • Пораки: 219
  • Racing is state of mind
Одг: Ayrton Senna - Аиртон Сена [1960 - 1994]
« Одговори #2 на: Јуни 20, 2011, 16:25:20 pm »
Paul Pietsch, најстариот жив возач....


Фала ти за ова што го сподели и за оваа информација :D доста занимливо
пс. овој како дедо ми! -некам бастум тоа е за старци ! хахахаха

:D ах стари луге ...
Racing, competing, it's in my blood. It's part of me, it's part of my life, I have been doing it all my life and it stands out above everything else.
Ayrton Senna

Отсутен djidji

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 10586
Одг: Ayrton Senna - Аиртон Сена [1960 - 1994]
« Одговори #3 на: Јуни 20, 2011, 16:32:59 pm »
Paul Pietsch, најстариот жив возач....


Фала ти за ова што го сподели и за оваа информација :D доста занимливо
пс. овој како дедо ми! -некам бастум тоа е за старци ! хахахаха

:D ах стари луге ...

;)

Отсутен Jove

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 3159
Одг: Ayrton Senna - Аиртон Сена [1960 - 1994]
« Одговори #4 на: Јуни 21, 2011, 11:11:27 am »
 
 :'(
Losers always whine about their best, winners go home and fuck the prom queen :)

Отсутен RikiRulz

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 10652
  • *** UNDERCOVER ***
Одг: Ayrton Senna - Аиртон Сена [1960 - 1994]
« Одговори #5 на: Јуни 21, 2011, 11:48:21 am »
 
 :'(

Респект за видеово.

Отсутен Kalimero Nema Pravda

  • Јуниор
  • **
  • Пораки: 219
  • Racing is state of mind
Одг: Ayrton Senna - Аиртон Сена [1960 - 1994]
« Одговори #6 на: Јуни 21, 2011, 13:41:59 pm »
тоа е тоа ...
Racing, competing, it's in my blood. It's part of me, it's part of my life, I have been doing it all my life and it stands out above everything else.
Ayrton Senna

Отсутен Chlink

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 8517
  • alfa 156 1.8 t.s & alfa 159 2.4 jtdm
Одг: Ayrton Senna - Аиртон Сена [1960 - 1994]
« Одговори #7 на: Јуни 21, 2011, 13:49:50 pm »
Овој сена е нај одлепениот дечко што некогаш возел формула еден, на сите им направил ќеиф со неговото возење, но затоа веќе не е меѓу нас...

Отсутен Kalimero Nema Pravda

  • Јуниор
  • **
  • Пораки: 219
  • Racing is state of mind
Одг: Ayrton Senna - Аиртон Сена [1960 - 1994]
« Одговори #8 на: Јуни 21, 2011, 14:00:20 pm »
Овој сена е нај одлепениот дечко што некогаш возел формула еден, на сите им направил ќеиф со неговото возење, но затоа веќе не е меѓу нас...

Аиртон Сена мислел дека Господ е негов ко-пилот. Може некој од нас да свати што точно он сакал да каже и до каде одел со размислувањето ? Легенда! Алан Прост има изјавено дека Сена повеке се грижел за победувањето отколку за неговиот сопствен живот нарекувајки го голема будала во смисол на начинот на кој вози. Земете го за пример квалификацискиот круг во Монако мислам 1990 или 91 година не ме факајте за збор кога Сена во идентичен МеКларен вози 1 секунда ипол побрзо од Алан Прост во идентичен Мекларен. Подоцна Сена изјавил дека свеста за неговата смртност го спречила да пронаога нови димензии. Настрана се тоа и начинот на кој што возел нешто по што ја ке го памтам и го почитувам најмногу е неговиот пристап и неговата перцепција кон Ф1. Во прав смисол - Легенда!
Racing, competing, it's in my blood. It's part of me, it's part of my life, I have been doing it all my life and it stands out above everything else.
Ayrton Senna

Отсутен Sportex

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7879
  • Иштван Беќар Пецарош
    • camouflage.mk
Одг: Ayrton Senna - Аиртон Сена [1960 - 1994]
« Одговори #9 на: Јуни 21, 2011, 15:49:54 pm »
Омилени шофери ми беа Аиртон Сена и Алан Прост.
Првиот заради храброста која се граничеше со лудост, а вториот заради стрпливоста и мудроста во возењето, што би се рекло возење со УМ.
Ф 1 преносите порано беа како сега Финале на Лига Шампиони или на НБА, толку сум се радувал кога сум ги гледал.
Џиџи и другите постари членови на форумот знаат на што мислам.
Ми беше многу криво кога загина а тркта ја пренесуваа во живо на телевезија и ја гледав.
Уште тогаш мислев а и до ден денс мислам дека откажа нешто во болидот и дека не е можно таков шофер да не изреагира воопшто на кривина како да откажа воланот 100%.
Не се заинтересирав дали има нешто околу исправноста или неисправноста на неговиот болид на таа трка пред се заради бројните шекулации уште од тоа време (тогаш немаше нет) но како и да, навистина возач со невидена храброст.
Им бегаше по цел круг на сите и секој круг најбрз круг...!!!!
Тоа беше Ф 1...ова денес ми е некако без веза ама тоа е!

Отсутен Kalimero Nema Pravda

  • Јуниор
  • **
  • Пораки: 219
  • Racing is state of mind
Одг: Ayrton Senna - Аиртон Сена [1960 - 1994]
« Одговори #10 на: Јуни 21, 2011, 16:11:58 pm »
.....  Тоа беше Ф 1...ова денес ми е некако без веза ама тоа е!


Се играше голема улога во тоа што се случи. Се започна со преселбата на Сена во Вилиамс каде претходната година тој болид беше граден за малиот Прост. Во таква средина во која Сена се најде неспособен да се снајде во тесниот кокпит постојано имаше проблеми се извртуваше и слично така што Шумахер постојано ги мачкаше него и сите останати. Како и да е на трката во Имола сена дојде на пол позиција со 0.700 стотинки пред вториот. Како пред 5-6 години што правеше едино Шумахер и сега Фетел. На самиот старт имаше голема мешаница по што искочи безбедносно возило зад кое возејки како и кај сите гумите оладија ја издубија топлината и притисокот и клапнаа за неколку милиметри сосема доволно за да тогаш како и сега полните танкери - болиди и нивната подлога допрат асфалтот. Безбедносното возило се трга и трката продолжува а болидот на Сена силно и сериозно допира на свиокот Тамбурело каде има два "bumps" или англиски израз за нерамна површина на одредено место. Помал и поголем. Да се навратам наназад на почетокот од трката Сена бара од неговиот тим да ја намалат оската на воланот со што би добил поголем простор во кокпитот и да е по лабав воланот и да може повеке да ротира.
Трката продолжува со тие измени на воланот на Сена направени пред трката, 7ми круг и Сена се наближува кон свиокот Тамбурело и кон тие два нерамни дела, влага со брзина од 310km/h и намалува до 218 km/h при што излетува од свиокот и удира директно во ѕидот. Истиот ѕид каде он и Герхард Бергер неколку години претходно поминале оттаму со идеа да поднесат барање за поместување на истиот но откако Сена увидел дека позади свиокот има река виделе дека тоа е невозможно. При ударот Сена добива удар од металната пруга што го спојува тркалото со носот на болидот кој пенетрира низ неговата кацига точно над неговата десна слепоочница и со тој удар он веке бил мртов. Истотака гумата го удира во глава при експлозијата. При истиот удар повредува неколку клучни пршлени. Оние кои пристинале први до него и се обидувале воопшто да го изнесат велат дека се давел во својата крв и течност од мозокот.... навистина страшно опишано! Ова се го цитирам од статии кои сум ги читал. Причината пак за излетувањето од патеката е допирот на неговата подлога со асвалтот која го изменува правецот на движење а во истиот тој момент и воланот станува дел од Сена но не и од болидот, Сена веке бил само патник во болидот и ништо повеке. Без никаква можност за скренување на болидот Удира во ѕид со нешто помалку од 210km/h. Шумахер после трагичниот настан изјави дека начинот на кој допирал болидот на Сена со подлогата бил многу опасен и необичен и Шумахер стравувал од што се би можело да се случи. Откако го извадиле од болидот, Сенна, во неговиот кокпит нашле платно некое, материјал, кој бил целиот во крв. Откако го прочистиле увиделе дека тоа е знамето на Австрија кое Сена сакал да го подигне во чест на тогаш-вчера загинатиот австриец Роланд Ратзенбергер. Само можеме да учиме од Сена :/ ...     
Racing, competing, it's in my blood. It's part of me, it's part of my life, I have been doing it all my life and it stands out above everything else.
Ayrton Senna

Присутен Deni

  • Photo & Light
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 45365
  • Махер
    • malikovski.com
Одг: Ayrton Senna - Аиртон Сена [1960 - 1994]
« Одговори #11 на: Јуни 21, 2011, 17:43:00 pm »
Нема врска неговото прекрасно возење со смртта. Единствена грешка беше што влезе во вилијамс и вложуваше надчовечки напори да се справи со болидите кои имаа нелегална предност. Таа нелегалност се провлече низ годините и ја упропасти Ф1. А за неговата способност (Сена) и можности говорат сите, иако на некои сакаат да се докажат - ама внатре во себе знаат дека Сена бил далеку поспособен од нив.
Грешката е во сигурносната зона и можеби болидот, во никој случај со Сена.
               
    --- Objects in mirror are losing as it appears --- 
Speed kills your Pocketbook.

Отсутен Kalimero Nema Pravda

  • Јуниор
  • **
  • Пораки: 219
  • Racing is state of mind
Одг: Ayrton Senna - Аиртон Сена [1960 - 1994]
« Одговори #12 на: Јуни 21, 2011, 17:45:40 pm »
Нема врска неговото прекрасно возење со смртта.


Па нема се слагам, затоа и напоменав дека Сена беше само сопатник во болидот во тој момент....
Racing, competing, it's in my blood. It's part of me, it's part of my life, I have been doing it all my life and it stands out above everything else.
Ayrton Senna

Отсутен Tommy

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 6908
Одг: Ayrton Senna - Аиртон Сена [1960 - 1994]
« Одговори #13 на: Јуни 21, 2011, 18:12:18 pm »
ко дете помнам снимки од сопругата/девојката кога ја стави неговата кацига на ковчегот .... морници ме лазеа во тој момент ..

Отсутен Kalimero Nema Pravda

  • Јуниор
  • **
  • Пораки: 219
  • Racing is state of mind
Одг: Ayrton Senna - Аиртон Сена [1960 - 1994]
« Одговори #14 на: Јуни 21, 2011, 18:35:32 pm »
ко дете помнам снимки од сопругата/девојката кога ја стави неговата кацига на ковчегот .... морници ме лазеа во тој момент ..

Вие сте постари и сте гледале во живо, ја се тоа сум го гледал само на видео клипови по ју туб каналот или документарци. :(
Racing, competing, it's in my blood. It's part of me, it's part of my life, I have been doing it all my life and it stands out above everything else.
Ayrton Senna